Przegrzewanie się silnika/ Brak odpowietrzania?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Przegrzewanie się silnika/ Brak odpowietrzania?

Postprzez Thorsten » 28 gru 2014, o 11:56

W moim vw 1.6 AEE uszkodzona jest nagrzewnica. Jest zwyczajnie dziurawa przez co szyby w aucie szybko pokrywają się parą. Z racji tego że jestem za granicą i auto zostawiłem rodzicom ci podjęli decyzje że będą jeździć z tym aż do wiosny i w tedy sam wymienię nagrzewnicę.
Teraz powstał nowy problem- przegrzewanie się silnika, otóż po krótkiej 10km przechadzce silnik zagotował się do 110 stopni, ogrzewanie na max i jakoś wróciłem do domu nie przekraczając 100stopni. Po otwarciu maski górny przewód do chłodnicy jest gorący a dolny lodowaty, tam samo z chłodnicą: dolna część zimna a górna pali. W pierwszej chwili myślę że to termostat jednak gdy odkręciłem korek zbiornika cieczy chłodzącej buchnęła wiadomo para ale momentalnie ciepła woda dotarła do całej chłodnicy, włączył się wentylator chłodnicy i dolny przewód stał też się gorący. Stwierdziłem że to brak odpowietrzania i by ułatwić to wywierciłem małe dziurki w korku w tej wystającej części tak po bokach gdzie podobno są ujścia odpowietrzania. Dało to efekt ale na krótko bo dziś znowu auto się przegrzewa, górny przewód gorący dolny zimny. Nie mogę zostawić go w takim stanie bo w końcu wypali się uszczelka pod głowicą.
Co się dzieje i jak to naprawić?

Chodzi mi też po głowie pomysł kupna nowego korka gdyż w tym obecnym jak sądzę blokuje się odpowietrznik, po odkręceniu niby wszystko ok.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Przegrzewanie się silnika/ Brak odpowietrzania?

 

Postprzez MiroGti » 28 gru 2014, o 16:51

Thorsten napisał(a):Chodzi mi też po głowie pomysł kupna nowego korka

Zacznij od tego ,podobną sytuację miałem ,gotował mi na trasie bo korek nie upuszczał ciśnienia ,a nagrzewnicę możesz na chwilę wypiąć z obiegu ale w zimie to nie jazda z szybami zamarzniętymi :kwasny:
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 851
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 28 gru 2014, o 17:55

MiroGti,

jutro czeka mnie wyprawa do sklepu. Co do nagrzewnicy to pomiędzy deskę a szybę z przodu ułożyłem czarny szalik. Dzięki temu wilgotne powietrze nie dostaje się szybko do wnętrza i przejechałem ponad 20km i wszystkie szyby były czyste bez pary.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron