Zamiana z półsyntetyka na syntetyk ? Jest sens ? (TDi)

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zamiana z półsyntetyka na syntetyk ? Jest sens ? (TDi)

Postprzez tofik90 » 17 wrz 2012, o 13:48

Niedługo zbliża mi się wymiana oleju. Dotychczas lałem Motula 10W40 semi syntetic.
Kolega przesiadł się na olej syntetyczny (w mercedesie, przebieg koło 300 tys) i zachwala to przejście. Auto lepiej się zbiera, mniej pali oleju.

U mnie spalanie oleju nie występuje, nie muszę nic dolewać pomiędzy wymianami. Czy opłaca mi się wlać syntetyka ? Kolega uzasadnia, ze bedzie to lepsza opcja, bo to dużo 'szlachetniejszy' olej.
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Zamiana z półsyntetyka na syntetyk ? Jest sens ? (TDi)

 

Postprzez Bradley » 17 wrz 2012, o 13:58

Tematow o tym duuuuuuuzo.
Ja wlalalem 5W40 Motula, to juz moja druga zmiana i ciamka mniej oleju niz na polsyntetyku. Od wymiany do wymiany (ok. 12kkm) starcza mi cala banka 5l oleju na uzupelnienie silnika, filtru (mam wieksza puszke, bo jest jeszcze taki filtr z mniejsza rowniez pasujacy do podstawki), oraz dolewki i zawsze cos zostanie. W zimie o wiele lepszy rozruch.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez tofik90 » 17 wrz 2012, o 15:24

Bradley, A zauważyłeś może zmiane pracy silnika ? jest moze troche cichszy czy pobiera mniej paliwa ?

2 pytanie: widze, ze masz podpis 1.9TDi 1Z++ - jakich modyfikacji dokonałeś?
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez k-m-r1 » 17 wrz 2012, o 16:53

ten wiekszy filtr ma zaworek by przy wymianie olej nie cofał sie

tak brat w audi teżna rakim smiga i chwali sobie zimą lepiej palił
i cichszy był ma 1z w a4
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Bradley » 18 wrz 2012, o 09:47

Klepie troche ciszej. Glownie chodzilo o poprawienie rozruchu zima i problemy z podwieszaniem zaworow jak olej ma <70C a woda juz dawno 90C.
Jezdzi, dodatkow myjacych ma tyle samo co polsyntetyk, norme dla VW spelnia, to nie widze problemu. Ciezko powiedziec ile pali bo roznie jezdze. W dlugiej trasie ostatnio udalo mi sie zejsc do 4,6l Tak w mieszanej od 5,5 do 6,5.
Mam program i 216tki.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości