Witam , posiadam Golfa 3 1.9 td 55kW z 1996 roku , od jakiegoś czasu czuję jakby turbina mniejszego kopa miała , natomiast bardziej niż to zastanawia mnie fakt że gdy dzisiaj jechałem turbina w ogóle nie pracowała leciał długo czarny dym , za którymś razem się załączyła i golfik śmigał jak dawniej , bez kopcenia itd. , nie jest to jednokrotny przypadek tak dzieje się od ok miesiąca lecz dzisiaj zauważyłem właśnie ten dym , przedtem niby też był ale osobiści go nie widziałem, bardzo proszę napisać jaka może być przyczyna i jak można to naprawić może przeczyścić.
Pozdrawiam Pilar

. Jeżeli chodzi o wymianę tych wężyków to jakie muszę kupić , i czy sam mogę je zmienić bez narzędzi specjalistycznych
o ile mi się wydaje kolega cię w błąd wprowadza. W TD turbina jest sterowana bezpośrednio podcisnieniem z pompy vacum a jeżeli chodziło koledze o jakiś zaworek to służy on do Egr czyli bez tego da się jeździć ja np. mam go wywalone kompletnie i jest git a kolega wyżej pomylił silnik tdi z TD gdzie w tdi jest oczywiście zaworek n75 ale w TD go nie ma wężyk podciśnieniowy idzie prosto do turba Ba w turbinie garret jest bardzo krótki wężyk oto zdjęcie turbiny garret t2
wężyk widoczny na zdjęciu pewnie masz do wymiany ale możesz mieć też inną turbinę taką jak np. kkk k03 (największy śmietnik montowany w golfach ) przy pierwszej okazji wywaliłem tą dmuchawkę oto fotka tego badziewia
a i możesz miec też taką średnią turbawkę KKK K14
ale jak widac tu jest metalowy przewód więc mało prawdopodobne że jest przetarty a więc radziłbym wymienić te wężyki gumowe na turbinie do tgo potrzeba tylko najwyżej kombinerek i to wsio 
,ale mniejsza o to . Miałem właśnie takie objawy jak kolega pisał i to było właśnie przez przetarte wężyki i też miałem tylko ten oplot przetarty i myślałem że ta guma w środku spoko a tu zonk po wymianie śmiga jak szalony
podesłałem ci wcześniej zdjęcia jak wyglądają turbo właśnie od przodu więc problemu nie ma 
