zmana dawki paliwa w tdi

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

zmana dawki paliwa w tdi

Postprzez TOMEK 84 » 11 lis 2008, o 23:15

hejka mam pytanko jak znienic dawke paliwa w moim golfiku 1.9 tdi 90 km na 3.2mgr
wiuem ze zwiekszy to troszeczke moc i spalanie
jak to zrobic ile by to kosztowało
pozdro
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

zmana dawki paliwa w tdi

 

Postprzez SotoM » 11 lis 2008, o 23:48

to trochę ktoś ci pompe wcisnoł... owszem-dawke sie ustawia,podpinając sie pod komputer i nastawnikiem pompy sie przesuwa...sam sobie nie poradzisz wiec nawet tego nie dotykaj...duzo tłumaczenia...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 11 lis 2008, o 23:59

TOMEK 84 napisał(a):hejka mam pytanko jak znienic dawke paliwa w moim golfiku


puknij w nastawnik ... 3.2 to za duża dawka ... 3.5 to max co możesz zrobić bez negatywnych skutków ubocznych
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez piotr0488 » 12 lis 2008, o 00:00

TOMEK 84, a chcesz dawke zwiekszyc bo gorzej ci pali czy tylko do zwiekszenia mocy
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez TOMEK 84 » 12 lis 2008, o 00:20

chce dawke zmienic dla podniesienia mocy ;-)
gdzie to moge ustawic ile to moze kosztowac ???zeby mnie ktos w h.. nie zrobił i skasował jak za zboże he he
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez piotr0488 » 12 lis 2008, o 19:10

TOMEK 84, ja takie cos chcialem zrobic w swoim golfie, ale moc max mozna podniesc o 15 km, powyzej tego silnik bedzie obciazony i moze ulec uszkodzeniu, dlamnie znajomy zrobil by to za 400 zł bo wynajmuje sprzet od jakiegos kolesia a z tego co wiem to robia to za ok 1000 zł ale niepolecal bym ci tego robic bo mozesz uszkodzic silnik jak zrobi to ktos co malo sie na tym zna
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 12 lis 2008, o 19:20

piotr0488 napisał(a):ale moc max mozna podniesc o 15 km


kto ci takich bajek naopowiadał ...

przede wszystkim - ustawieniem dawki na pompie nie podniesiesz mocy auta - oprócz tej dawki jest szereg innych czynników wpływających na osiągi auta - mechaniczne przestawienie dawki na pompie wtryskowej zaowocuje lepszym zapłonem - w skrajnych przypadkach - będzie odczuwalna (nieznacznie) lepsza dynamika auta

jeśli chodzi o chiptuning - jeśli masz 90 KM w MK IV - możesz bezpiecznie zrobić ~115 wszystko zalezy od kondycji silnika
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 12 lis 2008, o 20:27

:lol: :lol: :lol: az oplułem monitor ze smiechupiotr0488, nie wiem jakie gazety czytasz i jakich znawców masz kolesi ale nie słuchaj ich wiecej...wybacz stary ale....smiech na sali to co napisałes... :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotr0488 » 12 lis 2008, o 23:32

sorki ...moja pomylka, dokladnie chodzilo mi o to ze do swojego mialem wgrac tzw. mapy sartowe aby komputer dostawal informacje ze silkin jest zimny bo mi slabo pali na cieply. a przez wgranie map podnosi sie podanie dawki paliwa i moc by podnioslo mi z 110km na 130km.ale to bylo dosc ryzykowne, dokladnie niesprecyzowalem swojej wypowiedzi... :oops:
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 13 lis 2008, o 20:38

niee no spoko...czyli to co piszesz to chodzi o poprawienie mapy zaplonu...a sprawdzałes w ogole jka masz dawke paliwa,kąt wtrysku i czy czujnik temp.ci poprawnie działa?? ile gośc ci za to krzyknoł??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piotr0488 » 13 lis 2008, o 21:46

jak bym wgrywal mapy nowe to koszt 400 zl, ale wstawil mi przekaznik ktory pracuje tylko przy odpalaniu, jak jest cieply i zimny to przekaznik inforkuje komputer ze silnik jest zimny i podaje wiecej paliwa, a po odpaleniu wylancza sie przekaznik i silnik pracuje normalnie bez przekaznika, kosztowalo mnie to 80 zł (materialy i robota)
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 14 lis 2008, o 00:22

piotr0488 napisał(a):przez wgranie map podnosi sie podanie dawki paliwa i moc by podnioslo mi z 110km na 130km


nadal jesteś w błędzie ... poprawienie mapy zapłonu to nie chiptuning - przede wszystkim podciągnięcie mapy zapłonu nie polega na oszukaniu sterownika że silnik jest zimny ...

z czasem pasowanie części pompy wtryskowej pogarsza się - do tego wolniej kręci rozrusznik - a mapa startowa ustawiona jest od ~200 obr/min - podciągnięcie mapy (dawki paliwa ) w zakresie 0-500 obr/min oraz w zakresie temperatury 0-100'C pozwala na bezproblemowy zapłon silnika w każdych warunkach temperaturowych

co do 130 KM - ze 110KM - jeśli silnik jest w dobrej kondycji bez problemu możesz uzyskać moc tego rzędu ... z momentem obrotowym w granicach 300Nm

co do obejścia przekaźnikiem - świece dostają po doopie w tym przypadku przy każdym włączeniem zapłonu grzeją - dla AQ też nie jest to korzystne rozwiązanie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości