90km na 115km kilka pytań :)

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

90km na 115km kilka pytań :)

Postprzez vip33r » 16 maja 2013, o 21:21

Witam forumowiczów :)
Mam okazje zmienić mapę w moim golfie 1.9 TDI 90km na 110- 115km za nie duże pieniądze i nie wiem czy jest sens taką operacje przeprowadzić . szukałem na forum ale nie ma konkretnego wytłumaczenia ;/

1. Na czym to polega?
2. Czy zmienia dawkę paliwa ?
3. Jak będzie ze spalaniem ? mechanik powiedział że prawie się nie zmieni chyba że będę mu ostro deptał w pedał (obecne spalanie 6-6,5l/100km)
4. Jak z żywotnością takich elementów jak turbina, sprzęgło czy też przeguby
5. Nauczyciel w szkole powiedział mi że na wtrysku mechanicznym nie powinno się zmieniać map czy to prawda ?
6. Słyszałem że sam program nie wystarczy i trzeba zmienić wtryskiwacze jak tak to na jakie i jakie są seryjne ?

Z góry wielkie dziki za rozwianie moich wątpliwości :)
vip33r
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 08:33
Lokalizacja: TKI

90km na 115km kilka pytań :)

 

Postprzez hellaflush » 16 maja 2013, o 21:50

W sumie możesz zmienić sobie mapę jak masz taką możliwość. Wiadomo, lepsze wtryski będą miały lepsze rozpylenie np z ASV lub AFN. Zmiana dawki = większe spalanie ale to wiadomo, że chodzi głównie o butowanie dlatego lepiej zmienić wtryski bo te nie wyrobią tak dobrej normy :P Jak pozbierasz graty jedziesz na korekcje programu i tyle.

Pytasz o podzespoły, wiadomo, że dobry tuner nie podejmie się tego jeżeli motor nie będzie w dobrej kondycji czyli parametry zbliżone do "katalogowych". :D
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez vip33r » 16 maja 2013, o 23:36

Czyli nie ma sensu zmieniać samej mapy ?
vip33r
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 08:33
Lokalizacja: TKI

Postprzez hellaflush » 17 maja 2013, o 10:25

Ja osobiście bym sprawdził stan silnika na hamowni :)
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez palio » 17 maja 2013, o 19:24

Najpierw sprawdzamy auto na hamowni czy wszystko jest tip top. Jeżeli jest ok to tuner podejmie się modyfikacji, jeśli okaże się, że coś mu dolega to odeśle z kwitkiem (lub pomoże), aby silnik doprowadzić do ładu.

Aby uzyskać 110-115 PS wystarczy sam wirus (program, chip). Nie potrzeba zmieniać wtrysków na większe.

Jeśli chodzi o sam chip to ruszana jest mapa wtrysku jak i doładowania. Ale to wszystko wyjaśni osoba zajmująca się tym profesjonalnie.

Jak siedzi sprzęgło nie ruszane od nowości to po wirusie może szybko się skończyć choć nie koniecznie. Pozostałe elementy dają radę.

Ciekawe rzeczy opowiada ten nauczyciel :-P . Musi się chyba trochę douczyć :mrgreen: .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez vip33r » 20 maja 2013, o 22:31

Wielkie dzięki za rozwianie moich wątpliwości :) A jak będzie ze spalaniem wzrośnie ? dużo ?
vip33r
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 08:33
Lokalizacja: TKI

Postprzez palio » 21 maja 2013, o 19:27

Jak będzie jeździł tak jak jeździsz to spalanie może spaść. Przy ostrym butowaniu wzrośnie, ale kto się tym przejmuje ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 21 maja 2013, o 22:09

aby uzyskać z seryjnych 90 ps okolice 115 wystarczy sam program, chip badz zmiana map jak kto woli ;-) zadnego osprzetu zmieniac nie musisz jak to hellaflush, wspomniał- owszem można zmeinić wtryski badz turbo gdybys celowal w duuuużo większe przyrosty, co do spalania z własnego doświadczenia przy dośc mocnym programie moge Ci powiedzieć że praktycznie nie odczujesz! sam osobicie nigdy nie zmierzyłem ale przy spokojnym pyrkaniu pali chyba, zas przy nodze w podlodze więcej, ale kto by na to patrzył ;-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Nojb » 22 maja 2013, o 11:47

Soryy ze sie wtrace z pytaniem, ale orientujecie sie jaki jest koszt takiego programu ? :-P
Nojb
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 20:55
Lokalizacja: Czeladź

Postprzez vip33r » 22 maja 2013, o 14:08

Ok czyli sobie zmienię tą mapę :super: tylko nie rozumiem skąd te kilkanaście koników więcej skoro spalanie się nie zmieni a może nawet spaść :-| czy zmienia ciśnienie doładowania ?

a co do kosztów to mi powiedział że normalnie bierze za to 400zł
vip33r
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 08:33
Lokalizacja: TKI

Postprzez Piaggio » 22 maja 2013, o 16:17

Nojb napisał(a):Soryy ze sie wtrace z pytaniem, ale orientujecie sie jaki jest koszt takiego programu ?
wszystko zalezy gdzie robisz i jaki jest zakres uslugi! aby to miało ręce i nogi i było zrobione profesjonalnie a nie druciarsko- hamuje sie auto aby sprawdzić kondycje silnika, osprzetu- nastepnie jeżeli osprzet pozwala Tuner pisze nowy program ( zwiększa ciśnienie doładowania, dawki paliwa i takie tam coś jeszce....) caly zabieg powinien być dopasowany do wydajności pompy wtryskowej i turbiny, w trakcie strojenia hamuje kilka razy silnika tak aby program był zrobiony optymalnie pod kondycje, wydajnośc Twojego silnika! taki zabieg nie jest tani! i jeżeli robisz go profi cena wacha sie +/- tysiak.
vip33r napisał(a):Ok czyli sobie zmienię tą mapę tylko nie rozumiem skąd te kilkanaście koników więcej skoro spalanie się nie zmieni a może nawet spaść
no bo nie musisz długo i mocno deptać pedalu gazu na rozpedzenie auta! auto rozpedza sie płynniej w szerszym zaresie obrotowym przez co potrzebuje realtywnie mniej mieszanki!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez K@mil » 22 maja 2013, o 17:23

Nojb napisał(a):Soryy ze sie wtrace z pytaniem, ale orientujecie sie jaki jest koszt takiego programu ? :-P


U Tunera z hamownia, koszt ok 800-950 zł
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron