Zaślepienie/Odpięcie EGR, Kolektor Ssący, Odma

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zaślepienie/Odpięcie EGR, Kolektor Ssący, Odma

Postprzez Lurek » 10 lut 2013, o 19:08

Witam. Jestem tu świeżaczek. Dużo czytałem tematów na temat odpięcia EGR, czyszczenia kolektoru ssącego oraz odpinaniu Odmy, ale im więcej czytam, tym bardziej `kiełbasi` mi się w głowie.

Czy mógłby któryś z mądrych ludzi napisać dokladnie, krok po kroku oraz opisując co gdzie się mniej więcej znajduje ( zdjęcia byłyby bardzo mile widziane ), jak : Odpiąć EGR, wyczyścić kolektor ssący oraz odpiąć/zaślepić odme?

Jeżdze Golfem 1.9 TDI GT ( 90KM ) [1Z]. Przebieg ma ogromny : szacuje około 500 tys KM ( bez remontu, a mimo to, silnik jest nadal żwawy [niedziałający prędkościomierz, a przez to nie nabija km - zajme się tym w najbliższym czasie ] )

Wiem, że było kilka podobnych tematów, ale nie potrafię tego sam przerobić na `swoje` ;)
Wiem także, że prosze o wiele :) Ale proszę o wyrozumiałość :)
Pozdrawiam !
Lurek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 20:43
Lokalizacja: Przyszowa

Zaślepienie/Odpięcie EGR, Kolektor Ssący, Odma

 

Postprzez palio » 10 lut 2013, o 19:41

Na odpięcie EGR jest kilka sposobów. Można to zrobić elektronicznie lub po prostu go zaślepić. Za kolektorem ssącym pod rurami od IC masz EGR. Możesz zdjąć przewód podciśnieniowy sterujący zaworem i zaślepić go jakimś wkrętem. EGR jest skręcany na 2 śruby. Bierzesz kawałek blachy, wycinasz 2 otwory żeby seryjne śruby przez nie przeszły, wsadzasz blaszkę w miejsce łączenia i skręcasz. Mam nadzieję, że wiesz co to jest EGR i do czego służy.

Aby wyczyścić kolektor ssący należy go odkręcić to ten aluminiowy. Zbiera się tam dość dużo syfu. Możesz go umyć benzyną ekstrakcyjną. Nie używamy WD40 gdyż jest tłuste i czepia się do niego brud. Należy go zlać benzyną i czyścić szmatką. Pamiętamy o kupnie nowej uszczelki pod ssący i sklejamy ja na silikon odporny na wysokie temperatury.

Należy pamiętać, aby nie zbierał się tam syf to konieczne jest zaślepienie EGR'a.


Jeśli chodzi o odmę to tzw. OCT (oil catch tank).
Tu masz temat jak to zrobić krok po kroku -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424 .

Generalnie maja za zadanie założone na odmę zbieranie oparów oleju i zbierania ich w zbiorniku a nie przepuszczania dalej na kolektor dzięki czemu te elementy są czyste i mamy zimniejsze powietrze w kolektorze dolotowym. Można to również stosować w silnikach benzynowych.


Jak coś jest nie jasne pisz ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Lurek » 10 lut 2013, o 21:22

Wielkie dzięki palio45, ! PS. Wiem co to EGR :-> Fajnie to opisałeś : Jak dla głupka - w sam raz dla mnie :-)

[ Dodano: 2013-02-11, 19:04 ]
W którym miejscu dokładnie zaślepić EGR? Od strony silnika (kolektora)? Ten wężyk podciśnieniowy zaślepić w którym miejscu ? ( z tego co zauważyłem, wędruje on do `jakiegoś czegoś`). Odpiąć go od `tego czegoś co wygląda jak jakiś sterownik/czujnik/zaworek` i w tamtym miejscu go zaślepić śrubką? Odpiąć także wtyczke od ww. `czegoś`? :)
Lurek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 20:43
Lokalizacja: Przyszowa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron