Zacinające się obroty - pompa - aaz 1.9td

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Zacinające się obroty - pompa - aaz 1.9td

Postprzez bad » 16 lip 2012, o 11:06

Więc po kolei jadę dzisiaj nagle auto zaczyna przyśpieszać,
pierwsza myśl górka, ale po naciśnięciu na sprzęgło pełne obroty i silnik chciał wypluć tłoki,
zdusiłem go hamulcem obroty spadły dokulałem się na stację,
z uszczelki pokrywy zaworów leci olej, głowica ok.

Sprawdziłem pedał gazu jest ok, sprawdziłem cięgno nic się nie zawiesza nie czepia.
Ruszyłem dalej, auto przez chwilę jechało normalnie, po czym obroty same
(jechałem nie przekraczając 2tyś) poszły na maxa, zjechałem na bok, kluczyk w ręce a on dalej swoje, wrzuciłem więc bieg i zdusiłem go.
5min później odpaliłem go zachrobotał, poszła z wydechu chmura białego dymu jak z komina
w elektrociepłowni i zgasł, za 5min odpalił lekko białawy dym z wydechu dużo rzadszy po chwili
znikł, bez gazu dokulałem się do domu.
Czy któryś z was miał podobny problem, jaka przyczyna i jak to ugryźć?
Z góry dzięki za pomoc.
bad
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:48
Lokalizacja: Świętochłowice

Zacinające się obroty - pompa - aaz 1.9td

 

Postprzez Matiuas » 16 lip 2012, o 11:35

Mi to wygląda na kończącą się turbinę, która piła olej, dlatego jak wyjąłeś kluczyk silnik dalej pracował bo pracował na oleju a nie na ropie.
Sprawdź turbinę i zobacz ile oleju Ci w silniku zostało.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez bad » 16 lip 2012, o 13:58

Dzwoniłem po mechanikach i każdy mówi że turbina, koszty jakie mi wołają to 1200-2000 :-?
Czy dałoby rade "przerobić" go na wersję bez turbiny, jak tak na jakiej zasadzie, wiadome zależy mi na wmiare taniej naprawde nie za 2/3 całości wartości auta :kwasny:
bad
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:48
Lokalizacja: Świętochłowice

Postprzez slawek5t » 16 lip 2012, o 17:16

No raczej turbina :/ - podobne objawy.

Sprawdź poziom oleju, jest go pewnie mniej niż wczesniej
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez garas1 » 16 lip 2012, o 18:46

Koszt używanej turbiny max 300 zł a robocizna około 150
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez slawek5t » 16 lip 2012, o 19:57

no tak by było najlepiej. koszt nie bedzie straszny bo zmiescimy sie w 500-600 zł .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez bad » 16 lip 2012, o 22:14

Panowie właśnie wracam z pracy nie przekraczałem autem 1500 obr,
chciałem poprostu dojechać do i z pracy, przed jazdą z pracy sprawdziłem olej i jest ok,
nawet troszke za dużo bo jak mi wyciekło z pokrywy dolałem na pałe i jest u góry skali.
Auto aż do awarii(podczas: gdy sam dodawał gazu też) był bardzo żwawy, tak jak wcześniej,
czy gdyby padło turbo nie byłby słabszy, nie szukam innej przyczyny, bo 6 mechaników
potwierdziło wasze posty, ale co jeśli to nie to, nawet 300zł plus robota to dużo kaski jak na ten okres.
O wywaleniu turbo widze że nie piszecie, więc zakładam że też jest nieopłacalne,
czy to że olej jest ok coś znaczy? Jak sprawdzić czy turbo powiedziało papa?
bad
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:48
Lokalizacja: Świętochłowice

Postprzez Matiuas » 16 lip 2012, o 23:54

bad napisał(a):czy gdyby padło turbo nie byłby słabszy

Nie, ponieważ turbo Ci nie padło tylko uszczelniacze w turbinie dlatego puszcza olej
bad napisał(a):Jak sprawdzić czy turbo powiedziało papa?

Nie trzeba sprawdzać bo jest to oczywiste ale jeśli chcesz to odłącz węże od turbo, powinno być tam sporo oleju. Turbina pewnie też jest uwalona olejem.
O wywaleniu turbo widze że nie piszecie, więc zakładam że też jest nieopłacalne,

Skoro silnik jest z turbiną to po co ją wywalać? Trzeba drugiej szukać.
Ale jeśli chcesz to załóż kolektory z 1.9 D i będzie bez turbiny.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez slawek5t » 17 lip 2012, o 16:16

Po pierwsze to nie powinno sie juz jeździc tym autem :D
Bo jak złapie konkretne obroty, i nie zdołasz zadusić go, to może rozwalić inne rzeczy. i z tych 500 zł może sie zrobić 2500.


Sprawdź węże ile jest w nich oleju
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Reiven » 18 lip 2012, o 12:21

Nie jeździj tym autem bo Ci korby wyjdą bokiem.
Jak chcesz mieć motor bez turbo, to tak jak kolega wyżej pisał, zakładasz kolektory od 1Y i masz 1.9D.

Zdejmij turbinę i obejrzyj w jakim jest stanie, poszukaj na allegro KKK albo Garretta jest tego sporo i za niedużą kasę. Regeneracja twojej dmuchawki to jakieś 800pln
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k0la » 18 lip 2012, o 13:50

Poprostu Ci sie silnik rozbiegał, czyli to co koledzy wyżej napisali.
Silnik spala Ci olej silnikowy i jest lipa , a płyn chłodniczy nie znika przypadkiem ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości