Plastiki

Wszystko na temat tuningu optycznego naszych aut.

Moderator: Moderator

Plastiki

Postprzez CacekMKIII » 3 cze 2013, o 22:57

Co sądzicie o plastikach na progach i błotnikach? Myślicie, że chowa się pod nimi niedoskonałości czy że dobrze wyglądają?
Wszystko jest kwestią gustu,
a o gustach się nie dyskutuje.

moj-golf/vwozidlo-na-jasnej-stronie-mocy-t60864.html
Avatar użytkownika
CacekMKIII
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 12:40
Lokalizacja: Nowa Sól

Plastiki

 

Postprzez K@mil » 4 cze 2013, o 15:51

CacekMKIII napisał(a):Myślicie, że chowa się pod nimi niedoskonałości


Na 100%... Jeśli sierp czy próg plastikowy jest zle zabezpieczony (zle zalozony) to jest to pierwsze miejsce na wystąpienie rdzy

Np :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Opik » 4 cze 2013, o 16:00

zdjecie miazga :lol:

ale u mnie akurat tylko minimalna plamka na jednym byla, reszta idealnie zachowana. Wiec jak sa porzadnie zalozone to nic nie koroduje, a wrecz wytrzyma wiecej ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez luzikseba » 30 cze 2013, o 22:29

Opik, a w jaki sposób "porządnie" się zakłada? Bo będę się za to brał za kilka dni i nie chciałbym czegoś schrzanić :)
luzikseba
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7 cze 2013, o 18:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez chomik » 30 cze 2013, o 22:37

porzadnie ? dobrze zabezpiecz farba antykorozyjna i kilka kleksów kleju do szyb pod sierp i wsio .
Ostatnio edytowano 30 cze 2013, o 22:47 przez chomik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 30 cze 2013, o 22:38

myjesz dokładnie błotniki, na koniec jeszcze raz krawędź płynem do mycia naczyń np, bardzo dokładnie wycierasz do sucha, walisz na potęgę silikonu/kleju do szyb, MOCNO dociskasz sierp a druga osoba wyciera nadmiar środka który wyszedł na blachę. Po kilku minutach mocnego dociskania przyklejasz papierową taśmą sierpy do błotnika (tak żeby taśma ciągle dociągała je w górę) i zostawiasz na jakiś czas

*różnice w tych opcjach są takie, że silikon trzyma mega mocno, a klej do szyb potrafi odejść z lakierem :hyhy:

a silikonu walisz na potęgę po to żeby nie było pod sierpem miejsca na wodę i ew brud który się może z czasem zbierać :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 30 cze 2013, o 22:44

nie mozna użyć sylikonu bo reaguje z lakierem .Nawet sylikon syntetyczny działa na lakier i odparza go przez co zachodzi reakcja . Trzeba użyć kleju do szyb .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 30 cze 2013, o 22:53

znam kilkanaście samochodów gdzie przez lata różne elementy były w ten sposób montowane i w żadnym nigdy nic się nie działo z lakierem :luka:

to już nie te czasy gdy sylikon był żrącym gównem, a lakier schodził jak się na niego dłużej popatrzyło ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 30 cze 2013, o 23:05

Opik .. a jednak . Mam na codzień styczność z tym i wiem co mowie .
Obecnie w sklepach masz 3 rodzaje sylikonu :
1 . baza ocet
2. baza ocet + syntetyk ( tzw. neutralny )
3 baza syntetyczna

wszystkie opcje żrą lakier . Dlatego szyby wkleja sie na klej do szyb który nie ma nic wspólnego z sylikonem .

Mam znajomego w nordglassie i pokazywał mi kilka rodzynkow klejonych sylikonem . i powiem jedno ... powodzenia ;)

Obrazek
odkrecone po 5 latach ..... to czarne to nie rdza tylko biteks .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez luzikseba » 30 cze 2013, o 23:25

chomik, foto mnie przekonało :-) zabezpieczam farbą antykorozyjną i daję kilka kleksów kleju do szyb pod sierp. Dziękuję za info :)
luzikseba
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7 cze 2013, o 18:42
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Opik » 30 cze 2013, o 23:29

a ja mówię co widziałem po kilku latach użytkowania czegoś wklejonego na silikon ;)

no ale nie zamierzam się kłócić, Tobie żarło to przykra sprawa, u mnie nic się nie działo więc tylko się cieszyć... kto co wybierze to już jego sprawa ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 1 lip 2013, o 08:05

Najlepsze rozwiązanie - nie zakładać sierpów :P lakier cały i zmartwień mniej :lol:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Stylizacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości