Zmniejszenie spalania w silniku diesla

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zmniejszenie spalania w silniku diesla

Postprzez Ketan » 4 lis 2013, o 21:36

Witam Wszystkich.

Jeśli temat umieściłem w nie odpowiednim miejscu proszę moderatora o przeniesienie go do opowiedniego działu.

Od pewnego czasu zastanawiam się nad realnymi możliwościami zmniejszenia zużycia oleju napędowego przez mój samochód.
Aktualnie spalanie i tak nie jest tragincze bo mieszczę się w przedziale ok 5,5-6,5 l/100km. Ale czy nie byłoby pięknie gdyby Nasze maszyny paliły ok 4 litrów. Przy obecnych cenach paliwa byłaby to znacząca oszczędność.

Wertując internet dużo można spotkać informacji na temat instaqlacji generatora hho w samochodach. Zastanawiam się nad wypróbowaniem tego w swoim aucie.
Ale najpierw chciałbym zapytać czy któryś z użytkowników montował coś podobnego w swoim aucie. Czy ktoś ma wyczuwalne choćby minimalne oszczędności? Czy to nie jest tak, że więcej energi pochłonie wyprodukowanie wodoru niż energia uzyskana z jego spalania??

Kolejną rzeczą jaka narzuciła mi się na myśl, również odpowiednie informacje znalazłem w internecie, tj. wspomaganie układu paliwowego doprowadzaniem do dolotu powietrza pary wodnej. Bezdyskusyjna jest taka kwestia, że jadąc w trakcie mgły można wyczuć większą płyność pracy naszych dieselków oraz delikatnie większą moc. Ale czy taka instalacja by się sprawdziła?? Posiada ktoś jakieś doświadczenia w tej materii??

Kolejna sprawa to tzw chip tuning. Jak wiadomo większa moc oznaczałaby mniejsze spalanie ponieważ nie trzeba by było tak mocno trzymaćgo na gazie. Wiadomo, że producenci pozostawiają sporo zapasowej mocy w silniku nie odblokowanej. Jednak moje pytanie jest takie, jak się ma chip tuning do żywotności silnika?? Czy to nie jest tak, że zwwiększę mu moc o 20KM ale za powiedzmy 2 tysiące km silnik wyciągnie "kopyta"??

Kolejna kwestia to zmiana intercoolera?? Czy wpłynęłoby to na spalanie gdybym fabryczny mały intercooler zamienił dużo większym i zamocował go przed chłodnicą układu chłodzenia silnika?? Większy intercooler oznacza doprowadzenie według mojego mniemania chłodniejszego powietrza do komory spalania. Z moich obserwacji zauważyłem iż silnik pali troszkę mniej i silnik lepiej się zachowuje gdy jeżdżę w nocy. JAk wiadomo w nocy jest zawsze mniejsza temperatura powietrza niż w ciągu dnia.

Proszę Was o konkretne odpowiedzi.
Ludzi, któzy chcą napisać tylko: "Jesteś głupi, mniej Ci nie spali" bardzo proszę by nie marnowali swojego drogocennego czasu i nie wypowiadali się wcale. :)

Pozdrawiam Wszystkich i życzę satysfakcji z eksploatacji swoich VW. :)
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Zmniejszenie spalania w silniku diesla

 

Postprzez Piaggio » 4 lis 2013, o 22:08

Ketan, Co do zwiększenia mocy po przez ingenerncje w ECu czyli Chip Tuning- osobiście mam zwiekszona moc o ponad 50Ps zrobiłem 80tys km i silnik jak chodzil tak chodzi tak samo, z tym że jeżeli depczesz na gaz mocno to spali więcej niż przezd modyfikacją, jeżeli jeździsz powiedzmy delikatnie, to rzeczywiście można spalic odrobine mniej,
Co do FMIC- samo z siebie większy cooler w stosunku do seryjnego poprawi dolot zimniejszego powietrza wiec i minimalnie wzrośnie moc, w gorace dni nie będzie odczuwanie "puchnięcie" więc i zapewne jakies tam znikome roznice w spalaniu by wyszły....
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Ketan » 4 lis 2013, o 22:57

Piaggio zapewne masz to wyczute i sprawdzone. Przy takim samym stylu jazdy po założeniu chipa auto palilo Ci mniej?
A może bardziej się orientujesz od jakiego samochodu można wstawić większy cooler?
Pozdrawiam.
Ketan
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 20:33
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez Piaggio » 4 lis 2013, o 23:22

Tak po modach, przy mniej więcej takiej samej jeździe auto paliło mniej, ale nie była to jakas duża róznica co do fmic- najlepiej aby był z wyjściem z prawej strony, ułatwiło by to znacząco montaż, jaki by nie był i tak trzeba rzeźbić, wsadza się rozne od meganek, viciaków aby był duzy:)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez bibidog » 4 lis 2013, o 23:42

aby spalil mniej to odpowiednia mapa silnika czyli dobry chip tuning wysoki moment obrotowy jak najszybciej do 2500obr i tez tak jezdzic na codzien skoro ma palic mniej to trzeba jezdzic spokojnie.zregenerowac wtryskiwacze lub zalozyc swiezsze z asv i do tego chiptuning.auto auto nie rowne wiecej wyposarzenia wieksza masa szersze felgi i nie odpowiednie opony podnosza spalanie proponuje do golfa 3 opony 175/65/14 spali najmniej na takich kolach .4 litry w trasie da sie osiagnac ale srednio to jedynie chyba lupo 3l spali moze 1.4 tdi ewentualnie 1.9 tdi da sie zejsc do 4 l srednio ale chptuning obowiazkowy z ekonomiczna mapa jakas.
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Postprzez k-m-r1 » 4 lis 2013, o 23:53

Ketan napisał(a):Wertując internet dużo można spotkać informacji na temat instaqlacji generatora hho w samochodach. Zastanawiam się nad wypróbowaniem tego w swoim aucie.


tak jak wcześniej tak i teraz odradzam taką zabawe
bynajmniej nie na długą mete

a teraz konkrety tak na szybko
generator potrzebuje prądu i to nie mało Amper
skąd wezmiesz taki prąd? alternator
alternator daje wieksze obciazenie dla silnika dlatego wiecej pali
włącz swiatła klime sgrzewanie szyby nawiew i radio na ful
spalanie wzrośnie o 2 litry bo silnik ma wiekszy opór

druga sprawa to nie jest perpetuum mobile
myk polega na odgraniczeniu dawki paliwa którą można zmienić bez generatora a urządzenie jest sprzedawane z generatorem w tych lepszych wersjach

kolejna sprawa to elektrody które się zurzywają i trzeba wymieniac
a zlektrody z prawdziwego zdarzenia pokryte platyną lub inny metalem szlachetnym to lekko 3 tys €

no i jeszcze kwestie prawne
odczas kontroli zabierają dowód
podczas wypadku Ty jesteś odpowiedzialny bo ingerowałeś w pojazd niezgodnie z przepisami
podczas przeglądu kiszka nie podbiją

no i jeszcze kwestia mniej prawdopodobna wybuchu i uszkodzenia kolektora
bo wodów to drobny pierwiastek i penetruje metal na granich ziaren .. ale to na politechnice dowiesz sie
wienc to taki kit dla niewykształconych co by zaoszczedzić ale trzeba wydac

lepiej pomyśl nad instalacją LPG do dizla lepsze rozwiązanie o ile miesiecznie robisz sporo km

inaczej tylko LPG

mgła OK ale co z turbiną?
zwieksza ona ciśnienie i mgłą wytrąca sie mniej lub bardziej ....
ona nie jest spalana
jedynie chłodzi silnik

kolejna kwestia
gdyby silnik miał temperature niższą i lepiej odprowadzał ciepło to miałby wiekszą sprawnośc

dlatego cześć silnika to Aluminium która dobrze oddaje ciepło lepiej jak stal

zwiekszanie mocy w granicach rozsądku to nie szkoda
stare silniki to produkcja ze stali a nie nowoczesne kompozyty które nie sątak wytrzymałe ale są trwałe

to kolejny temat z politechniki gdzie dowiesz sie że metal jest plastyczny do granicy RM ... potem rozrywa sie i gwałtowienie zurzywa sie
aaa i jeszcze jedno zapamiętaj że energania nie bierze sie z nikąd wieksza moc to wieksze spalanie energia jest ale jest zmieniana z paliwa na ciepło ( wybuch) i to w efekcie daje rozpreżanie w komorze silnika co powoduje ruch tłoków i całej reszty ... energia jest zmieniana na coś innego ale sąstraty które idą w kosmos ( gorące spaliny gorąca chłodnica ...) to reszta niewykorzystanej energi

W nocy jest mniejszy ruch
czesto nie ma takiego wiatru i ogulnie płynniej sie jedzie mniej aut

i na koniec
Co byś nie zrobił to będą koszty wieksze mniejsze ale jak bardzo opłacalne to sam zdecydujesz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Pozor » 5 lis 2013, o 14:30

Co do tdi to się mało wypowiem ale przydało by się turbo ze zmienną geometrią żeby szybciej miał doładowanie z jak najniższych obrotów wtedy silnik ma lżej i mniej pali dodatkowo pompa 11 mm (choć 10 wystarczy ale przecież piszemy przepis na najbardziej wydajne spalanie paliwa)+ wtryski jak pisałeś z ASV 230 bodajże wtedy nie dość że ma to kopa to pali w spokojnej jeżdzie 4.5 l z racji tego że paliwo jest w pełni wykorzystane dodatkowo to wszystko nie obejdzie się bez chip tuningu i FIMC (intercoolerem) i odpowiednie koła do jazdy a nie koła jak w starze 266 . Wg. mnie to jest najlepszy przepis na spalanie + dodtkowo moc ;D Ale z tego co wyczytałem paradoksem jest silnik AAZ (TD) który mimo to że jest na pompie mechanicznej to z odpowiednimi modami spali max 4.5 l a był u nas gościu co palił mu 4 l nick chyba vision a wszystkie te mody są sprawdzone a w tdi jest elektronika a to już inny świat
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - - pranie tapicerki samochodowej



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości