Brak obiegu wody 1,4 ?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Brak obiegu wody 1,4 ?

Postprzez krzysiek29 » 13 maja 2015, o 23:10

Witam.
Posiadam golfa 1,4 abd z gazem.
Padł mi silnik, kupiłem inny i wstawiłem, zagadał od razu ale przegrzewa się po kilku minutach.
Objawy:
Duży obieg się nie włącza, ale co ciekawe górny wąż od chłodnicy gorący tylko do połowy, sama chłodnica i dolny wąż zimniutkie mimo ponad 90 stopni na blacie.
Węże od nagrzewnicy od połowy w górę zimne-> czytaj brak w nich wody (sprawdzałem).
Pompa wody nie sprawdzana ale wężykiem powrotnym woda leci do zbiorniczka ( choć tylko na wysokość zbiorniczka, jak odepnę wężyk powrotu i podniosę 10 cm powyżej zbiorniczka to nie leci). Dodam że węże pompowałem , zbiorniczek podnosiłem itp czary mary.
1) podstawowe pytanie: Czy może być tak, że termostat lub to kolanko od niego padło podczas swapa przez co duży obieg się nie włącza co skutkuje brakiem odpowietrzenia całego układu ( czyli powietrze w nagrzewnicy) czy jednak pompa niesprawna ?

2) jakby padła pompa wody to by chyba nic nie leciało powrotem do zbiorniczka, nie?
(poza tym później spuściłem płyn wężem od chłodnicy,odpaliłem auto na chwilę i pompa wypchała jeszcze litr płynu tym wężem)

3) jakim cudem górny wąż od chłodnicy jest tylko do połowy ciepły? ( to samo nagrzewnicowe węże i od parownika LPG) ?


Edit: jeszcze jedna uwaga: silnik cały czas chodzi na 1800 rpm czyli jakby był zimny)
edit2: pompa wody zdemontowana i sprawna
Edit3: termostat podgotowany i sprawny-otwiera się
krzysiek29
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 maja 2015, o 20:37
Lokalizacja: Żywiecczyzna

Brak obiegu wody 1,4 ?

 

Postprzez MiroGti » 19 maja 2015, o 21:00

Stawiam na korek od zbiorniczka wyrównawczego że do wymiany ,koszt nie duży ,zalej płyn do połowy zbiorniczka czyli stan ,zakręć zbiorniczek i przytrzymaj go na obrotach ok 1500-2000 w tedy szybciej się odpowietrzy bo inaczej może pyrkać pół dnia i nie przepcha powietrza w układzie ,później ewentualnie uzupełnij stan płynu i ma hulać ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 851
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe





Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości