plyn chlodniczy

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

plyn chlodniczy

Postprzez relaniu » 18 wrz 2013, o 17:29

Witam, ubywa plyn chlodniczy, na bagnecie nie ma majonezu to samo pod korkiem wlewu oleju. Temperatura idealnie na srodeczku. Dodam ze po wiosnie, gdy uciekal zimowy plyn chlodniczy to dolewalem wody
relaniu
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 03:48
Lokalizacja: olsztyn

plyn chlodniczy

 

Postprzez łukasz1983 » 18 wrz 2013, o 23:00

relaniu napisał(a): zimowy plyn chlodniczy
Nie ma czegoś takiego.Płyn to płyn nie rozróżniamy go na letni czy zimowy.
Jak ubywa ci go to odpal auto głowa pod mache i szukasz przecieku.
relaniu napisał(a):dolewalem wody
To jest nie zbyt dobre posunięcie.
Po znalezieniu przecieku proponuje zlać ten roztwór który masz w układzie i zalać go porządnym płynem chłodniczym,bo jak się okaże,że masz więcej wody jak płynu chłodniczego to żebyś się nie zdziwił jak przy mrozach ci zamarznie i rozwali chłodnice.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 18 wrz 2013, o 23:57

wody tylko destylowanej i ja bym jej tylko dolewał jeżeli miałbym koncentrat w chłodnicy. co do temp zamarzania to bez problemu kupisz tester w każdym a przynajmniej w większości motoryzacyjnych. co do samego ubywania płynu to musi być jakiś wyciek, nie ma innej opcji.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez relaniu » 19 wrz 2013, o 13:18

wodę dolewam tylko tymczasowo, przed zimą wymienię cały płyn na nowy, dodam ze po zgaszeniu silnika słyszę syczenie przez ok 20 sek. płynu ubywa na tyle mało (ok 300 ml na setkę) więc nie wiem czy będzie go widać jak ubywa w czasie obserwacji
relaniu
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 03:48
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez trollu » 19 wrz 2013, o 13:24

są specjalne barwniki, które dolewa się do płynu, przy ewentualnym wycieku od razu widać gdzie cieknie bo zostaje ślad. skoro słychać syczenie to jest jakaś nieszczelność. szyby nie parują? nie bolą oczy po dłuższej jeździe?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez relaniu » 19 wrz 2013, o 14:25

oczy nie bolą, szyby paruja jak opetane. po oględzinnach zauważylem pekniety wezyk od odmy do filtra powietrza i majonez w samym filtrze powietrza, wyciekow niezauwazylem
relaniu
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 03:48
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez pablomed » 19 wrz 2013, o 14:38

Wyciek najłatwiej zobaczyć kiedy silnik już chwilkę chodzi ale nie jest jeszcze gorący bo wtedy woda natychmiast paruje. Więc odpal silnik i macaj palcem gdzie się da, najczęściej ciekną dolne rogi chłodnicy i krócće przy głowicy oraz pompa wody, a jeśli masz instalację LPG to połączenia węży grzewczych do reduktora.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 19 wrz 2013, o 14:57

trollu, woda destylowane to nie demineralizowana która jest lepsza :)


co do ubytku płynu jeśli nie ma wyciekó na silniku bloku i nagrzewnica sucha to warto zobaczyc na chłodnice czy nie jest wilgotne

czesto na brzegach rozszczelnia sie
czesto leci z krucca gdzie przykrecony jest plastik do bbloku silnika

płyn do chłodnic jest tylko zimowy
nazwa jest taka a nie inna bo "nie zamarza"
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez trollu » 19 wrz 2013, o 23:50

k-m-r1 napisał(a):trollu, woda destylowane to nie demineralizowana która jest lepsza

a to jest jakaś różnica? w sumie ja bym i tak jechał kupić taką na cpn a tam jest demineralizowana

jak szyby ostro parują to nagrzewnica może już puszczać
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 20 wrz 2013, o 19:41

trollu, z uczelni wiem że jest lepsza wiecej wody w wodzie ::D

Woda destylowana – woda pozbawiona, metodą destylacji, soli mineralnych oraz większości innych substancji ją zanieczyszczających. Zawiera rozpuszczone gazy (głównie dwutlenek węgla, także tlen i azot) oraz zanieczyszczenia lotnymi substancjami organicznymi.

Stosowana jest w akumulatorach (jako rozcieńczalnik elektrolitu), w żelazkach parowych, w analizie chemicznej, w lekarstwach oraz wszędzie tam, gdzie wymagana jest wysoka czystość roztworu.

Niektóre zanieczyszczenia wody można usunąć dokładniej przez:

utlenianie związków organicznych
usuwanie twardości na wymieniaczach jonowych (woda demineralizowana)
odgazowanie termiczne (woda odgazowana)
korygowanie składu przy odsalaniu
kilkukrotną destylację z dodatkiem kolejno kwasu fosforowego i wodorotlenku potasu lub sodu.


Woda demineralizowana (woda dejonizowana) – woda pozbawiona obcych jonów przez wymianę ich na jony wodorowe i pochodzące z wymieniacza jonowego lub przez wielokrotną destylację.
Jakość wody

Wymagania i metody badań wody o trzech stopniach czystości stosowanej do analizy produktów nieorganicznych podano w PN-EN ISO 3696:1999 Woda stosowana w laboratoriach analitycznych – Wymagania i metody badań wraz z późniejszymi zmianami ujętymi w PN-EN ISO 3696:1999/Ap1:2004.


No ale to szczegóły tak jak i oleje silnikowe wszystkie najlepsze i każdy na swoim ulubionym jeździ :)
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez flash15 » 8 paź 2013, o 01:17

relaniu napisał(a):oczy nie bolą, szyby paruja jak opetane. po oględzinnach zauważylem pekniety wezyk od odmy do filtra powietrza i majonez w samym filtrze powietrza, wyciekow niezauwazylem


kolego z tego co widze to nagrzewnica zdechła "popuszcza" nagrzej silnik odkręć ogrzewanie na maksa i włacz dmuchawe na 1 możesz mieć tak że nawiewy puszczą bucha :D nagrzewnica dużo nie kosztuje ale jest przy niej zabawy czyli zrzucenie całej dechy niestety. ja to miałem jakiś czas temu u siebie i wszystko rozbebeszałem (jest trochę śrubek)
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa


- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości