Problem z wymianą pompy wody nie idzie

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Problem z wymianą pompy wody nie idzie

Postprzez k-m-r1 » 29 paź 2013, o 23:06

pacjent to silnik 1.4 ABD

wymiana pompy wody okazała sie trudniejsza niż tylko odkręcenie 3 śrub

nie można tego dziadostwa ruszyć
śruby wykręcone
pasek zdjęty
no i po dobroci nie dało sie
to młotek + pręt i obracamy jak to robiłem w swoim aucie
obudowa pompy sie już dość zniekształciła a nie ruszona wcale
siedzi w gnieździe ani drgnie

pytanko jak to zdjąć inaczej bo nie mogę obrócić ani podważyć brak miejsca nawet na śrubokręt

czy są do tego jakieś ściągacze?
pompę zaczyna wyć więc wymieniam
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Problem z wymianą pompy wody nie idzie

 

Postprzez Paweu » 30 paź 2013, o 18:36

może spróbuj wkręcić dłuższe śruby w miejsce tych od osłoni i tej jednej co trzyma pompe. Może uda się w ten sposób wypchnąć pompę.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 31 paź 2013, o 20:02

Pompa jakoś wyskoczyła
2 śrubokręty rozwalone i wygięty przecinak

dopiero gdy złapałem za koło żabą + rura pompa ruszyła sie

zamontowałem pompę DOLZ A 164
na sklepie była jeszcze krafta za 60 zł
za tą dałem 110 zł
Oczywiście nie chodzi mi o cenę ale o jakość dlatego wybrałem opcje 2
zamontowałem pompę pasek naciągnięty

pompa chodzi auto nagrzałem na postoju
po około 10 minutach dodałem gazu
zaniepokoiły mnie wycie przy 1800

i jestem pewny na 90% żę to pompa
stara pompa tak jęczała na wolnych obrotach dlatego zmieniałem

[ Dodano: 2013-10-31, 19:06 ]
aaa jeszcze widać żę pasek zsuwa sie koła do góry na krawędź dość znacznie 1-2 mm za kołem
a na dole pasek idzie po krawędzi pompy

chodzi mi po głowie poluzować pasek, ale jak bardzo???
bo wiem że ma być naciągnięty tak by można go obrócić o 90 stopni
i tak teraz jest ale czy jak popuszczę to nie przeskoczy?
i dlaczego zsuwa sie na jedną stronę mimo poprawiania
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez prezesik » 31 paź 2013, o 21:43

k-m-r1 napisał(a):ompa chodzi auto nagrzałem na postoju
po około 10 minutach dodałem gazu
zaniepokoiły mnie wycie przy 1800

i jestem pewny na 90% żę to pompa
stara pompa tak jęczała na wolnych obrotach dlatego zmieniałem

[ Dodano: 2013-10-31, 19:06 ]
aaa jeszcze widać żę pasek zsuwa sie koła do góry na krawędź dość znacznie 1-2 mm za kołem
a na dole pasek idzie po krawędzi pompy

chodzi mi po głowie poluzować pasek, ale jak bardzo???
bo wiem że ma być naciągnięty tak by można go obrócić o 90 stopni
i tak teraz jest ale czy jak popuszczę to nie przeskoczy?
i dlaczego zsuwa sie na jedną stronę mimo poprawiania
zbyt mocno naciągnięty pasek.

Nawet jak popuścisz to pompa i tak może wyć (nadwyrężone łożysko) - znam to z własnej autopsji. U mnie w taki sposób się uszkodziło łożysko, ale jeżdżę tak już 30 tys.km i jest ok.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k-m-r1 » 1 lis 2013, o 23:52

pompa popuszczona

jednak dalej coś słychać ale znacznie mniej wyje
niech pokręci sie może przejdzie

jednak co jakiś czas na luzie (obojętnie czy ciepły czy zimny) słychać takie wycie przerywane ale tylko w aucie z komory silnika nie mogłem znaleźć z skąd dochodzi dźwięk


postaram sie nagrać
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez prezesik » 2 lis 2013, o 05:28

No to tak jak pisałem - zostało wcześniej nadwyrężone łożysko pompy, nic z tym już nie zrobisz, no chyba że wymienisz teraz pompę na nową... Ale jak na razie spokojnie możesz jeździć. U mnie też tak jest i zrobiłem tak już ok 30 tys.km
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k-m-r1 » 2 lis 2013, o 22:48

w sumie to i tak po aucie
miałem w czerwcu spotkanie z seatem i trochę zniszczeń w aucie
dostałem strzał w przednie koło kierowcy

dziś w końcu ustawiłem zbieżność
kąty ustawione na 0 stopni
zbieżność tak jak w książce 1 mm
no i auto ""bardzo"" zciąga w lewo (nawet moja dziewczyna sie przeraziła) ... oraz wyje prawe koło buczy(pewnie opona wyje bo źle idzie po drodze)

poprzednio koła ustawione rozbieżnie 7 mm(przód szeroko tył wąsko)
oraz kąty +10mm ( do środka góra felgi) i jeszcze jakoś jechało się, nie licząc zdzierania opon i lekkiego wycia prawego koła


Pkt. 3 ogólnego regulaminu forum - prezesik25
Ostatnio edytowano 2 lis 2013, o 23:03 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


świadectwa charakterystyki energetycznej



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości