Olej z turbo

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Olej z turbo

Postprzez misiek94 » 10 paź 2014, o 14:07

Witam wszystkich

Od jakiś 5 miesięcy posiadam VW Golf 3 z silnikiem 1.9 TDI 90KM

Autko sprawuje się bardzo dobrze,nie pali dużo,przyspieszenie jest identyczne jakie podaje producent więc turbo działa jak powinno(braku mocy nie czuć i słychać świst powietrza).Jednak od samego początku zauwazyłem cieknący olej na rurze która wychodzi z chłodnicy powietrza turbo(to jest IC? nie znam się na tym za dobrze).Nie dość że ona jest cała w oleju to do tego auto zostawia plamki,na przejechanie jakieś 5-6k km ubyło litr oleju,i to większość myślę że przez te wycieki które są cały czas.I teraz pytanie: czy przy turbo są jakieś uszczelniacze,ktre mogły się skończyć i turbo od smarowania bierze olej i wyrzuca razem w powietrzem?
misiek94
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 paź 2014, o 14:03
Lokalizacja: Tarczyn

Olej z turbo

 

Postprzez hellaflush » 10 paź 2014, o 14:32

Jak jest nieszczelność to będzie się pojawiać olej. Pokaż dokładnie o którą rurę Ci chodzi, może trzeba ją wymienić albo dać nową opaskę.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez misiek94 » 10 paź 2014, o 14:55

Jedna rurka idzie od turbo do chłodniczki powietrza(IC),i druga wychodzi z chłodniczki i idzie do silnika,na niej jest opaska,nieszczelna,tam widać olej ale mi się wydaje że nie powinno aż tyle oleju ubywać poprzez zostawianie plam oleju i zarzyganie całej rurki... Plamy sa naprawde spore i ten 1L co dolałem to myśle że silnik nic nie wziął (pierścienie ok) a przez turbo całośc wyrzygało..

Czy turbo jest do wymiany czy sa tam jakies uszczelniacze które powinno sie wymienic?
misiek94
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 paź 2014, o 14:03
Lokalizacja: Tarczyn

Postprzez robzar89 » 11 paź 2014, o 06:54