Golf 1,6 aft

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Golf 1,6 aft

Postprzez marcin2e » 16 lip 2014, o 21:42

Cześć,

Swojego golfa planuję zatrzymać na dłużej i tak się zastanawiam czy by mu LEKKO nie podnieść mocy. Nie chodzi mi to żadne turbo itp, ale podniesienie KM z 1 do tych nawet 115km.

Jest w ogóle taka możliwość i sens "zabawy"?
Kompresor to dobry pomysł?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Golf 1,6 aft

 

Postprzez Gesiu_15 » 16 lip 2014, o 21:58

swapuj na 2.0 8v lub na ABF albo Vrka :-D nie ma sensu bawić się w podnoszeniu mocy przy 1.6 :-D
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 16 lip 2014, o 22:07

Własnie nie chce się bawić w swapy, bo jest to nieopłacalne.

Obecnie golfik ma 100km, ale to jednak nieco za mało:)
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pawelus6 » 18 lip 2014, o 15:16

marcin2e napisał(a):Własnie nie chce się bawić w swapy, bo jest to nieopłacalne.

Obecnie golfik ma 100km, ale to jednak nieco za mało:)


Uwierz mi ze uturbienie silnika który nigdy z tym nie miał wspólnego moze wyjsc drozej niz swap na vr6 ;)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Paweu » 18 lip 2014, o 16:02

marcin2e napisał(a):Swojego golfa planuję zatrzymać na dłużej i tak się zastanawiam czy by mu LEKKO nie podnieść mocy. Nie chodzi mi to żadne turbo itp, ale podniesienie KM z 1 do tych nawet 115km.

Jest w ogóle taka możliwość i sens "zabawy"?


nowy dolot , wydech , obróbka glowicy, nowy program i może do 115 dobijesz.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcin2e » 18 lip 2014, o 18:01

Turbo odpada, bardziej zastanawiałem się nad dolotem etc:)

Chociaż ciągle przechodzi przez myśl kompresor;/
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pawelus6 » 18 lip 2014, o 19:27

marcin2e napisał(a):Turbo odpada, bardziej zastanawiałem się nad dolotem etc:)

Chociaż ciągle przechodzi przez myśl kompresor;/


Podobnie bedzie jak z turbem, mapowanie silnika, wiadomo wiecej powietrza nagle przyjdzie, i kwestia cisnienia. Wiadomo to jest wolnossący wiec nie mozna p-o prostu załozyc do takiego silnika kompresora/turbiny i mu nabic ile sie da, to też trzebaby odpowiednio przerobic zeby nic się z motorem nie stalo.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Grzesiek2507 » 18 lip 2014, o 19:40

Ostatnio na forum pojawil sie golf w ktorym po 'chipie' i wycieciu kata z 75 koni wyszlo ponad 100 :hyhy: Ale nie wierz w takie cuda ;-) Z wolnossaka ciezko wydusic cos nieduzym kosztem. Tak jak przedmowcy, zamiast topic kase odloz ja na nowy silnik lub w przyszlosci auto ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Pozor » 18 lip 2014, o 21:00

marcin2e napisał(a):Własnie nie chce się bawić w swapy, bo jest to nieopłacalne.

Obecnie golfik ma 100km, ale to jednak nieco za mało:)


po tym poście stwierdzam że tuningu silnika się dopiero uczysz :-) I od razu powiem ci to co każdy ci powie. "Z g**wna bata nie ukręcisz" ale jeżeli jesteś tak samo uparty jak ja :hyhy: to już ci piszę co potrzeba zrobić
1.przegląd ,żeby sprawdzić czy nic się zepsuje po drodze
2.dokładka kompresora ,dorobienie łapy pod kompresor ,dobranie odpowiedniego paska do niego ,podłączenie pod dolot kompresora,
3.zrobienie programu
4.chłodzenie oleju , nie wiem czy AFT to ma
5.przerobienie wydechu ,od kolektora po końcowy tłumik
6.zrobienie konkretnego dolotu
7.zmiana wtrysków/wtrysku
8.pewnie z pompką paliwa też trzeba będzie coś pozamieniać
9.jeżeli masz hamulce 239 mm to zamiana na chociaż 256 mm
10.dołożenie stabilizatora jeżeli nie masz

tylko tyle przyszło mi do głowy na szybko a na bank ci mówię że w połowie drogi siądzie ci albo skrzynia lub sprzęgło ,ewentualnie korbę będziesz skrobał.
Koledzy o zmianie na swapa ci dobrze radzą bo to co opisałem wyjdzie grubo ponad 5 tyś zł. a swap na chociażby ABF`a można zrobić za 2500 zł jeżeli poszukasz z jakiegoś seata :-P ze skrzynią 2y i lekkim modzie będzie o wiele więcej frajdy niż z tego mikrusowego AFT.
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez marcin2e » 20 lip 2014, o 12:34

Pozor Ty to wiesz jak człowieka zniechęcić:P.

Chyba jednak przez jakiś czas zadowolę się obecnie tym co mam i za jakiś czas jednak zmienie na coś nowszego póki co niech jeździ do końca swych dni:).

Nie mniej jednak zmiana mapy też nie jest złym pomysłem - zawsze wiecej koni da:)
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzesiek2507 » 20 lip 2014, o 14:58

marcin2e napisał(a):Pozor Ty to wiesz jak człowieka zniechęcić:P.

Chyba jednak przez jakiś czas zadowolę się obecnie tym co mam i za jakiś czas jednak zmienie na coś nowszego póki co niech jeździ do końca swych dni:).

Nie mniej jednak zmiana mapy też nie jest złym pomysłem - zawsze wiecej koni da:)


Ta . Z 5-8 koni, gora 10 ;-) Bez turbo program to strata kasa. Wrzucisz turbo bez zakucia to przy jakims sensowniejszym cisnieniu wszystko splynie ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez marcin2e » 20 lip 2014, o 19:05

Ale założenie turbo lub kompresora i delikatne podniesienie mocy tak aby nie spowodowało to stopienia tłoków poniekąd dla kilku koni i przede wszystkim dźwięku:)
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość