Rozmiar chłodnic TD/TDi

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Rozmiar chłodnic TD/TDi

Postprzez pawelus6 » 3 lip 2014, o 00:01

Witam

Zmieniałem dzisiaj chłodnice w moim TD (AAZ) na chłodnicę z TDi (1Z)
W moim były 2 wentylatory, w drugim tylko jeden.
Przełozyłem wszystko jak powinno byc itp. jednak chłodnica z TDi jest ciut mniejsza niż moja stara z TD.

Z lewej stara, z prawej "nowa":
ZDJĘCIE

Koniecznie w AAZ musi być duża chłodnica, czy ta z TDi moze zostać bezproblemowo ?
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Rozmiar chłodnic TD/TDi

 

Postprzez pablomed » 3 lip 2014, o 11:12

myślę że spokojnie da radę do rzadkosci należy żeby diesel sie przegrzewał, nie wiem skąd miałeś dwa wentylatory bo to zwykle z klimą współistnieje.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelus6 » 3 lip 2014, o 12:50

Może ktoś juz paluch wkładał tam wczesniej. Najwyżej będzie się wentylator czesciej włączał.

Dobrza rzecz jest taka, ze stara, większa chłodnica była uszkodzona od kamieni bo wystawała w dolnej czesci zderzakam tam gdzie są te "żeberka". Ta nowsza, mniejsza jest akurat krótsza o tą część która wystawała :)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 3 lip 2014, o 16:39

Już sprawdzone to miałem razem z kolegą RAV :-) w TD chłodnice były oryginalnie większe czyli na 2 wentylatory , możliwe że z powodu głowicy która ma komory wirowe a one lubią strasznie grzać głowicę , :hyhy: Więc jeżeli będzie planował grubsze mody to z powrotem pakuj oryginalną,
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 3 lip 2014, o 22:45

Jak na razie to turbo mocniejsze poszło, pin w pompie i tyle, skrzynią za to go zmulę bo długa juz się montuje. Zobaczymy - najwyzej dołoże większą jak ta nie da rady

Ale przygladajac się im, to ta z TDi ma gęsciej płytki ułożone - może ma większą sprawność w stosunku co do starej z TD.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości