1.6 aea turbo

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

1.6 aea turbo

Postprzez xrebit_ » 26 gru 2021, o 21:27

Witam, jestem posiadaczem golfa 3 1.6 aea z turbosprężarką (gt1549).
Zabrałem się za robienie projektu turbo i jak mechanicznie mogę sobie wszystko zrobić tak z elektroniką jestem zielony.
Jeżeli chodzi o strojenie to tylko na lpg jest ustawiony, ale planuje poszukać jakiegoś tunnera który ustawi to na seryjnym ecu.
W golfie zrobiłem remont kapitalny + grubsza uszczelka pod głowicę więc na razie się nie boje że to strzeli :-D (ładuje do 1bara) . Obecnie jest sekwencja założona i podpięta pod monowtrysk i ten sygnał jest zczytywanych źle, gazownik jakoś to wyregulował i jak się rozgrzeje to jakoś idzie tym jeździć.
Tutaj mam problem, ponieważ chce zrobić na lpg sekwencje, a mam mono wtrysk i pytanie jest takie czy jest możliwość przerobienia na silnik aee na wielowtrysk ?
Jeżeli się da , bo to podobne silniki to czy trzeba np wymieniać przepustnice elektryczną i całą wiązke silnika przekładać.
Pozdrawiam.
xrebit_
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 gru 2021, o 21:08
Rocznik: 1992
Silnik: 1.6 aea
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

1.6 aea turbo

 

Re: 1.6 aea turbo

Postprzez Kamiru » 2 sty 2022, o 20:46

Z tego co się orientuję to potrzebujesz wielu rzeczy.

1. Pompa paliwa (większe ciśnienie w układzie wtryskowym)
2. Listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia paliwa i wtryskiwaczami (rzecz oczywista)
3. Wiązka elektryczna do wtryskiwaczy (jakoś tym trzeba sterować)
4. Komputer do wtrysku wielopunktowego (Magneti Menelli 1AV lub Bosch Motronic MP 9.0)

Cholera wie, czy nie trzeba zmienić też aparatu zapłonowego. Co do przepustnicy to pewnie też trzeba to ruszyć, nie wiem jak wygląda u Ciebie sytuacja z tym kolektorem dolotowym pod to turbo.