Chłodnica z korkiem

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Chłodnica z korkiem

Postprzez miko85 » 12 maja 2014, o 17:55

witam
chce założyć chłodnice z korkiem i chce sie pozbyć zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodzącego silnik 2.0 2e vw golf III
teraz moje pytania
co zrobić z wężykami od zbiorniczka ?
czy silnik sie nie bedzie gotował ?
szukałem i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
o wypowiedz proszę osoby kompetentne lub osoby co robiły coś takiego
jak nie ten dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego
Avatar użytkownika
miko85
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 lut 2013, o 13:15
Lokalizacja: Międzychód WLKP

Chłodnica z korkiem

 

Postprzez prezesik » 13 maja 2014, o 09:31

Wg mnie te wężyki trzeba podłączyć pod chłodnicę, aby silnik mógł się odpowietrzać. Chłodnica będzie jako 2in1, czyli jako zbiorniczek wyrównawczy i chłodnica.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Radi » 13 maja 2014, o 16:14

Rozumiem że chodzi o clean look. Patent ładny też jestem w trakcie robienia ale ja bym się jednak trochę bał, jakby nie było pozbywasz silnik ok 1,5 litra chłodziwa które może się mu przydać w krytycznych momentach. Ja akurat będę dawał customowy zbiorniczek wyrównawczy pod plastikami przy silniku, w VR akurat jest trochę miejsca można go ładnie schować.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez miko85 » 14 maja 2014, o 08:07

Radi
dokładnie bedzie clean
ale już wpadłem na pomysł wiec zbiorniczek zostaje ale nie pod maska i też bedzie custom zbiorniczek :-D
podpytałem na paru forach i sa szanse że jak sie go pozbędę to może sie silnik zagotować a tego nie chce
dzięki za wypowiedz
Avatar użytkownika
miko85
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 lut 2013, o 13:15
Lokalizacja: Międzychód WLKP

Postprzez Radi » 14 maja 2014, o 09:42

miko85 napisał(a):Radi
dokładnie bedzie clean
ale już wpadłem na pomysł wiec zbiorniczek zostaje ale nie pod maska i też bedzie custom zbiorniczek :-D
podpytałem na paru forach i sa szanse że jak sie go pozbędę to może sie silnik zagotować a tego nie chce
dzięki za wypowiedz


niech zgadnę będzie w podszybiu?
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez peter_pater » 14 maja 2014, o 16:04

zbiornik wyrównaczy spełnia ważne funkcje - jest zawieszony najwyżej w układzie chłodzenia, więc :
- wytwarza wstępne cisnienie w układzie
- odpowietrza układ
- przejmuje na siebie skoki ciśnienia w układzie (zamiast delikatnej chłodnicy)


generalnie jest to odpowiednik w zbiornika wyrównawczego w atmosferycznym układzie CO - którego nikt przecież nie usuwa, chyba że jakiś kamikadze
:lol: :lol: :lol:


no i podłączenie tych 2 rurek - do chłodnicy zamiast do zbiorniczka - zaburzy przepływ cieczy w układzie, i układ chłodzenia może (wg mnie na pewno) przestać spełniać swoją funkcje - ale chętnie obejrzę taką przeróbkę i jej skutki ...
;-)
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez miko85 » 14 maja 2014, o 17:13

peter_pater
czytaj dokładnie i uważnie czy napisałem że wyleci całkowicie zbiornik ?
i nie pisz mi jaką role spełnia bo to wiem
Avatar użytkownika
miko85
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 lut 2013, o 13:15
Lokalizacja: Międzychód WLKP

Postprzez Radi » 14 maja 2014, o 17:15

peter_pater napisał(a):zbiornik wyrównaczy spełnia ważne funkcje - jest zawieszony najwyżej w układzie chłodzenia, więc :
- wytwarza wstępne cisnienie w układzie
- odpowietrza układ
- przejmuje na siebie skoki ciśnienia w układzie (zamiast delikatnej chłodnicy)


generalnie jest to odpowiednik w zbiornika wyrównawczego w atmosferycznym układzie CO - którego nikt przecież nie usuwa, chyba że jakiś kamikadze
:lol: :lol: :lol:


no i podłączenie tych 2 rurek - do chłodnicy zamiast do zbiorniczka - zaburzy przepływ cieczy w układzie, i układ chłodzenia może (wg mnie na pewno) przestać spełniać swoją funkcje - ale chętnie obejrzę taką przeróbkę i jej skutki ...
;-)

tyle z teorii a praktycznie to wszyscy robiący cleana jadą na patencie i żyją ;-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez peter_pater » 14 maja 2014, o 17:24

Radi napisał(a):tyle z teorii a praktycznie to wszyscy robiący cleana jadą na patencie i żyją





Skoro takie to oczywiste, to po co user Miko85 zakłada wątek i zasypuje pytaniami :?:

Niech zrobi jak "wszyscy" i będzie :super: . Tym bardziej, że - jak pisze - doskonale wie, jaką rolę spełnia zbiorniczek wyrównawczy ...
:ok: :padam: :lol:
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Radi » 14 maja 2014, o 17:26

peter_pater napisał(a):
Radi napisał(a):tyle z teorii a praktycznie to wszyscy robiący cleana jadą na patencie i żyją





Skoro takie to oczywiste, to po co user Miko85 zakłada wątek i zasypuje pytaniami :?:

Niech zrobi jak "wszyscy" i będzie :super: . Tym bardziej, że - jak pisze - doskonale wie, jaką rolę spełnia zbiorniczek wyrównawczy ...
:ok: :padam: :lol:

A czy ktoś tu powiedział że to oczywiste???
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

organizacja imprez dla dzieci Łódź



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości