Mk3 2.0 2E - przepustnica i jej przeróbka

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Mk3 2.0 2E - przepustnica i jej przeróbka

Postprzez gawior » 8 cze 2012, o 22:36

Witam. Zastanawiam się czy jest sens dłubania w przepustnicy w silniku 2E, ewentualnie spasowanie, montaż od VR6 i w obu przypadkach spasowanie średnicy z wlotem kolektora.

Mam w zapasie obie przepustnice i zastanawiam się, czy w ogóle jest sens coś tam dłubać.
W przepustnicy od 2E było by co zebrać, ale czy coś to da ?
Czy poprawa przepustnicy, poprawi reakcję na gaz, przy dolocie ori z wkładem SIMOTA i przeróbką dolnej części puchy filtra z dojściem powietrza z wlotu w zderzaku.
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Mk3 2.0 2E - przepustnica i jej przeróbka

 

Postprzez trollu » 9 cze 2012, o 01:25

coś tam powinno poprawić ale nie spodziewałbym się cudów
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gawior » 9 cze 2012, o 09:57

Cudów się nie spodziewam, to wiem, tak jak stożki dodające ileś tam +HP i inne cuda techniki rodem z "NASA". Bardziej na miejscu jest tu słowo "nadzieja" :-P , a najbardziej by mnie satysfakcjonowała poprawa reakcji na pedał gazu.

Reakcję chyba bardziej poprawiło by odciążenie delikatne koła zamachowego, ale w to nie chcę się bawić. Mam inne przepustnice, więc mam w czym kombinować, ale nie wiedziałem, czy jest sens tracić czas na szlifowanie tego Dremel-em
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez trollu » 9 cze 2012, o 16:08

koło zamachowe to jedno ale to raczej na koniec. jak chcesz lepszą reakcje na gaz to kombinuj z ITB, tylko wtedy wychodzą koszta i jak dla mnie zabawa zaczyna się robić bez sensu a jak masz przepustnice na stole to można się pobawić
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gawior » 9 cze 2012, o 18:49

Zacząłem tracić nadzieję, że jeszcze kiedykolwiek znajdę przepustnicę od VR-a. Pewnie wylądowała w koszu przy porządkach w garażu.
Także rzeźba w przepustnicy od 2E

Zbierać materiał ten grubszy skończyłem ( cała na gładko ). Teraz Dremel w rękę i bardziej dokładna praca. Może dzisiaj to skończę. Na lustro nie chce mi się tego robić :-P
Jutro jadę w trasę 260km, ale nie wiem czy założę tą grzebaną przepustnicę ( to się jeszcze zobaczy ).

Co do ITB, to w 2E, to trochę ciężki temat przy własnej rzeźbie. Kolektor wydechowy wchodzi od tyłu.
Chyba że na gaźnikach. Znajomy jakieś 1.5 roku temu szykował silnik Crossworda pod dwa gaźniki dwuprzepustnicowe ( nie pamiętam co to było, al z Anglii ściągał ).

Trochę temat mnie zaciekawił. Mam dojście do części BMW i może coś z M powera będzie, jakiś ITB, co dało by się dało podpasować
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez trollu » 10 cze 2012, o 11:37

z BMW M najłatwiej z S14 byłoby wpasować ITB ale to raczej ciężki temat, wg rysunków od R6 przepustnice są w sekcjach po 2, od V8 pojedynczo.
co za różnica czy założysz ITB i customowy kolektor czy będziesz rzeźbił z gaźnikami, poza tym gaźnik jak dla mnie to średni pomysł.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gawior » 10 cze 2012, o 21:14

Gaźniki porządnie wyregulowane prościej, bo omija się elektronikę, przepływomierz w pewnym sensie.

Przepustnica praktycznie gotowa. Była już wypolerowana, ale po polerce wyczułem, ze została górka, którą jeszcze zebrałem i polerka od nowa :-( , ale sądzę, że już nie będzie mi się chciało tyle siedzieć nad polerką.
Jutro może założę, jak padać nie będzie.
Jak będzie różnica na +, to wtedy zrobię polerkę na naprawdę gładko.

[ Dodano: 2012-06-11, 13:27 ]
Tak myślę jeszcze nad przepustnicą od automatu.
W 2E, w automacie bodajże przepustnica miała dwa razy TPS.
Jeden z nich mógł by robić za sygnał do ECU zamiast przepływomierza (MAF), który jest pewnym ograniczeniem i wąskim gardłem.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości

cron