Silnik 1Z, założone wtryski i pompa od AFN

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Silnik 1Z, założone wtryski i pompa od AFN

Postprzez Daante » 4 mar 2012, o 12:02

Witam, w sumie to miałem to zostawić tak jak jest bo w sumie czuje, że teraz idzie do przodu jakby mial z 10 kucy wiecej :D, ale tak czytam to forum i mam ochote na wiecej :D Zmieniałem silnik w swoim 1Z na AFN i mam wtryski i pompe paliwa od AFN, ale starą turbine od 1Z, powiedzcie mi co jeszcze zrobić aby tych kucyków było jeszce wiecej ? :D ECU od afn? od ibizy podejdzie do golfa? Tylko prosze o jakieś rozsądne finansowo podpowiedzi bo nie mam zamiaru całego osprzętu zmieniać :P
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Silnik 1Z, założone wtryski i pompa od AFN

 

Postprzez K@mil » 4 mar 2012, o 12:12

Daante, jechac na czip tuning, jedyna najrozsądniejsza rzecz ;)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Daante » 4 mar 2012, o 12:16

ile to kosztuje? Aha no bo mam w domu kolektor ssacy od afn razem z wydechowym, plus ECU od AFN ale od Ibizy. Wiec może zmiana turba, ale pewnie wiąże sie z tym podcisnienie, inne zaworki (n75 i n18). Aha i gdzie w Trójmieście jest jakis chiptuning ? no i dodam, że mam Superba z silnikiem AWX więc może jakieś części stamtąd ? :P
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez kryhaziom » 4 mar 2012, o 13:02

Daante napisał(a): Zmieniałem silnik w swoim 1Z na AFN i mam wtryski i pompe paliwa od AFN, ale starą turbine od 1Z


tego zdania nie rozumie ?? Masz 1z i włożyłeś do niego wtryski i pompe z AFN, tak ??

kolektora ssacego z AFN nie wkładaj bo nie ma sensu, jak masz AWX to bierz ssący z AWX. Zmiana turba to zmiana sterowania na podciśnienie, czyli tak jak piszesz N75 inny, gruszka podciśnienia no i ECU. Piszesz że masz z Ibizy więc może podejdzie jak wygląda tak: http://allegro.pl/audi-a4-passat-b5-1-9 ... 74083.html
ostatnia sprawa to turbo i tu też masz szczęście bo posiadasz Superba więc bierzesz z niego :-D
Jak zrobisz taką operację to najlepiej byłoby zrobić FMIC`a bo zagotujesz dolot na tym turbo :-)
zrób też przelot pełen, zaślep EGR jak nie masz zaślepionego, puść odme wolną i na koniec pojedź na program. Koszt u nas to ok 700 - 800 zeta do tego silnika.
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Daante » 4 mar 2012, o 13:46

tak mam 1z i włożoną pompę i wtryski z AFN, ECU z ibizy chyba takie wiec wystarcy, że prepnę i bedzie ok? jak włoze kolektor ssący i wydechowy razem z turbina z Superba to co IC ? bo węże na pewno nie beda pasować i pewnie przydałby sie wiekszy? Jak zaślepic EGR? i puscić odme wolną bo tego nie kumam? :-/

Dobra mam wszystko, ssacy, wydechowy razem z turbina od AWX gruszke wszystko wsio i ECU od AFN. Teraz pytanie co z podcisnieniem? Mój n75 na pewno nie bedzie pasował, ale mam zaworki od Superba więc jak to montować? FMIC jak duży zamówić ? I Ile kucy uda mi sie z niego wyciągnąć ?
Ostatnio edytowano 4 mar 2012, o 14:20 przez Daante, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez kryhaziom » 4 mar 2012, o 14:17

Daante napisał(a):ECU z ibizy chyba takie wiec wystarcy, że prepnę i bedzie ok?

nie do końca :-) na sterowniku z tej ibizy na pewno jest immo. Jak masz u siebie w aucie immo to sprawa nie jest skomoplikowana bo robisz Vagiem adaptacje i auto Ci odpali na tym komputerze. Gorzej jak nie masz u siebie immo, wtedy będziesz musiał wyłączyć go w tym komputerze z Ibizy, czyliu dać jakiemuś elektronikowi żeby to usunął - czyli kolejny koszt :-|

Daante napisał(a):jak włoze kolektor ssący i wydechowy razem z turbina z Superba to co IC ?


ssący kolektor podepniesz bez problemu pod ori rury, tak wygląda to u mnie:
Obrazek
oczywiście przy tym musisz usunąć EGR. Jak się zaślepia EGR masz prawie na każdym forum, bo w zasadzie to pierwsza rzecz jaką się robi po kupnie dizla :lol: :lol:
Do tego kolektora żeby pasował, musisz dokupić/dorobić flansze:
http://allegro.pl/zamiennik-egr-awx-avf ... 11198.html
inaczej nie zamontujesz ori rury na nim.

turbo i kolektor wydechowy, z tego co pamiętam to trzeba troszke porzeźbić żeby założyć. odpływy oleju są chyba inne i przerobić trzeba wyjście do wydechu. Na vwgolf.pl są też tematy o montażu tej turbiny :-)

Daante napisał(a):bo węże na pewno nie beda pasować i pewnie przydałby sie wiekszy?


będą pasowały, ale... musisz załatwic sobie intercooler z renaulta megane II, taki:
Obrazek
i musisz przespawać jedno wyjście z coolera w ten sposób:
Obrazek

później trochę rzeźby i czasu piwa i będzie to wyglądało mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek

i znowu wysyłam Cię na forum vwgolf, tam jest ogormny temat o montażu FMIC :-)


Daante napisał(a):puscić odme wolną bo tego nie kumam?


Z dekla zaworów wychodzi odma do tej rury dolotowej za filtrem powietrza, więc kupujesz wąż 25mm i od dekla puszczasz ją pod samochód a dziurę w rurze dolotowej zaślepiasz :-)
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Daante » 4 mar 2012, o 15:02

Dobra dobra nie besztaj mnie :P Golf to mój pierwszy diesel :P Wcześniej była benzyna z turbem :P ale studia i trzeba oszczedzać :P to w sumie nie bede teraz zaślepiał skoro i tak bede to wszystko zmieniał :P ECU podejdzie tylko dam znajomemu żeby immo wyrzucił bo u siebie nie mam :D w sumie to chyba lepiej taki FMIC dać http://moto.allegro.pl/intercooler-550x ... 06748.html :P i reszte rurami sztukować :P weże olejowe dam gietkie :P wyjscie do wydechu to samo i bedzie git :D do tego jakis fajniejszy filtr powietrza ale nie stożek http://moto.allegro.pl/filtr-sportowy-k ... 72031.html Ale co z podcisnieniem?!?! :shock:
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez kryhaziom » 4 mar 2012, o 15:08

Daante napisał(a):Ale co z podcisnieniem?!?!


mówisz, że masz superba to masz wszystko w nim, n75, gruszke, wężyki itp. kompa masz z afn ibizy czyli masz komplet :-)

tamtego FMIC`a możesz dać. Z tym co ja Ci pisałem jest prościej, mniej zabawy i wchodzi na ori rury. Najlepsze rozwiązanie do MK3
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Daante » 4 mar 2012, o 15:16

Dobra jak za miesiac bede w rzeszowie to dam znać jak to działa :D a powiedzcie mi ile kucy i niutonów wyciagne z niego na takim osprzecie? bedzie ze 150 i 400 ? :P
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez palio » 4 mar 2012, o 15:25

będziesz musiał jeszcze pojechać zrobić korektę softu :mrgreen:
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Daante » 4 mar 2012, o 15:28

no ja wiem :D tylko ile max da rade z czegos takiego wyciagnąć ? :P
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Postprzez kryhaziom » 4 mar 2012, o 15:28

tyle NM nie wyciągniesz ;-) koni raczej też nie, chyba że wtryski 216 zapakujesz :-D
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron