Przeciekajaca pompa wody 2.0 2ew

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Przeciekajaca pompa wody 2.0 2ew

Postprzez Gucci » 7 mar 2013, o 14:03

W listopadzie wymienilem rozrzad u kumpla, ktory sie troche zna na mechanice. Oczywiscie zeby bylo taniej.
Stwierdzil, ze nie trzeba wymieniac pompy wody.
Teraz dowiedzialem sie u mechanika, ze kapie mi plyn chlodniczy z pompy wody.
Zeby wymienic pompe trzeba zalozyc nowy rozrzad, czyli koszt wszystkiego 650zl...
Jest jeszcze jakies inne wyjscie czy musze znowu wydac tyle kasy?
Z tej pompy bedzie lecialo coraz bardziej?
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Przeciekajaca pompa wody 2.0 2ew

 

Postprzez Opik » 7 mar 2013, o 14:22

Co?!Jaki rozrząd, jaka pompa wody! Nie jedź więcej do tego mechanika bo chce Cię naciąć na kasę ;) w najmniejszych silnikach w Golfach było to wszystko razem, w 2.0 pompa wody jest napędzana paskiem wielorowkowym i rozrząd nie ma nic do tego!! Wymienia się samą pompę wody i ew pasek wielorowkowy jak jest już złachany, to wszystko.
Z pompy będzie ciekło coraz bardziej, moja po 286 zaczęła ciec tak że co tydzień musiałem dolewać sporo płynu, wymieniłem i jest spokój :) Tylko kup dobrą żeby się dwa razy nie bawić, Febi np.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gucci » 7 mar 2013, o 14:40

Tak, ale podobno zeby sie dostac do pompy wody trzeba zdjac rozrzad.
Raz zdjety rozrzad nie powinien byc znowu zakladany.
Tak przynajmniej twierdzi ten mechanik.
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Opik » 7 mar 2013, o 14:44

Niczego nie trzeba ściągać, wymieniał mi znajomy pompę wody przy mnie i się do rozrządu nawet nie dotknął. Tak wyglądała sytuacja pod maską w kluczowym momencie, tzn wszystko co przeszkadzało wyciągnięte i dobieranie się do pompy:

Obrazek

I niech Ci nikt nie wmawia że trzeba coś z rozrządem robić bo to bzdura
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 8 mar 2013, o 19:48

Gucci, głupot ci napowiadał, nie zna się lub chce naciągać. Pompę z rozrządem zmienia się w 1.4 i niektórych 1.6, pompa kosztuje ze stówkę lub mniej marki dobrych zamienników masz na forum. Na fotce kolega wyżej ładnie pokazał, czyli wyjmujesz alternator odkręcasz jego podstawe i masz pomopę na widoku, mocowaną do bloku silnika dwoma śrubami. Wyciągssz ją całą i na stole zmieniasz jej pokrywę razem z wirnikiem która kupisz razem z nowa uszczelką. Potem między pompę a blok silnika dajesz oring nowy, miejsca w którym on przylega dokładnie obejrzyj, oczyść, czasem robią się wżery które trzeba wypełnić jakimś klejem do metalu i wyszlifować na gładko, bo z tego połączenia też często cieknie i robota od nowa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gucci » 8 mar 2013, o 20:29

No to może mimo swojego antytalentu do mechaniki spróbuję sam to zrobić.
Potrzebuje:
pompe wody np Febi
uszczelkę
oring
Jak powiem w sklepie, że potrzebuje do wymiany pompy uszczelkę i oring to będą wiedzieli o co dokładnie chodzi? Np jaki rozmiar
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Opik » 9 mar 2013, o 01:51

Gucci, tak, beda wiedzieli. A pompe Febi polecam
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 9 mar 2013, o 16:10

Gucci, uszczelkę i o-ring wszystkie lepsze pompy mają w komplecie w jednym pudełku. Co do marki, radzę ci jednak wydać chyba 100 czy 120 na SKF i zapomnisz o pompie do końca życia auta
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gucci » 9 mar 2013, o 20:31

Ale żeby wyjąć alternator to trzeba też ściągnąć pasek, który go napędza a to już zadanie, które mnie raczej przerasta. Potem jeszcze go założyć nie wiadomo jak. Ile mechanik powinien wziąć za taką robotę? Ten co powiedział, że trzeba zmieniać rozrząd wymieniając pompę mówi, że to co najmniej 2h roboty jeżeli to prawda, że można się dostać nie ściągając rozrządu.
U niego 2h roboty to 180zł + koszt pompy.
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pablomed » 10 mar 2013, o 13:25

Gucci, to jest prosta naprawa więc jeśli nie masz ochoty czy odwagi sam to po prostu znajdź tańszego mechanika, to jest taka prosta operacja że jakiś warsztat w szopie pana Wiesia spokojnie wystarczy. Stówka za robotę to maks co bym za to dał, godzina maksimum o ile nic nieprzewidzianego nie wyskoczy(np wymiana plastykowych króćców w których jest termostat czy ukręcenie śrubek pompy). Płyn chłodzący będzie spuszczał, raczej starego się nie wlewa więc dolicz koszta nowego.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gucci » 22 mar 2013, o 09:37

120zł za robociznę to w porządku cena?
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Opik » 22 mar 2013, o 12:36

Może być, jak dobrze zrobi
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron