Dziwne zachowanie wskazówki temperatury

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Dziwne zachowanie wskazówki temperatury

Postprzez soniak87 » 18 sty 2015, o 19:23

Witam mam pytanie odnośnie temperatury tzn od kiedy kupiłem golfa wskazówka podnosiła się zaledwie po około 5 km na 90 stopni obojętnie czy to środek lata czy środek zimy czy chodziła dmuchawa ciepła czy zimna. Ostatnio wskazówka podnosi się różnie i to na dużo dłuższych dystansach bywa, że stanie na 70 stopniach a czasem na 80 i nie wiem czy mam się martwić. Jedyne co zauważyłem to tak raz na miesiąc czasem dwa muszę dolewać płynu nigdzie nie kapie wszystko prześledziłem po dokręcałem a nie robię kto wie ile kilometrów miesięcznie.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Dziwne zachowanie wskazówki temperatury

 

Postprzez witboy » 18 sty 2015, o 19:45

termostat, ew korek od zbiorniczka, ew pompa wody puszcza ew uszczelka pod glowica :d w takiej kolejnosci bym sprawdzal
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 18 sty 2015, o 19:52

Jak sprawdzić ten termostat gdzie on jest bo ja troszeczkę zielony. Korek od zbiorniczka miał malutką dziurkę zakleiłem poxiliną ciśnienie trzyma. Uszczelka pod głowicą wg. mnie dobra bo olejem nie chlapie ale po sprawdzam jutro śruby. Pompa wody hmmm ciekawy temat nie tak dawno warsztat ją sprawdzał przy innej usterce i była dobra.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez Gesiu_15 » 18 sty 2015, o 20:00

soniak87, zobacz jakie węże są od chłodnicy . Początkowo górny wąż chłodnicy ma być gorący dół zimny , przy 90 st wąż dolny robi się ciepły , gorący i po chwili termostat się otwiera włącza się wentylator :)

Sprawdź termostat .

Podejrzewam że będzie do wymiany , Wahler jest bardzo dobrym termostatem koszt 30 zł którego ci polecam :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 sty 2015, o 20:25

Przede wszystkim jeżeli masz takie objawy (wkazówka pokazuje coraz mniejszą wartość zamiast 90) to sprawdź czujnik. Zmierz oporność na pinach 1 i 3 a później 2 i 4. Pierwsza para odpowiada za wskazanie do komputera (jak bardzo bogata ma być mieszanka itp), a druga na licznik i jej wartość powinna wynosić mniej więcej połowę pierwszej.

Czyli jeśli na pinach 1 i 3 jest 200-290 Om (co odpowiada temperaturze płynu równej 90 stopni) to na pinach 2 i 4 powinno być ok 100-145 Om.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 19 sty 2015, o 23:48

Górny wąż ciepły dolny zimny. Nie mam miernika więc nie mam jak pomierzyć tego wszystkiego. Gdzie znajdę ten termostat? jak rozpoznać czy pada
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez Opik » 20 sty 2015, o 00:23

soniak87 napisał(a):Górny wąż ciepły dolny zimny. Nie mam miernika więc nie mam jak pomierzyć tego wszystkiego. Gdzie znajdę ten termostat? jak rozpoznać czy pada


nie pada w takim razie

podjedź do jakiegokolwiek elektryka, mechanika, na pewno będzie miał miernik. Niech pomierzy to co napisałem i będziesz miał jasną sprawę

jak to przerasta to podmień czujnik na inny (a najlepiej na dwa inne, bo ja podmieniłem i było... to samo, oba tak samo zepsute)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 20 sty 2015, o 21:17

Mówimy o termostacie czy o czujniku temperatury, że działa? nie wiem czy to ma coś wspólnego ale ostatnio coś mi chyba ucieka płyn z chłodnicy (coś częściej dolewam ale nie co chwile) wszystko przepatrzyłem dokręciłem nigdzie nie kapie. Na nowym silniczku krokowym nie trzyma obrotów na starym tylko na gazie.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez Opik » 20 sty 2015, o 21:41

jeżeli na początku górny wąż się nagrzewa a dolny pozostaje zimny i dopiero przy pełnym rozgrzaniu silnika się to zmienia, to można przyjąć że termostat jest dobry

sprawdź ten czujnik. Ja się oszukałem jak głupi, łącznie z podmianką licznika - okazało się że czujnik padł, a ten na który podmieniłem w pierwszej kolejności też był zdechnięty i wskazywał tak samo źle
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez soniak87 » 21 sty 2015, o 20:50

jak poznam czy jest dobry czy padł? nie mam od kogo pożyczyć a kupować w ciemno to bez sensu.
soniak87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:33
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości