problem z wentylatorem

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

problem z wentylatorem

Postprzez macieks91 » 8 maja 2014, o 18:18

Witam mam mały problem z wentylatorem chłodnicy. Otóż przy temp około 85°-90° załacza sie pierwszy bieg wentylatora po przekroczeniu wartość 91° powinien sie załączyć 2 bieg lecz wtedy zamiast tego słychać chwilowe obciązenie silnika i po chwili dosłownie po 2-3 sek pali mi bezpiecznik od wentylatora. Gdy próbuje go podłączyć na krótko nie moge rozruszać 2-go biegu tworzy sie za duży opór tylko nie wiem gdzie leży przyczyna otóż w zeszłym roku auto stało przez całą zime i gdy odkryłem ten problem udałem sie do mechanika i powiedział mi ze łożyszko na wiatraku ma za duży opór przez osad który sie osadł na nim. Pomocy bo dostane szału!!!!
macieks91
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 maja 2014, o 17:56
Lokalizacja: Twardogóra

problem z wentylatorem

 

Postprzez pietrasiak2 » 9 maja 2014, o 07:43

Niestety silniczki wentylatora mają łożyska ślizgowe , które się wycierają .Raczej ich się nie kupi i raczej wymiana silnika wchodzi w rachubę.Jednak moim zdaniem to jeśli działa I bieg , a na II wywala bezpiecznik i silnik staje dęba to będzie raczej gdzieś przebicie w uzwojeniu . Także moim zdaniem pozostaje tylko wymiana :cry:
Ale sprawdź przed tym czy:
1. nie ma w silniczku zwarcia do masy
2.Czy przypadkiem termowłącznik nie daje podwójnego sygnału do silnika tzn (nie włącza I i II biegu jednocześnie) stąd to wyhamowanie i opór może się brać :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez prezesik » 9 maja 2014, o 22:38

Tylko wymiana.

Do zdjęcia zderzak, przednie wzmocnienie, chyba przednie lampy też, chłodnica (tylko do odchylenia bez spuszczania płynu) w celu odkręcenia trzech śrub trzymających wentylator.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Pro100 » 10 maja 2014, o 13:26

prezesik25 napisał(a):Tylko wymiana.

Do zdjęcia zderzak, przednie wzmocnienie, chyba przednie lampy też, chłodnica (tylko do odchylenia bez spuszczania płynu) w celu odkręcenia trzech śrub trzymających wentylator.


Lampy mogą zostać ;)
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gość » 10 maja 2014, o 16:14

a co radzicie gdy znajduje sie w takiej sytuacji ze jestem za granicą nie bede wióżł go do mechanika bo zapłace jak za zboże za miesiąc bede dopiero w polsce no i jeszcze musze dojeżdżać do pracy no i jestem na krótko przed zmianą auta :niepewny: :niepewny:
Gość
 

Postprzez macieks91 » 10 maja 2014, o 16:16

Anonymous napisał(a):a co radzicie gdy znajduje sie w takiej sytuacji ze jestem za granicą nie bede wióżł go do mechanika bo zapłace jak za zboże za miesiąc bede dopiero w polsce no i jeszcze musze dojeżdżać do pracy no i jestem na krótko przed zmianą auta :niepewny: :niepewny:





no i przez ten miesiąc musze zrobić jakieś 2 do 3 tyś km
no a poza tym jak stykam na krótko to 1 bieg rusza z 2 biegiem różnie bywa a nie mam przewodu na tyle dobrego zebym mógł to zrobić dobrze nazwal bym to spartańskimi warunkami
macieks91
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 maja 2014, o 17:56
Lokalizacja: Twardogóra

Postprzez pietrasiak2 » 10 maja 2014, o 16:22

Jak chodzi I bieg to jeszcze nie tragedia. Można jeździć unikając korków i obserwując temperaturę na blacie. Może to uciążliwe ale pomaga w korku włączenie ciepłego powierza na kabinę .Wiadomo że nagrzewnica cały czas ma krążenie , ale nawiew powoduje że zadziała większe oddanie ciepła z układu :-)
Ps żeby 2 bieg nie wywalał bezpiecznika to może wypnij pin z wtyczki na ten czas :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez macieks91 » 12 maja 2014, o 15:02

Witam. Dzisiaj sie zawziąłem i pojechałem do sklepu, kupiłem paczkę bezpieczników, do media marktu po kawałek grubszego kabla (poprzedni mi sie palił jak stykałem). Dojechałem do domu, otworzyłem maskę, chwilowo nie mogłem dobrze złapać i zetknąć styków, po chwili jak załapał to pracował z wielkim oporem, i w pewnym momencie tak jakby uszkodzenie minęło i wiatrak chodzi z pełną siłą, nie nagrzewałem auta do temp. nominalnej, ale myślę, że usterka minęła;];] WIATRAK ODŻYŁ;]
macieks91
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 maja 2014, o 17:56
Lokalizacja: Twardogóra


- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości