Cult Style

German Style, Cult Style, Rost Style, Rat Style i inne...

Moderator: Moderator

Cult Style

Postprzez Procent » 16 wrz 2009, o 20:38

Cult Style
Style ten został wprowadzony w Niemczech. Najważniejszymi elemantami tego stylu są koła,nadwozie, wnętrze.

Koła: Najpopularniejszymi kołami używanymi w tym stylu to BBS, ATS, Schmidt czy Borbet.
Koła oczywiście muszą być obowiązkowo w polerce, a również dopuszczany jest sam rant w polerce i pomalowanie środka felgi na wybrany kolor. Duża popularnością w Culcie cieszą się felgi BBS RM. Zdania są podzieiolone co do ogumienia. Jedni twierdzą że powinien być naciąg, a inni zaś nie. Naciąg kojarzy nam się z German Style. Ale w culcie może być dopuszczalny

Również dopuszcza się lekko obniżone nadwozia, ale nie jest to koniecznością. Obniżenie do 40 mm jest w sam raz.

Obrazek Obrazek


Nadwozie:
Tu akurat nie liczy się nowoczesność. Nie ma rzadnych lakierów typu flip-flop, brokat czy Cameleon. Kolory powinny być pastelowe lub delkatny metalic. Stylizacja wygląda raczej na tą sprzed lat 80, prawdziwy miłośnik cultu nie dopuści do szerokich zderzaków, mega wlotów na masce czy płetwy na dachu służącej jako spoiler. Tutaj robimy wszystko z umiarem i smaczkiem. Dopuszczalne są naklejki typu 76 union, krzyże maltańskie itd. Ważnym elementem jest również oznaczenie modelu typu Turbo diesel itp. Końcówka wydechu powinna być to zwykła ori rurka w polerce. Nie rzadne dyfuzory wyjące na całą okolicę, grill też powinien być ze znaczkiem i z wąskimi żeberkami, ale nie koniecznie w chwili obecnej uznawany jest również ni name. Chrom jest różnie postrzegany. Jeżeli go zabraknie nic się nie stanie

Obrazek

Wnętrze:
No tutaj nie mamy zbytnio pola do popisu. Nie dopuszczalna jest skóra w aucie. Welur lub zwykły materiał. Ważnym elementem jest również kierownica. Powinna być raczej drewniana co kojarzy mi się z PRL-em. Do mk3 to napewno nie pasuje. A styl podkreślający Cult to pokrowce z korali na fotele, pieski z kiwającą głową, stary adapter, i radio na kasety z pokrętłami, wszelkiego rodzaju kapelusze na tylnej półce. Dominuje moda z lat 80. Wnętrza nie będę pokazywał ponieważ jestem akurat przeciwny tego typu zabiegom we wnętrzu auta. Jeżeli masz skórę to powinieneś być dumny, a nie ją zdzierać dla stylu. Jestem za ori. Ale możemy dodać kilka gadżetów typu naklejki i różnego rodzaju gałki



Podsumowując Mk3 poniekąd pasuje do Cultu, ale nie ze wszystkimi elementami. Często spotykamy mk3 Cultowo-Germanowe co według mnie dobrze wygląda, ale przez to giną konkretne style. Dobrą bazą do prawdziwego cultu jest mk2 i mk1 i ogółem auta z tej rodziny w tych latach produkcji. Cult i german zlewa się w jedno i mamy coraz mniej prawdziwych Cult Style-owych aut

Kilka fotek VW Golf mk3 Cultowo Germanowych.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tu jeszcze filmiki (nie tylko z mk3):
http://www.dailymotion.pl/video/x8c9gs_ ... -film_auto
http://www.youtube.com/watch?v=2QHiu3XqT44
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek http://www.golf3.pl/-vt16182.htm#133380
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa

Cult Style

 

Postprzez gluszek » 17 wrz 2009, o 16:16

Ten golf z białym felgami i napisami na bokach to chyba Wieś Style a nie Cult :wstyd:
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez duzy_przemo » 21 wrz 2009, o 20:07

Procent,
Po twoim poście widzę że nie do końca wiesz co Cult Style

Cult Style jest to styl tuningowy, który oddaje hołd klasykom motoryzacji, w wyglądzie aut z tego stylu są odniesienia do lat '60 i '70, często Culty (jak nazywane są auta z tego stylu) są stuningowane akcesoriami z epoki.
Charakterystycznymi cechami Cult Style'u są:
- nawiązania do starych samochodów (felgi od Garbusa, migacze w stylu Golfa I) bądź tuningu lat '70 i '80 (klasyczne felgi BBS, długa "brew" nad światłami)
- stylowe akcesoria (bagażnik z walizkami w kratę, naklejki "76" itp.)
- obowiązkowe obniżenie nadwozia


Zachęcam do krótkiej lektury
Polerowanie lakieru, akcesoria polerskie - Szczecin i okolice kontakt PW

Mój Mk3
http://www.golf3.pl/topics2/mk3-duzy_przemo-vt9718.htm
Obrazek

No one expected the Spanish inquisition Monty Python and the Holy Grail
Avatar użytkownika
duzy_przemo
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 21:53
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Legionista » 21 wrz 2009, o 20:50

Procent aj aj tak chciałeś ten temacik a nie odrobiłeś lekcji

WAżNE !!!!! nie mylić stylu CULT-owego z autami cultowymi bo to dwie odmienne sprawy !!!!!!!
..... a same auta cultowe to takie na które zawsze patrzy sie z przyjemnością,to samochody które na zawsze wpisały sie w historie motoryzacji , do takich zaliczamy Golfa mk1 i to tylko w wersji GTI,zwykłe wersje ,,jedynki,, zaliczane są do Klasyków motoryzacji, w śród innych cultowych aut odnajdziemy takie perełki jak Peugot 205 GTI,Lancia delta integrale,mini moris,mustang GT SHELBY,cobra,Fiat Uno turbo,corvette,audi coupe quattro i wiele wiele innych ....... jak sie nie trudno domyśleć każde z tych aut coś wniosło do histotii motoryzacji i tylko takie maja prawo być nazywane w 100%-ch cultami

KOłA :

przede wszystkim tutaj liczy sie odpowiednia felga m.innymi : BBS,Schmidt,ATS,Borbet,Mattig,Mangels ......... ( obowiązkowo w polerce) oczywiście nie wszystkie modele danego producenta sie zaliczają tylko te wybrane , lista jest dość długa i nie będe tu wszystkich wymieniał,jeśli ktoś pragnie to bez problemu znajdzie info w internecie,co do rozmiaru felg to zdania są podzielone - jedni twierdzą ze felga z rantem i naciągiem inni sa wręcz przeciwni,twierdzą ze cultowe auto powinno miec schludną flege bez naciągu opony i ja ich zdanie popieram


NADWOZIE :

co do samego nadwozia to liczy sie przede wszystkim czysta linia nadwozia ,w żadnym bądź razie lakier typu cameleon,perły,brokaty itp - tutaj tylko i wyłącznie pastel ewentualnie lekkii metalic ale to bardzo lekki, samochody stylizowane sa na te sprzed lat 80 czyli wąskie zderzaki ( prawdzimy miłośnik cultu brzydzi sie czymś takim jak szeroki zderzak w mk2 więc one obowiązkowo odpadają) ,listwy ,smakowite dodatki typu bagażniki dachowe , kultowe lustereczka , kosze wilkinowe , kanistry ... wskazane sa także różnego rodzaju naklejki typu krzyze maltańskie,76 Union ...... nie odzownym szczegółem sa oznaczenia samochodu/modelu dodatkowo kroliczki,znaczki rabbit,turbo diesel,bardzo ważnym elementem stylistycznym jest końcówka wydechu - tutaj jest to sprecyzowane jedno znacznie,wąska rurka ze stali nierdzewnej o małej srednicy inaczej zwana fifka w polerce lub zmatowana i na sam konic grill - w odróżnieniu do German stylu grill tylko i wyłącznie ze znaczkiem i wąskimi żeberkami

WNĘTRZA :

co do wnetrz to tutaj tez sa spore wymagania , obowiazkowo tapicerka stylizowana na lata w ktorym zmodyfikowane jest auto,nie wskazana jest taicerka ze skóry , króluje tutaj welur lub zwykły materiał,w wiekszości stosowany jest kolor brązowy - z samych dodatków to ważna jest kierownica,wymogiem jest drewniana o sporej średnicy a ze smaczkow podkreślających styl to korale na fotelach,pieski z kiwającą głową,różnego rodzaju kapelusze,obowiązkowo radio kasetowe z pokrętłami,w bagaznikach cieszy oko apteczka ,,ubrana,, w kosz wiklinowy,jakis adapterek dla pocieszenia oka, ,,odpowiednia,, skrzynka z narzędziami

a wiecej na rózne style znajdziesz tu
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f= ... 99265a06f3
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez swatu » 21 wrz 2009, o 21:01

nie oceniajmy kolegi zbyt szybko ,interesuje sie tym stylem wiec dajmy mu szanse sie wykazac.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4696
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie

Postprzez Legionista » 21 wrz 2009, o 21:03

Swatu alez ja nie oceniam kolegii :0 ja sie iesze ze sie interesuje takim style i mam nadzieje ze swoje autko odwali wałaśnie w taki styl....
Tylko wiecej lektury a bedzie ok
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez swatu » 21 wrz 2009, o 21:13

Legionista napisał(a):ja sie iesze ze sie interesuje takim style i mam nadzieje ze swoje autko odwali wałaśnie w taki styl....
no ja wierz ze mu sie to uda,ma chłopak zapał i checi ;)
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4696
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie

Postprzez e2 » 22 wrz 2009, o 07:43

gluszek, ma rację ;) auto z gti w grilu, jakimś kijowym wzorkiem nie jest cultem ;)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen

Postprzez Procent » 22 wrz 2009, o 14:56

Akurat to GTI co pokazałem wrzuciłem bo ma fajną felgę. Faktycznie nie wiem jeszcze wszystkiego i uważam tą zasadę "Rzymu od razu nie zbudowali". Każdy może sciągnąc opis z jakiejś stronki i jest git. Ja to ująłem własnymi słowami. Jeżeli uważacie że jest to niewypał to proszę bardzo, możecie usunąc ten temat.swatu nie będę robił auta pod cult, to będzie raczej mieszanka cultu z Germanem. Ale to w przyszłości. Teraz ciiiicho ;)
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek http://www.golf3.pl/-vt16182.htm#133380
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa

Postprzez swatu » 7 kwi 2010, o 09:12

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4696
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie

Następna strona




Powrót do Style

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości