Turbina Elektryczna

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbina Elektryczna

Postprzez mce-ozi » 8 mar 2009, o 15:23

Witam

W poszukiwaniu części do mojego golfa znalazłem przez przypadek coś takiego
http://moto.allegro.pl/item566787252_elektryczna_turbina_turbo_wzrost_mocy.html

co wy o tym powiecie ?? jestem ciekawy co to jest i czy to coś daje czy to wielka ściema??
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Turbina Elektryczna

 

Postprzez DrSzpila » 8 mar 2009, o 15:34

mce-ozi, nie wiem kup i wyrpóbuj ja też zamawiam :D
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez K@mil » 8 mar 2009, o 15:57

Elektryczna czyli musi byc podlaczona do aku i mieć prąd .. ta ? hii
Jesli tak to bedzie obciażała prace alternatora :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez virus_wrona » 8 mar 2009, o 17:37

Ztuningowana turbinka Kowalskiego?? :-D
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez rogal133 » 8 mar 2009, o 19:38

ja to bym na to z boku patrzyl bo gdyby to bylo takie proste to czemu by nie zakladali seryjnie do samochodow takich turbinek a ta to jest podobna jak byla w ogrzewaniu w NYSIE i ja bym temu nie wierzyl ale to jest trylko moje zdanie
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez Aro » 8 mar 2009, o 22:48

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

kolejny super gadżet dający KM. Poprzednie co pamiętam na forum było to chyba filtr z jakimś wentylatorkiem hehehe :P
Avatar użytkownika
Aro
VIP
 
Posty: 1328
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 10:45
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 18wujek1987 » 8 mar 2009, o 22:56

witam wszystkich :-) uważam że ta turbinka to jednak jakaś lipa:-)i to za 299zl :-o można przerobić sobie super suszarkę do włosów z wyprzedaży i wynik będzie tan sam:-)
18wujek1987
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 22:56
Lokalizacja: koło

Postprzez Imper » 9 mar 2009, o 00:06

jak dla mnie to moze byc bomba :) zamontuje to swojej matce to kuchenki gazowej wtedy bedzie robic obiady w 5 min i to nie z paczki :-D
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Shmatan » 9 mar 2009, o 09:29

Kod: Zaznacz cały
Wpadła mi w rączki przedwczoraj ciekawa polska konsturkcja, mianowicie jest to elektryczna turbina spręzająca powietrze w układzie dolotowym, kiedyś już takie urządzenia były ale tam był jakiś mały wiatraczek jak z procesora na komputerze, teraz jest kilka sporych łopatek z dosć sporym silnikiem magnetycznym.

To urządzonko powstało w labolatorium badawczym studentów jednej z starszych krakowskich uczelni, urządzenie jest proste i mozna zamontować praktycznie w kazdym samochodzie benzynowym posiadającym wtrysk i komputero oraz sonde lambde.

Działa na prostej zasadzie gdyż niepotrzeba przy tym wymieniać komputera ani zmieniać programu obsługującymi mieszanke.
urządzenie jest wstanie dać cisnienie max do 0,4-0,5 bara
w moim aucie udało się ustawić to na 0,3 ale to kwestia na ile rezerwy standardowego komputera pozwolą wzbogacić mieszanke, urzadzenie bada skład mieszanki i potencjometrem mozna ją regulować, są tam trzy kontrolne diody, jedna pokazuje ze jest za uboga, jedna pokazuje ze jest idealna a jedna ze jest za bogata, stroimy to podczas jazdy dokręcając na maxa ile się uda ustawić przy zaswieconej drugiej diodzie, gdy już zapali się nam trzecia dioda uzyskujemy informacje ze przekroczylismy tą rezerwe daną przez fabryke, (urządzenie to dobrze działa też na LPG i niema problemów z gasnięciem samochodu), wtedy nalezy o poł obrotu zmniejszyć potencjometrem mieszanke.
co uzyskałem w ten sposob, ano po dwu dniach testów G-tech pokazał ze przyspieszenie z standardoych 11 sekund zmalało do 9,5 sekundy a prędkoć v max z 190 wzrosła do 215 więc niejest zle, jeszcze się bawimy z ustawieniami, niedługo pewnie pojawi się oficjalna informacja o tej "suszarce"
zaletą tego kompresorka ma być cena,nieprzekraczająca 500zł.
Postaram się jeszcze dziś wrzucić fotki jak to zostało zamontowane i wnajbliższych dniach umowie się na hamownie i porównam wykresy z przed i po.
wreszcie jakiś wmiare tani sposbob na podniesienie bezpieczne i tanie mocy naszego samochodu, super rozwiązanie dla tych co niepotrzebują poważnych przeróbek do sportu samochodowego tylko do jazdy na codzien, inną zaletą tego jest to ze mozna to wyłaczyć i jeździć z tym tylko wtedy gdy tego chcemy.

Pozdro dla wszystkich szybkich i wsciekłych


By tommicrazy z tunningforum.pl


Może jednak coś w tym jest? skoro da sie łatwo np. w dieselach zwiększyć dawke paliwa, to może warto też popracować nad nadmuchem? ktoś kto to ma, musiałby po prostu sprawdzić jakie dodatkowe ciśnienie może taki wiatrak wytworzyć z dolocie
Avatar użytkownika
Shmatan
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 20:12
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez QKi89 » 9 mar 2009, o 14:19

Shmatan, a czytałeś dalej temat na tym tuningforum.pl?? chyba nie bo na końcu jest to wyjaśnione że jest to żart na 1 kwietnia ;-)
Mój Mysticblue GT - zapraszam ;-)
Avatar użytkownika
QKi89
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 19 mar 2008, o 19:53
Lokalizacja: Mielec

Postprzez K@mil » 9 mar 2009, o 15:58

hehe kolega QKi89, dobrze mowi ja tez ogladalem ten temacik i pozniej okazalo sie ze ktos wlasnie zartował..
postawil opla na klockach i pokazal jak licznik pokazyje 230 :P haha
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Shmatan » 10 mar 2009, o 21:44

To mój błąd - utopiłem... sorry wszystkim
Avatar użytkownika
Shmatan
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 20:12
Lokalizacja: Rzeszów


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości