Czujnik temperatury ? Termostat ? Co to może być ?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Czujnik temperatury ? Termostat ? Co to może być ?

Postprzez Waldemor » 10 gru 2014, o 09:56

No więc tak jak w opisie... Ostatnio uszczelaniane miałem wszystkie przewody odpowiadające za chłodzenie bo wyciekał mi płyn z chłodnicy i wtedy autko wariowało z obrotami. Z autkiem zawsze miałem problem jeśli chodzi o ogrzewanie (słabo grzeje) i zima zazwyczaj w czapce i rękawiczkach.

Autko nagrzewa się do 70-stopni, przy 80-ciu załącza się wiatrak i zbija temperature znowu do 70 stopni. Dodam, że teraz rzadko kiedy osiąga temeprature 80 stopni. Kiedyś nagrzewał się do 90 stopni i wtedy wentylator się załączał ale od dłuższego czasu dopchodzi do temperaotury 70 stopni a nawet jak zatrzymam samochód np na światłach to potrafi minimalnie wskazówka pokazać jeszcze mniejszą temperature.

Auto w gazie - bardzo dymi na biało na biegu jałowym nawet jak już jest nagrzane. Uszczelka pod głowicą byłą stosunkowo nie dawno wymieniana więc to raczej nie to. Płynu z chłodnicy nie ubywa. Parownik kiedyś był dużo bardziej gorący teraz tylko letni ale na tyle że autko trzyma ładnie obroty.

Jak macałem przewody to traczej ciepłe niż gorące. Co to może być ? Już mi ręce opadają i coś czuje że długo tym autkiem nie pojeżdże (i tak mi służył dłużej niż planowałem) no ale zime chciałbym w ciepełku przejździć...

Jakieś sugestie ? Pomysły ? Mechanik jak mnie widzi to już ma mnie dość :P

Może zapowietrzone ? Jak tak to jak się odpowietrza ?
Waldemor
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 gru 2014, o 09:43
Lokalizacja: Śląsk

Czujnik temperatury ? Termostat ? Co to może być ?

 

Postprzez Emiczka » 10 gru 2014, o 13:26

Ja bym stawiała na termostat. Wymień ale na taki lepszej firmy.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 seat Cordoba
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 10 gru 2014, o 16:51

Waldemor, Po pierwsze cześć.
Po drugie
Waldemor napisał(a):Autko nagrzewa się do 70-stopni, przy 80-ciu załącza się wiatrak i zbija temperature znowu do 70 stopni.
To by sugerowało wadliwy czujni temp.Miernik,i pomierz go na zimnym silniku.Opis jak to zrobić znajdziesz na forum.

Waldemor napisał(a): Dodam, że teraz rzadko kiedy osiąga temeprature 80 stopni. Kiedyś nagrzewał się do 90 stopni i wtedy wentylator się załączał ale od dłuższego czasu dopchodzi do temperaotury 70 stopni a nawet jak zatrzymam samochód np na światłach to potrafi minimalnie wskazówka pokazać jeszcze mniejszą temperature.
To by wskazywało na termostat,ale zacznij od pomierzenia czujnika.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 10 gru 2014, o 20:08

Waldemor, jak włącza ci się wentylator to zobacz czy dolny wąż ciepły , jeśli jest gorący tak jak górny to termostat sprawny , jeśli dół zimny to termostat do wymiany .

Jeśli okaże się że termostat sprawny to do sprawdzenia czujnik temperatury lub licznik jest do podmiany :)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Waldemor » 11 gru 2014, o 21:40

Dzięki ludziska za odpowiedzi. Troche poczytałem tu na forum, trochę autko przez te dwa dni poobserwowałem no i... stwierdziłem że nie robię nic. Ogrzewanie grzeje lepiej (nie wiem czemu ale tak samoczynnie się stało), temperatura co prawda jest 70 ale teraz na postoju autko nagrzewa się bardziej i normalnie załącza się wentylator. Nic nie cieknie, węże gorące, nic po za niskim wskaźniekiem temperatury się nie dzieje więc zostawiam tak jak jest. Tyle kasy już władowałem że mnie się już nie chce a najprawdopodoniej tak jak ktoś napisał czujnik temepratury jest ciachnięty. Grunt że jeździ i w środku jest ciepło :)
Waldemor
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 gru 2014, o 09:43
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez łukasz1983 » 11 gru 2014, o 21:59

Waldemor napisał(a):najprawdopodoniej tak jak ktoś napisał czujnik temepratury jest ciachnięty. Grunt że jeździ i w środku jest ciepło
Nie do końca.Jak jest walnięty tylko ten czujnik,który daje wskazania na licznik,a ECU dostaje dobre odczyty to pół biedy.Ale jeżeli poszedł drugi czujnik,który daje sygnał do ECU to będzie więcej palił.Ssanie wyłącza się przy 70*C,a jak ty masz góra taką temp. to śmigasz na ssaniu.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MisiaMO » 25 sty 2015, o 22:56

Odświeżam bo może mam podobny problem ale nie wiem.....
Golf 3 1.6 benzyna
Po przejechaniu 30km przy temp według wskaźnika około 80st.
wysadziło korek od zbiorniczka wyrównawczego i większość płynu wypluło.
Temp podskoczyła do 100....
Sytuacja opanowana, nowy płyn wlany pojechał około 10km.
Postał 2h po czym nie chciał odpalić.
Dokładniej za pierwszym razem odpalił ale zgasł,
potem przez chwile nie łapał aż zaskoczył.
Przejechał znowu koło 10km, temp skakała od 70-80,
załączał się wiatrak.
Do tego wszystkiego raz w ogóle nie grzeje, raz ciut grzeje i skaczą obroty (co może być związane z czym innym ale i tak mówie).
Termostat? Czy coś innego go boli?
Ja się jeszcze uczę :-(
Ale i tak dużo ogarniam! :-)
MisiaMO
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 24 sty 2015, o 19:38
Lokalizacja: Żuławy

Postprzez Andrejjo » 26 sty 2015, o 10:35

Zacząłbym od termostatu.
Andrejjo
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 6 gru 2014, o 02:58
Lokalizacja: Załuki / Białystok

Postprzez kosa-seba » 10 maja 2015, o 18:46

Witam zeby nie robic plagiatu jazda z predkoscia ok 100 tem plynu nue skoczyla wyzej niz 80° w miescie jest roznie potrafi zagrzac sie do 90°.wymienione termosty plus plyn na petrygo caly silnik 1h1 AAA ktos cos doradzi:-)
kosa-seba
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 20:31
Lokalizacja: lbn

Postprzez Thorsten » 10 maja 2015, o 19:25

kosa-seba, nie masz tak ze masz ciągle otwarty termostat? Odpal silnik i ręką sprawdzaj temperaturę przewodu chłodnicy. Jeśli termostat jest dobry to początkowo przewód jest zimny i jak otwiera się termostat to ciepłe idzie w chłodnicę a jak masz ciągle otwarty to od samego początku idzie w chłodnicę i silnik się nie dogrzewa. Odpal, łap ręką za przewody i staraj się ocenić czy nagrzewa się stopniowo z czasem pracy silnika czy jest zimny i potem nagle gorący.

to moje przypuszczenie które sprawdziło się w zapasowym aucie.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

http://www.hary-janson.pl/produkty/flailbot-kosiarka-zdalnie-sterowana/ zobacz tą pomoc drogową z Warszawy



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości