Problem z układem chłodzenia i dym pod maską.

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Problem z układem chłodzenia i dym pod maską.

Postprzez daniodziadek » 4 maja 2013, o 14:33

Witam ;) W ostatnim czasie ręce mi już opadają... :zalamany: Od czasu kupna golfa temperatura nie przekraczała 70-75 stopni. Mechanik mówił, że to OK i nie trzeba nic robić... A ja głupi posłuchałem zamiast wydać grosze na termostat... Chciałem teraz się tym zająć, czytałem sporo jak sprawdzić czego to wina, ale kupy to się nie trzyma ;/ po odpaleniu przejechałem dziś kilka kilometrów (jechałem około 10-15minut). Zatrzymałem się, nie gasiłem silnika, podniosłem maskę i złapałem za węże, tak jak pisano na forum :-) Górny gorący, dolny po pierwszych kilometrach całkiem zimny, a po tych 15 minutach gorący... Nie wiem jak to rozumieć, termostat uszkodzony czy jednak sprawny?
Wąż "1" był początkowo zimny, później nagrzany, wąż "2" od początku był wręcz gorący... Dodam że cienki wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego też nagrzewa się jak wąż "2".
Obrazek

Przy poszukiwaniach czujnika temperatury zauważyłem też coś co mnie zaciekawiło, mianowice kostkę w którą nie są wpięte żadne kable... Czy czegoś brakuję??? Żadne kable nie wiszą w pobliżu... Obrazek
Dodam jeszcze, że przy wentylatorze też było dziś ciepło, a później z wentylatora albo chłodnicy zaczął wydobywać się biały dymek... ;/ Nie wiem co jest grane, zastanawiam się czy warto dochodzić, inwestować... :zalamany:

I jeszcze jedno pytanko... Jakie mogą byc przyczyny dymu z okolic silnika??? zaczyna to być denerwujące, ostatnio nawet otwierałem maskę z gaśnicą w ręku :kwasny: Ale żadnego ognia, tylko biały/siwy dym... Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo robiło się mokro, ale teraz myślę skąd jeszcze może wyciekać (chyba olej) ?? Obstawiam że kapie gdzieś na kolektor i stąd ten dym ... Na zdjęciu zaznaczyłem wtyczkę "1" która jest cała mokra z oleju chyba... ;|
Obrazek Obrazek
Zaznaczyłem miejsca w których najbardziej widać dym...
Jeśli ktoś miał podobne problemy, jeśli ktoś ma jakieś sugestie to będę bardzo wdzięczny... :-(
---> GOLF <---
daniodziadek
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 11 lut 2013, o 13:27
Lokalizacja: KATOWICE

Problem z układem chłodzenia i dym pod maską.

 

Postprzez łukasz1983 » 4 maja 2013, o 15:02

Masz wadliwy termostat,po prostu sie nie domyka,bo wąż 2 powinien być gorący jak masz około 90*C,a nie od początku pracy silnika.
A co do czujnika temperatury to wtyczke do niego masz tu(zaznaczone na żółto)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ab ... b53f4.html
Jak dymi z okolicy chłodnicy,to prawdopodobnie masz ją nieszczelną,i jak się rozgrzeje płyn to cieknie i dymi.
Dużo ubywa ci płynu chłodniczego?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez daniodziadek » 4 maja 2013, o 15:21

Raz mi ubyło płynu i to w sumie znacznie w zimę, myślałem że sie mieszał z olejem i że to wina uszczelk pod głowicą, ale teraz cały czas jest ten sam poziom z tego co widzę
---> GOLF <---
daniodziadek
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 11 lut 2013, o 13:27
Lokalizacja: KATOWICE

Postprzez łukasz1983 » 4 maja 2013, o 15:26

daniodziadek, To w takim razie może ten dymek poszedł,ci z wentylatora chłodnicy(może się sfurał?).
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez daniodziadek » 4 maja 2013, o 19:12

łukasz1983, Wentylator się sfurał tzn ??
Jeśli chodzi Ci o to czy działa, to wydaje mi sie że tak :-) Jak dotąd działał ok, gdy się już zdarzyło że silnik osiągnął 85-90 stopni to wentylator się włączał ;)

[ Dodano: 2013-05-05, 13:40 ]
Sprawdziłem dziś wentylator, na postoju osiągnął temperature 90 stopni i wentylator sie włączył ;) Termostat nie działa jak powinien, ale martwi mnie bardziej ten dym... :( To jest uporczywe... Jak się silnik zagrzeje to nie brakuje mu mocy i ogólnie jest ok na benzynie i na gazie tak samo, ale ten dym ... Dziś się przyjrzałem i widzę że wydobywa się z takich dziurek na kolektorze... a na kolektorze cały czas w szybkim tempie zbiera się olej... Jest gorzej niz przed wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów... ;/ Może jest źle założona- nie wiem... Albo z innego miejsca po prostu ucieka
---> GOLF <---
daniodziadek
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 11 lut 2013, o 13:27
Lokalizacja: KATOWICE





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości