Niska temperatura, wycieki z układu chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Niska temperatura, wycieki z układu chłodzenia

Postprzez mcbarlo » 4 lis 2013, o 12:52

Kupiłem pare dni temu żonie autko, wybór padł jak nie trudno się domyślić na Golfa 3. :)

Szybko niestety dopadły mnie problemy z układem chłodzenia. Temperatura podczas jazdy nie przekracza 80 stopni. Podczas postoju rośnie do momentu włączenia wentylatora. Tutaj sprawa chyba jest dość prosta - termostat.

Rzecz bardziej niepokojąca tu bardzo duże ubytki w płynie chłodniczym, a w zasadzie to w karnowiance. Na pewno cieknie spod obudowy termostatu oraz z uszczelki znajdującej się z boku po stronie skrzyni biegów. Odchodzi stamtąd wąż na nagrzewnice. Nie wiem niestety co to jest za część i w związku z tym o co poprosić w sklepie. Wybaczcie może to idiotyczne pytanie, ale z mechaniki mistrzem nie jestem.

Kolejna przykra wiadomość to nieszczelna nagrzewnica. Leje się z niej dość mocno, bo na dywaniku po stronie pasażera jest powódź. W praktyce zostałem bez ogrzewania. :(

Na koniec jednak zostawiłem coś co mnie niepokoi najbardziej. Skąd wzięła się taka ilość wycieków? Boje się, że silnik był przegrzany i wypluł uszczelkę pod głowicą. Podczas pracy z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym widać pęcherzyki powietrza. W kólko jednak dolewam wodę, więc układ może być wiecznie zapowietrzony aczkolwiek sam nie wiem. Czasem bulgota dość mocno.

Zarknąłem z rana do oleju i majonezu nie widać. Na biało również nie kopci i z temperaturą problem mam w drugą stronę wręcz. Węże nie są twarde, ale z taką ilością wycieków to chyba ciężko o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Choć na ciepłym silniku po odkręceniu korka zbiorniczka było słychać "psssst".

Pytanie moje jest następujące. Czy możecie mi polecić jakiegoś dobrego mechanika z Częstochowy lub okolic, które nie zedrze ze mnie skóry i doprowadzi auto do stanu używalności? Z jakimi kosztami mam się w tym wypadku mniej więcej liczyć?

Mam silnik 1.8 na monotrysku z gazem. Jego symbolu niestety nie znam.
IDHosting.pl - najlepszy hosting w sieci
mcbarlo
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 lip 2013, o 12:25
Lokalizacja: Częstochowa

Niska temperatura, wycieki z układu chłodzenia

 

Postprzez łukasz1983 » 4 lis 2013, o 19:25

mcbarlo napisał(a):Nie wiem niestety co to jest za część
Ta plastikowa część to Kruciec
mcbarlo napisał(a):Kolejna przykra wiadomość to nieszczelna nagrzewnica. Leje się z niej dość mocno, bo na dywaniku po stronie pasażera jest powódź. W praktyce zostałem bez ogrzewania. :(
Wymień ją jak najszybciej,bo jak szczeli to dopiero będziesz miał kłopoty.
mcbarlo napisał(a):Z jakimi kosztami mam się w tym wypadku mniej więcej liczyć?
Kruciec to koszt około 10 pln,a wymiana jego u mechanika to coś koło 50 pln (to jest strzał,bo równie dobrze może krzyknąć 100 pln)
Koszt nagrzewnicy to koło 50 zł a za wymianę mechanik krzyknie od 200 do 300 pln trochę przy tym jest roboty.Ja jak to robiłem za pierwszym razem to około 4 godzin zabawy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 4 lis 2013, o 23:52

mcbarlo, takie niedogrzanie jeśli nie spada poniżej 80 stopni nie wymaga interwencji, to bolączka większości naszych aut wynikająca z braku dostępności dobrych termostatów, to sobie zostaw na później, kiedy zacznie spadać poniżej 70 stopni. Albo zmień termostat przy okazji np zmiany pompy wody w przyszłości,.
To coś z boku głowicy czyli króciec płynu chłodzącego polecam ci kupić markowe w ASO (nie podróbę firmy topran), będzie dwa razy droższy ale starczy na wiele lat, a podróba na rok dwa. Nagrzewnica też jak najlepsza ale może być zamiennik byle nie najtańszy, powiedzmy jakieś 8 dych, nie najtańszy bo roboty z nagrzewnicą jest bardzo dużo i szkoda do tego szybko wracać.
Wycieki które masz są dla golfa III typowe, nie masz podstaw wiązać tego z jakąś poważniejszą awarią. Ktoś zaniedbał auto i tyle.
za części dasz 100-120 zeta, plus płyn do uzupełnienienia lub wymiany. O ceny robocizny nie masz co pytać nas tylko mechanika bo rozbieżności są duże. Powiedzmy jeśli będzie poniżej 4 stów to do przyjęcia.
Albo poczytaj forum i rób sam, naprawy te są proste, tyle że jeśli chodzi o nagrzewnicę to pracochłonne, dla osoby bez wprawy 1 dzień może nie starczyć.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mcbarlo » 5 lis 2013, o 15:57

Dziekuje Wam bardzo za odpowiedzi. Dzis umowilem sie z mechanikiem na wymiane nagrzewnicy.

Niestety rano juz do konca wyciagnela kopyta i wiekszosc wody wlala mi sie do kabiny przez nawiew na nogi. Na szczescie zorientowalem sie prawie natychmiast i odrazu wylaczylem silnik. Spialem na krotko weze idace do nagrzewnicy i tak musze sie doturlac do warszatu.

Co do niedogrzania to do 80 stopni mi podczas jazdy nawet nie dochodzi. Jak juz uziemie auto to chcialbym doprowadzic do porzadku uklad chlodzenia zwlaszcza przed zima.
IDHosting.pl - najlepszy hosting w sieci
mcbarlo
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 lip 2013, o 12:25
Lokalizacja: Częstochowa





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości