Plyn chłodniczy

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Plyn chłodniczy

Postprzez pawlacz » 20 sty 2014, o 16:21

Witam
2 tys km temu wymienialem plyn chlodniczy i od tamtemu momentu z poziomu ok poł zbiorczika zeszlo ponizej minimum, czym to moze byc spowodowane?
To normalne ze stare silniki "biorą" plyn, czy moze gdzies jest jakis maly wyciek i z czasem ucieka?
Nie zauwazylem wyciekow plynu pod silnikiem itd.
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Plyn chłodniczy

 

Postprzez Gesiu_15 » 20 sty 2014, o 16:33

skoro nie ma wycieków to uszczelka pod głowicą do wymiany :-| posprawdzaj jeszcze raz dokładnie przewody , czy koło króćów nie ma wycieków :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 20 sty 2014, o 16:39

pawlacz napisał(a):Nie zauwazylem wyciekow plynu pod silnikiem itd.


Sprawdź przy króćcu przy bloku silnika oraz na łączeniach węży. Szukaj białego nalotu.. jeśli go nie będzie to jak Gesiu_15 napisał... Może być to uszczelka.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 20 sty 2014, o 17:47

Takie zużycie na 2 tys km to może być wszystko. Możesz mieć mikronieszczelność przy obu krućcach, może też być minimalny otworek w chłodnicy, może lecieć obok pompy wody, może być nagrzewnica itd. Niestety takiej ilości nie zauważysz jeżeli nie będzie naprawdę na widoku. Proponuje wszystkie newralgiczne miejsca porządnie umyć, przejechać się kawałek i sprawdzać. Tylko niech to będzie naprawdę kawałek, bo jak silnik się zagrzeje to taka minimalna ilość płynu odparuje. Objawy zużytej uszczelki pod głowicą są raczej widoczne, więc ja obstawiałbym ucieczkę na zewnątrz.

Możesz się poratować wsypaniem takiego pyłu uszczelniającego, dostępny praktycznie na każdej stacji. Ja ratowałem tak moją starą chłodnicę i na bardzo długo (aż zeżarło w innym miejscu) pomogło
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawlacz » 21 sty 2014, o 10:24

Okej dzieki, posprawdzam
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez benek » 21 sty 2014, o 10:33

a jeżeli w zbiorniczku będzie bulgotało to uszczelka na bank sprawdź to
to nie świat mknie do przodu
to ty za.........
Gaz jest do zapalniczek
Ropa do traktorów
benek
Gaduła
 
Posty: 483
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 17:12
Lokalizacja: Kruszwica

Postprzez łukasz1983 » 21 sty 2014, o 13:52

pawlacz, Może po postu miałeś nie do końca odpowietrzony układ po zmianie płynu,i po jakimś czasie odpowietrzył się do końca i stąd ten ubytek.
Zalej na zimny do znaku max i obserwuj jak jego poziom będzie się zachowywał.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości