Nie nagrzewa więcej jak 90st

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez dawid18941 » 25 lut 2016, o 18:04

Witam, Chciałbym sie dowiedzieć czy to normalne w golfie Silnik nagrzewa się do temperatury 90 st i więcej się nie podniesie nawet jak wentylator odłączę. Będzie 90 st. pochodzi kilka minut i włączy się wentylator także przy 90. Nie mam komputera pokładowego. Temperatura ze wskazówki licznika.
dawid18941
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 20:12
Lokalizacja: Warmia mazury
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Nie nagrzewa więcej jak 90st

 

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez GolfiarzJR » 25 lut 2016, o 20:45

Jeśli czujnik temperatury i termostat jest ok to przy 95 stopniach chyba włacza się pierwszy bieg wentylatora a pózniej stopniowo od jazdy itd , jak odłączysz to powinna iśc do góry ale po co odlaczać ? przegrzejesz i będziesz miał problemy , odpowiadając na twoje pytanie tak 90 stopni musi być
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1423
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Paweu » 26 lut 2016, o 01:58

tak to normalne.

Nagrzewa się do 90'C i tak trzyma. Dajesz w palnik.. temperatura wzrasta, włącza się wentylator. W czasie jazdy temperatura nie rośnie ani nie maleje.

Słowem sprawny układ chłodzenia.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez dawid18941 » 26 lut 2016, o 20:38

Paweu napisał(a):tak to normalne.

Nagrzewa się do 90'C i tak trzyma. Dajesz w palnik.. temperatura wzrasta, włącza się wentylator. W czasie jazdy temperatura nie rośnie ani nie maleje.

Słowem sprawny układ chłodzenia.


O to chodzi, że nawet na postoju twardo stoi na 90 i nie drgnie. Wentylator także za jakiś czas włączy się orzy 90.
dawid18941
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 20:12
Lokalizacja: Warmia mazury
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Gesiu_15 » 26 lut 2016, o 20:50

CZyli wszystko jest wporządku :)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez dawid18941 » 26 lut 2016, o 21:26

Jakby wzrosło do 95 i wentylator włączał się od tej pory to bym wiedział czy chodzi. Wczoraj zauważyłem że wentylator nie chodził. Ciężko się kręcił. Popsikałem w niego i teraz chodzi jak ta lala :D.
dawid18941
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 20:12
Lokalizacja: Warmia mazury
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Thorsten » 26 lut 2016, o 22:19

Kolego nie szukaj dziury w całym, trzyma te 90 stopni i nie przegrzewa się więc spokój ducha. Lepsze to niż szukanie problemu czemu ciągle trzyma 92-95 stopni. Jak dla mnie masz w pełni działający układ. Ja w swoim aee walczę z przegrzewaniem więc nie szukaj dziury w całym tylko ciesz się sprawnym układem chłodzenia.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Paweu » 27 lut 2016, o 14:34

Thorsten napisał(a):Ja w swoim aee walczę z przegrzewaniem więc nie szukaj dziury w całym tylko ciesz się sprawnym układem chłodzenia.



Nadal? Myślałem że po wymianie króćca oraz termostatu już wszystko gra i buczy.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Thorsten » 27 lut 2016, o 14:46

Paweu napisał(a):
Thorsten napisał(a):Ja w swoim aee walczę z przegrzewaniem więc nie szukaj dziury w całym tylko ciesz się sprawnym układem chłodzenia.



Nadal? Myślałem że po wymianie króćca oraz termostatu już wszystko gra i buczy.



Nadal... Problem wrócił i to podstępnie bo jak dam ogrzewanie zaraz po odpaleniu auta na zimny to gwarantowane przegrzanie. Muszę poczekać aż złapie temperaturę i potem parę minut i dopiero. Ale zdecydowałem się na inny termostat- nie w sensie firmy ale budowy więc bez dłubania go tam nie upchnę ale o tym cicho szaaaaa... jak zda egzamin powiem co i jak :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Paweu » 27 lut 2016, o 14:49

Dziwne. Ja w aee po tym odkryciu że króciec jest uszkodzony, kupiłem kompletny króciec wraz z termostatem za 100 zł i po zamontowaniu i zalaniu płynem wszystko działało jak należy.

Może ty też tak zrób zamiast kombinować zupełnie niepotrzebnie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: Nie nagrzewa więcej jak 90st

Postprzez Thorsten » 27 lut 2016, o 15:10

To prawda najrozsądniej jest kupić cały króciec nowy i na to się szykowałem jednak miałem kiedyś termostat kupiony, po poprzednim golfie o taki:
Obrazek

i co najdziwniejsze według specyfikacji miał pasować i do aee wiec rozebrałem auto licząc że rozwiążę problem jednak wyszło że nie do końca pasował a że miałem już dość "fochów" układu chłodzenia postanowiłem go troszkę przerobić by wpasował się w swoje miejsce. Gdybym pozostał przy starym standardowym termostacie mógł bym przegrzewać auto a gdybym nie zastosował żadnego termostatu było by nie dogrzane więc wybrałem mniejsze zło. Lekko zmodyfikowany wpasował się idealnie na swoje miejsce... tak wiem druciarstwo ale to tym czasowe bo trzeba jakoś do końca miesiąca do wypłaty do jeździć :lol:
Nie długo dowiem się czy zda to egzamin, była jazda próbna by odpowietrzyć układ i wszystko jest szczelne a temperatura książkowa więc te kilka dni muszę pojeździć na tym rozwiązaniu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - https://www.fleetcorp.pl/warszawa/sadyba/



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości