czy na pewno termostat?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

czy na pewno termostat?

Postprzez Zubrowski » 12 cze 2013, o 11:41

witam,

mam mały problem z moją golfiną (1.8 benz + lpg). Stałem dzisiaj na odpalonym silniku dosłownie 2-3min i nagle momentalnie wskazówka temp skoczyła na ponad 120 stopni i z okolicy stacyjki poleciał delikatny dymek. Auto zgasiłem, sprawdziłem płyn który był ok. pod klapą momentalnie zrobiło się jak w piekarniku. Auto stało w bezruchu koło 20-30min i temp nie spadła nawet o 1 stopień. Przejechałem później jakieś 1,5km żeby dotrzeć do domu a wskazówka zaczęła skakać od 70 do 120 przez cały czas jazdy. Jestem świeżo po wymianie zapłonu (świece, kable, kopułka, palec), w zeszłym roku wymieniona na nówkę nagrzewnica - tak podaję, bo nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie.

kilka ogarniętych ludzi twierdzi, że to bankowo termostat, z żadnym mechanikiem się jeszcze nie konsultowałem, strach trochę nawet jechać do najbliższego (jakieś 6-7km)

pomóżcie panowie!
Zubrowski
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sie 2011, o 11:01
Lokalizacja: Srz

czy na pewno termostat?

 

Postprzez pablomed » 13 cze 2013, o 08:47

możliwe że termostat, ale możliwe też że nie włącza się wentylator chłodnicy - sprawdź go i jego włącznik w chłodnicy. Wskazówka może skakać z tego powodu że zagotował się płyn w układzie chłodzenia i wytworzyły się "banie" pary w związku z czym czujnik temperatury nie cały czas jest omywany cieczą. Jak sięma do tego dymek ze stacyujki trudno mi wymyślić, może to się nie wiązać z przegrzaniem. Powinienieś od razu napisać czy sprawdziłeś poziom płynu chłodzącego.
Jesli masz pecha - mogła paść uszczelka pod głowicą
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zubrowski » 13 cze 2013, o 09:37

Poziom płynu jest cały czas ok, odkąd miałem jaja z nagrzewnicą to go sprawdzam regularnie. Dzisiaj go odpaliłem, wskazówka nic nie podskoczyła, przejechałem parę km i zero reakcji wskaźnika. Zgasiłem, przekręciłem znowu zapłon i wskazówka moment na 140 stopni :-/ Górny wąż ciepły ale nie wrzątek, można było bez problemu dotknąć.

Wiatrak się nie załączył, ale może dlatego że mało przejechane i właściwej temp nie osiągnął do załączenia. Tak mi się wydaje.
Zubrowski
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sie 2011, o 11:01
Lokalizacja: Srz





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości