zakładanie nastawnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

zakładanie nastawnika

Postprzez przemas_91 » 6 gru 2014, o 14:16

Witam chcialem zapytac ludzi ktorzy sciagali do czyszczenia nastawnik i pozniej go zakladali.
wiec moje pytanie brzmi jak sprawdzic czy sa jakies sposoby zeby byc pewniejszym czy trzpien wszedl nam w otwor tego pierscienia macie jakies swoje sbosoby na to zeby miec wieksza pewnosc ?:)
Avatar użytkownika
przemas_91
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 lis 2014, o 01:06
Lokalizacja: Miastko (pomorskie)
Rocznik: 2000
Silnik: 1.9 Tdi AHF
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

zakładanie nastawnika

 

Postprzez mariusz9270 » 7 gru 2014, o 11:39

ogolnie to sposobu na to nie ma, ja u siebie wyciagnelem cala rope z pompy bo to tez duze ulatwienie przy wkladaniu nastawnika, wsumie uwazam ze nastawnika nie da sie inaczej zalozyc ale pewnie i sa magicy co tak zakladali, ustaw sobie na pompie ten otworek prawie na wprost trzpienia i pomalutku nakladaj obserwujac przez szczelinke, ogolna rada lepiej za kazda proba nastawnik do gory i jescze raz, ew skorygowac ustawienie otworku gdzie na wejsc trzpien, niz zebys wsadzil nastawnik i na slepo nim celowal. zczytal sobie w grupie 001 napiecie na pompie przed wyciagnieciem nastawnika jak wlozysz pozniej mus byc takie samo. ( oczywiscie mowa o napieciu na zgaszonym aucie - tylko zaplon wlaczony)
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez slawek5t » 27 gru 2014, o 23:49

Tak jak mówi kolega, zczytujesz napięcie, potem zakladasz nastawnik aby wszedł lekko bez oporów, lekko dokrecasz śruby, paytrzysz czy odczyty są takie same. Potem dokrecasz sruby, i zapalasz silnik.
Warto czesniej zaznaczyc żyletką polozenie nastawnika na korpusie pompy ponieważ przesunięcie nawet o 0.5 mm powoduje duże zmiany i możesz nie odpalić auta, i wtedy nie wiesz w którą strone presuwać nastwanik aby było w miare okej. Zmiana dawki to minimalne przesuwanie nastawnika w lewo bądź prawo. Dobra dawka (przy seryjnym osprzecie) to okolo 3,5-4.0 mg przy cieplocie silnika 85-90 stopni C. - wtedy jest dobra moc bez nadmiaru dymu - o ile inne podzespoly typu przeplywomierz oraz turbina trzymają dobre parametry.
To jest ogolna teoria , jesli potrzebujesz szczegolow to pytaj a pomozemy. No chyba że już sobie poradziles i autko smiga jak należy :)
Z tego co pamietam sprawdza się dwa napięcia oraz dawkę, Pozdro
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez przemas_91 » 28 gru 2014, o 13:44

juz sobie poradzilem z tym ze dawka rzedu 3.5 -4.0 to nie bardzo jedzie :D
wczesniej majac dawke w okolicy 2.2-2.4 a teraz ustawilem okolo 2.8-3.0 juz czuc roznice w mocy a co dopiero jak bym ustawil 4 widocznie przyzwyczailem sie i ustawie dawke znowu w okolice 2.4 a spalanie takie samo :)
Avatar użytkownika
przemas_91
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 lis 2014, o 01:06
Lokalizacja: Miastko (pomorskie)
Rocznik: 2000
Silnik: 1.9 Tdi AHF
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 28 gru 2014, o 15:11

Ja podałem bardziej wartości fabryczne. Wiadomo że na 3.0 jest fajnie. - ale ja niżej bym już nie schodzil bo spalanie naprawde wzrasta przy butowaniu i pojawia sie dymek. No chyba że masz też podciągnięte turbo.
Dla mnie 2.8-3.2 to takie max przy jeszcze dobrym spalaniu i ładnej mocy bez wiekszego dymu.
To tylko moja opinia :)

Dodam coś ważnego - ile by nie było - apetyt rośnie w miarę jedzenia :)
Samą dawką tyle nie ździałasz ale też wyczuwalnie podłożysz do pieca i pojawi się lekki usmiech na twojej twarzy :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez przemas_91 » 28 gru 2014, o 20:23

powiem Ci slawek ze ze spalaniem nie widze roznicy a ba nawet wydaje mi sie ze na dawce rzedu 3.0 a jak mialem 2.2-2.3 to na dawce2.2-2.4 palil mniej nie wiem moze mylne wrazenie ale zbieral sie napewno lepiej w spalaniu tak jak mowie nie widze roznicy ale jak juz mialbym sie czepic to powiedzial bym ze palil na nieco wiekszej dawce mniej :)



takie mam odczucia :)
Avatar użytkownika
przemas_91
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 lis 2014, o 01:06
Lokalizacja: Miastko (pomorskie)
Rocznik: 2000
Silnik: 1.9 Tdi AHF
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 30 gru 2014, o 02:52

Ciężko jest coś takiego ustalić no ale przy takim ekstremalnym pułapie jak 2.2mg "powinien" spalic nieco wiecej teoretycznie.... Tobie to odpowiada bo masz więcej mocy więc spoko luz majonez.
Ostatnio koledze zmniejszalem z podobnej dawki na dawkę okolo 2.8-3.0 i po paru dniach powiedział że zauwazalnie mniej spala a moc nie jest wiele mniejsza. Cieszył się jak nie wiem co :) Bo zostawia teraz sporo mniej na stacji benzynowej.
Dopiero przy ponad 3.5-4.0mg robi sie cienko - no ale wiadomo - mocy zawsze za mało :) he he
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron