Witam wszystkich
Od jakiś 5 miesięcy posiadam VW Golf 3 z silnikiem 1.9 TDI 90KM
Autko sprawuje się bardzo dobrze,nie pali dużo,przyspieszenie jest identyczne jakie podaje producent więc turbo działa jak powinno(braku mocy nie czuć i słychać świst powietrza).Jednak od samego początku zauwazyłem cieknący olej na rurze która wychodzi z chłodnicy powietrza turbo(to jest IC? nie znam się na tym za dobrze).Nie dość że ona jest cała w oleju to do tego auto zostawia plamki,na przejechanie jakieś 5-6k km ubyło litr oleju,i to większość myślę że przez te wycieki które są cały czas.I teraz pytanie: czy przy turbo są jakieś uszczelniacze,ktre mogły się skończyć i turbo od smarowania bierze olej i wyrzuca razem w powietrzem?
Moderator: Moderator
• Strona 1 z 1
Jak jest nieszczelność to będzie się pojawiać olej. Pokaż dokładnie o którą rurę Ci chodzi, może trzeba ją wymienić albo dać nową opaskę.
-

hellaflush - Gaduła
Jedna rurka idzie od turbo do chłodniczki powietrza(IC),i druga wychodzi z chłodniczki i idzie do silnika,na niej jest opaska,nieszczelna,tam widać olej ale mi się wydaje że nie powinno aż tyle oleju ubywać poprzez zostawianie plam oleju i zarzyganie całej rurki... Plamy sa naprawde spore i ten 1L co dolałem to myśle że silnik nic nie wziął (pierścienie ok) a przez turbo całośc wyrzygało..
Czy turbo jest do wymiany czy sa tam jakies uszczelniacze które powinno sie wymienic?
Czy turbo jest do wymiany czy sa tam jakies uszczelniacze które powinno sie wymienic?
- misiek94
- Berbeć
chodzi o przewód co wychodzi z turbiny do IC?
Dodam że z odmy pojawia się tez olej ale w mniejszych ilościach
najlepiej jakbys jakieś zdjęcie załączył i zaznaczył co i jak
EDIT:Zdjąłem przewód z odmy,ten co idzie z powrotem do wlotu powietrza do turbo,
bylo tam sporo oleju.