Chip ???

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez slawek5t » 11 cze 2012, o 12:33

trollu napisał(a):no ok ale możemy się tak licytować aż dojdziemy do konkursów "jazda na kropelce". wystarczy sobie odpowiedzieć na pytanie skąd się bierze moc silnika
styl jazdy pomijamy bo nie o tym temat

To powiedz dlaczego tdi pali mniej niż zwykły diesel i jest dodatkowo aż o 30 koni mocniejszy
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

 

Postprzez Opik » 11 cze 2012, o 12:54

Bo jest to o wiele nowoczesniejsza konstrukcja?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal9119 » 11 cze 2012, o 14:25

no tak mniejsze spalanie hahaha . Silnik 150 km pali 6 litry /100km. czemu??? bo ma duzo koni i nie trzeba nu tak deptac hahahaha jeszcze niech tylko ktos do tej penty obrazek narysuje i mozna na JEBZDZIDY.PL dodac a ciebie Kogucik, jako autora hehe :lol: :lol: :lol:
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Opik » 11 cze 2012, o 14:58

rafal9119 napisał(a):no tak mniejsze spalanie hahaha . Silnik 150 km pali 6 litry /100km. czemu??? bo ma duzo koni i nie trzeba nu tak deptac


Dochodzi jeszcze coś takiego jak charakterystyka silnika, przyrost mocy i momentu. Co z tego że ma 150 koni jak osiąga je przy 6000tys obrotów, które wykorzystuje się przy 5% czasu jazdy, a przy prędkości przelotowej ~90/h ma obroty na poziomie 2 tys i osiąga wtedy moc 70 koni.
Najlepszym przykładem są silniki benzynowe z turbo, co z tego że ma 180 koni jak osiąga je na pełnym dmuchaniu turbo piłowany pod niebiosa. Przy spokojnej jeździe gdzie turbo nic nie dmucha, albo bardzo niewiele, to pali tyle samo co wolnossak o tej pojemności.
Więc w bardzo dużym uproszczeniu można przyjąć że dany silnik może mieć chip i na 100% tyle mocy, ale skoro będzie ona osiągana tylko w pewnym zakresie obrotów, to przy jednostajnej jeździe będzie palił tyle samo co przed modem
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 11 cze 2012, o 16:53

slawek5t napisał(a):To powiedz dlaczego tdi pali mniej niż zwykły diesel i jest dodatkowo aż o 30 koni mocniejszy

czy pali mniej to nie wiem, nigdy nie miałem diesla. tak jak napisałem wcześniej i co napisał Opik, wszystko zależy z jakim silnikiem mamy do czynienia, diesel czy benzyna, N/A czy doładowany, trup czy sprawny. niektóre konstrukcje są efektywniejsze inne nie, turbo diesel jest efektywniejszy niż wolnossący, wszystko się sprowadza do optymalizacji konstrukcji. ale twierdzenie że więcej koni to lżejsza praca i mniejsze spalanie jest z d....
Najprościej mówiąc to ile mamy mocy wynika z tego, ile mieszanki jesteśmy w stanie spalić w danej jednostce czasu, do tego dochodzi jak silnik potrafi to wykorzystać. dlatego ludzie sie dziwią że np impreza STI czy jakieś EVO przy bucie chochluje kilkadziesiąt litrów/100km. jak turbo nadmucha to trzeba to podlać, proste. innym przykładem jest RX8, niby 1.3 a spalanie na poziomie 4L V8 i nikt nie wie ocb. wszystko wynika z budowy silnika i wielu innych czynników. styl jazdy pomijam
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez kimz » 23 cze 2012, o 15:56

trollu napisał(a):
slawek5t napisał(a):To powiedz dlaczego tdi pali mniej niż zwykły diesel i jest dodatkowo aż o 30 koni mocniejszy

czy pali mniej to nie wiem, nigdy nie miałem diesla. tak jak napisałem wcześniej i co napisał Opik, wszystko zależy z jakim silnikiem mamy do czynienia, diesel czy benzyna, N/A czy doładowany, trup czy sprawny. niektóre konstrukcje są efektywniejsze inne nie, turbo diesel jest efektywniejszy niż wolnossący, wszystko się sprowadza do optymalizacji konstrukcji. ale twierdzenie że więcej koni to lżejsza praca i mniejsze spalanie jest z d....
Najprościej mówiąc to ile mamy mocy wynika z tego, ile mieszanki jesteśmy w stanie spalić w danej jednostce czasu, do tego dochodzi jak silnik potrafi to wykorzystać. dlatego ludzie sie dziwią że np impreza STI czy jakieś EVO przy bucie chochluje kilkadziesiąt litrów/100km. jak turbo nadmucha to trzeba to podlać, proste. innym przykładem jest RX8, niby 1.3 a spalanie na poziomie 4L V8 i nikt nie wie ocb. wszystko wynika z budowy silnika i wielu innych czynników. styl jazdy pomijam

Lepiej bym tego nie ujoł :D
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez zomiwatchme » 27 cze 2012, o 15:08

Czy jest może chip box do golfa III aaz :-> ?
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez rafal9119 » 27 cze 2012, o 21:21

zomiwatchme napisał(a):chip box
to chłam jak chcesz podniesc moc w dieslu to poczytaj w necie jest tego w :cenzura: .
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Piaggio » 27 cze 2012, o 23:03

zomiwatchme napisał(a):Czy jest może chip box do golfa III aaz ?
w aaz-cie nei ma ECU.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez zomiwatchme » 28 cze 2012, o 12:30

To muszę się odwołać do tego tematu :-P Podnoszenie mocy silnika 1.9 TD AAZ
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości