Nowy silnik

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Nowy silnik

Postprzez Pelik » 3 gru 2012, o 04:31

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Z góry przepraszam jeśli temat się powtarza, bądź źle go umieściłem ;-) Mam nadzieję, że pomożecie mi z moim problemem :-D A więc tak, w najbliższym czasie będę nie do końca szczęśliwym właścicielem Golfika 3. Moje nieszczęście polega na tym że silnik nie żyje i jest nie do odratowania. :cry: Standardowo był 1.9 tdi 90km jednakże chciałbym, żeby moje autko miało coś koło 130-140 km :-P Co proponujecie? Wsadzić ta sama jednostkę co była + wtryski i wirusik czy może szukać wersji 110 konnej i to własnie z nią się bawić? ;> Jakie są koszta takiego przedsięwzięcia i czy spalanie jakoś znacznie się podniesie? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przepraszam za ewentualną niewiedzę :roll:

Pozdrawiam
Pelik
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 03:16
Lokalizacja: Pomorze

Nowy silnik

 

Postprzez marcinkazimierz » 3 gru 2012, o 10:53

ja bym sie sklanial do afn i doprowadzenia tego do idealnego stanu. pytanie na jakiej mocy chcesz sie zatrzymac ja teraz jezdze 190 konnym bmw i jakos juz mi sie nie wydaje takie szybkie :mrgreen:
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Paweu » 3 gru 2012, o 12:33

Pelik napisał(a):Jakie są koszta takiego przedsięwzięcia i czy spalanie jakoś znacznie się podniesie?


Pierwsze primo... Jeśli kręcisz motor to nie martwisz się o spalanie. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Pelik » 3 gru 2012, o 14:37

Paweu_mk3 napisał(a):
Pelik napisał(a):Jakie są koszta takiego przedsięwzięcia i czy spalanie jakoś znacznie się podniesie?


Pierwsze primo... Jeśli kręcisz motor to nie martwisz się o spalanie. :ok:


Co nie oznacza, że mam żyć w niewiedzy :-P
Co do mocy hmn... myślę, że na pierwszy etap te 140 starczy. Z tego co się doczytałem, to później zaczynają się większe koszta ;-)
Pelik
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 03:16
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez Opik » 4 gru 2012, o 00:42

jak nie zmienisz stylu jazdy i będziesz jeździł spokojnie to nic Ci nie podskoczy, a może nawet spaść bo dobrym programie. Oczywiście mowa tu o "delikatnym" programie a nie wyciąganie 100 koni z litra ;)

Przelicz fundusze i pomyśl, możesz 90ke + program + wtryski, możesz 110 i to samo, możesz też skusić się na 130/150 z Golfa IV i to dodatkowo pomodzić ;)
Tylko tak jak marcinkazimierz napisał, pierwsze co, to zaczynając modzić silnik, trzeba go doprowadzić do co najmniej oryginalnego stanu, bo kupić jak najtańszą jednostkę i ją modzić, to trochę mija się z celem..
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pelik » 4 gru 2012, o 02:35

Golfik będzie robiony pod siebie, więc nie będę oszczędzał ;)) Mógłbyś mi tak orientacyjnie powiedzieć jakie to są koszta tak, żeby zrobić to porządnie? ;> Wydaje mi się, że opcja ze 110 będzie najlepsza :-P Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi ;)
Pelik
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 03:16
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez Opik » 4 gru 2012, o 02:51

z dieslem Ci nie powiem dokładnie, musisz poszperać po forach gdzie dokładnie opisują co musisz kupić, tak ogólnie:

Sam silnik 90 to koszt koło 7-9 stów, 110 to 8-10, przy czym są to te niższe ceny i to za sam słupek bez osprzętu, 130 - 1-1,2 tys, 150-konny ARL zbliża się już do 2tys za sam słupek także spora różnica. Do tego dochodzi jeszcze osprzęt, nie wiem jak tam się sprawa miewa, ale do 90/110 podejdzie to co masz w tej chwili, więc to najtańsza opcja na swap.

Jeżeli chcesz robić samochód pod siebie i trochę nim pojeździć warto by było taki silnik przynajmniej rozebrać i zerknąć co tam siedzi w środku, powymieniać wszystkie przewody, uszczelki itp - spokojnie możesz tysiaka na to wyłożyć

dolicz koszt turbo - w zależności od tego co się trafi i w jakim stanie, i tego co chcesz osiągnąć - 600 - 1200 za używaną

żeby to wykorzystać trzeba zorganizować jeszcze porządne strojenie tego u człowieka, który ogarnia temat - myślę że też koło tysiaka

Na bank o czymś zapomniałem, więc niech ktoś od diesli mnie poprawi. Ale tak w skrócie:
Najtańsza opcja - kupić drugi silnik i wsadzić od razu do samochodu, podłączyć to co masz i jeździć dopóki się nie wysra - powiedzmy że koło tysiaka. Wpakować ARL i go odświeżyć + dłubnąć, tak żeby zbliżył się do 2-ki z przodu - myślę że 10 tys. ledwo starczy o ile w ogóle starczy ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pelik » 4 gru 2012, o 05:43

Z tego co widzę, to najlepsza opcją dla mnie będzie zrobienie elegancko 110 + dobra turbinka + wtryski + program ;) Dziękuję za pomoc ;)
Pelik
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 03:16
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez marcinkazimierz » 4 gru 2012, o 10:23

a w przypadku ARL to w mk3 trzeba spawac mocowania?
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Paweu » 4 gru 2012, o 12:21

a w przypadku ARL to w mk3 trzeba spawac mocowania?


arl to mk3 ya? no to trzeba spawać.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcinkazimierz » 4 gru 2012, o 12:36

tylko za 15 tys wchodzisz na poziom wyzej i mozesz sobie kupic golf IV z 4 motion i v6
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 4 gru 2012, o 13:16

marcinkazimierz napisał(a):tylko za 15 tys wchodzisz na poziom wyzej i mozesz sobie kupic golf IV z 4 motion i v6


wiesz w jakim stanie bedzie taki Golf za taka cene? ;)

ale 130ke w tej kwocie juz by dorwal fajna, tylko ze wyzej ma podane ceny jak za "nowy" silnik, po wymianie tego co trzeba itd
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości