CHWILA PRAWDY!!

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

CHWILA PRAWDY!!

Postprzez araskowalczyk » 1 kwi 2008, o 17:07

Witam! Chciałem podzielic sie ze wszystkimi refleksją na temat chiptunningu. Otóż mam w swoim golfiku tzw. chip'a no i niestety w niedziele samochód tego nie wytrzymał padła pompa wtryskowa. Nie dała po prostu rady. Koszt drugiej pompy wyniósł mnie 800zł+150zł robota od razu wymieniony został rozrząd i pasek wieloklinowy i wszystkie rolki i napinacze.Koszt wszystkiego to 1290zł(po znajomosci z mechanikiem).Normalnie koszt takiej naprawy moze siegac około 1700zł. Dlatego chciałbym przestrzec wszystkich którzy chcą zwiekszyc sobie moc przez chip'a - to nie jest zbyt dobre dla samochodu! nie ma to jak oryginalnie wszystko jest. Ja kupiłem swojego razem z chip'em ale teraz po wymianie odrazu demontuje tego chipa...
Zastanowcie sie naprawde czy chcecie jezdzic razem z chipem.
Prosze o wasze opinie na temat chipa tych co juz mają i czy juz komus cos nie wytrzymało wiekszego obciazenia...podzielcie sie prawdą jak jest.

Pozdrawiam
araskowalczyk
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 17:31
Lokalizacja: Wykrot

CHWILA PRAWDY!!

 

Postprzez mario26 » 1 kwi 2008, o 18:00

jak auto jest chipowane w dobrej firmie to raczej jest male prodobienstwo ze cos kleknie
mario26
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 23:37
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez Rafit » 1 kwi 2008, o 22:18

Jak miałeś Chipa z allegro za 200zł to wiesz nie dziw się. :-D

Pytanie jaki masz silnik i ile miałeś podniesioną moc?
Avatar użytkownika
Rafit
Badacz tematu
 
Posty: 257
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 20:33
Lokalizacja: GDA

Postprzez araskowalczyk » 2 kwi 2008, o 21:32

mam silnik 1.9TDI no i chip kosztował 1200zł z montazem w warszawskiej firmie tunnigowej wiec z allegro to on nie był.No ale musze powiedziec ze po wymianie tej pompy zaje**** ma kopa. Duzo lepszego niz wczesniej tamta musiała byc juz słaba bo juz dawno mi kapało paliwo z niej nie byla zbytnio szczelna. Mechanik stwierdził ze poszły dwie sekcje, wiec regeneracja nie opłacalna jest za bardzo i kupiłem drugą uzywaną i teraz smiga ciekawe jak długo polatam na niej bo nie chciałbym zmieniac fury bo tym jezdzi mi sie dobrze.
araskowalczyk
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 17:31
Lokalizacja: Wykrot

Postprzez Rafit » 3 kwi 2008, o 01:54

araskowalczyk, ile go miałeś? Przed montażem chipu sprawdza się stan podzespołów czy wytrzymają chip. Albo ktoś olał sprawę i nie sprawdził stanu silnika, albo coś przegieli z programem. Ile ci wyszło KM i NM na hamowni?
Avatar użytkownika
Rafit
Badacz tematu
 
Posty: 257
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 20:33
Lokalizacja: GDA

Postprzez PiJey88 » 3 kwi 2008, o 22:57

czipy faktycznie są lipne, najlepiej jak wgra się nowy program do seryjnego kompa, tak robą najleprze firmy zajmujące sie CHIP-Tuningiem, bo wlutowywanie czegoś to "oszukiwanie" komputera
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Aro » 4 kwi 2008, o 14:30

PiJey88 <<< dobrze gada polać mu !

Cały bajer z tzw. "chip" tuningiem polega na zwiększeniu podawanej dawki paliwa ... wpinając chip wprowadzacie dodatkowe informacje o zwiększeniu dawki ,ale seryjny komputer po jakimś czasie głupieje i oto efekty. Najprościej jest wpiąć sie w komputer i zmodyfikować to ... koszt takiego zabiegu po znajomości nic niebedzie kosztowac ,ale tez niemozna przesadzic ... zeby nierobic z 1.6 o mocy 75KM nagle 1.6 o mocy 101KM. :-|
Avatar użytkownika
Aro
VIP
 
Posty: 1328
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 10:45
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Avalanche » 6 kwi 2008, o 21:51

Ja pozwolę się wtrącić bo mi ten temat od dawna nie daje spokoju, czyli czy mogę w ogóle coś zrobić w swoim autku z elektroniką. Akurat zauważyłem że osoba pisząca przede mną ma taki sam silnik jak ja 1.6 ABU. Ewentualnie może jakiś kontakt gdzie da się to zrobić i nie spieprzyć.
Ogólnie mam zamiar zmienić układ dolotowy i wylotowy(mnie to dużo nie wyniesie bo i tak mam do roboty tylko nie wiem co począć z katalizatorem, bo tam jest wkręcona sonda lambda, wywalić czy wstawić coś świerzszego,a może wmontować go w strumienicę, oto jest pytanie:)) i tak jak kolega wcześniej napisał wystarczy
mi 10 KM więcej bez szaleństw ale jednak już nie seryjny, nie ??? Z góry dziekuje za pomoc wszelaką. POZDRO. ;-)
Avalanche
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pivvo » 9 kwi 2008, o 09:49

panowie nie mieszajcie forumowiczom w głowie chip to zmiana softwarowa w sterowniku silnika a jeśli coś podłączamy np. do pompy wtryskowej za pomocą wtyczek lub oporniczki to boxy które to właśnie oszukują sterownik na zasadzie ze aktualnie jest bardzo zimno (większa dawka paliwa) plus oszukiwanie ciśnieniomierza (więcej powietrza bo zawiera mniej tlenu) czyli dla sterownika idzie informacja że autko jest eksploatowane na Mount Everesie :lol: no i wypadkowo taka informacja może doprowadzić pompę do depresji :lol: .
pivvo
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 16:44
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tsubasa1982 » 16 maja 2008, o 20:37

a ja mam pytanie czy program Vag Com 704 służy tylko do diagnostyki silnika czy można nim zmienic sterowanie komputera?????? i jak nazywa się kabel do podłaczenia kompa z samochodem i gdzie to kupic?
Avatar użytkownika
tsubasa1982
Badacz tematu
 
Posty: 162
Dołączył(a): 12 kwi 2008, o 15:08
Lokalizacja: Gołańcz

Postprzez SotoM » 18 maja 2008, o 01:59

z tego co wiem to vagiem tylko diagnozujesz. nie zmienisz nic w kompie.
co to chpsa to co niektórzy mają racje.box ty tylko ładnie zapakowany oporniczek. ja w swoim gofrze mam program zrobiony przez pana Mastersa i jestem zadowolony jak cholera. tylko mam takiego konia wgranego ze az sprzegło nie wyrabia.a co do pracy silnika nie narzekam.jest pipka aniołka...

[ Dodano: 2008-05-18, 02:03 ]
i jeszcze jedno... jesli do benzyny ktos chce robic chipsa to bez sensu. jesli silnik nie ma turbo to max mocy to 11% wiecej.to tyle tylko ze bedzie wam zar o litr wiecej paliwa. ale w dieslu to juz bajka oczywiscie w TDI
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dziabi3 » 18 maja 2008, o 11:31

vag com w wersji 704 wymaga kabla z wbudowanym chipem i licencji w nim wpisanej

tak mi tłumaczyli jak dzwoniłem do nich

lepiej użyj starszych wersji i zwykłego kabla z allegro

vagiem można zmienić wartości
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Następna strona

- - - https://internet-airmax-wroclaw.pl



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości