wywala plyn chlodzacy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

wywala plyn chlodzacy

Postprzez tomki777 » 15 kwi 2012, o 15:26

witam wszystkich.ostatnio po przejechniu miom golfem kilkudziesiecu kilometrow zauwazylem ze temperatura dziwnie skacze.miedzy 70 a 80 stopni celcjusza.stanolem i odkrecilem korek wlewu cieczy chlodzacej a tu wylecial jak z fonntanny..teraz za kazdym razem jak dolewam plynu do chlodnicy to mi go momentalnie wypluwa przez zbiorniczek,wentylatory sie nie wlaczaja a temperatura wacha sie miedzy 90 a 100 stopni.moze ktos pomoze co to moze byc.uszczelke pod glowica wymienilem rok temu i zrobilem na niej jakies 15 000km stan oleju sie nie podnosi wiec to chyba nie to.co to moze byc?z gory dzieki
tomki777
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:28
Lokalizacja: opole

wywala plyn chlodzacy

 

Re: wywala plyn chlodzacy

Postprzez Kutasinski » 15 kwi 2012, o 15:54

tomki777 napisał(a):witam wszystkich.ostatnio po przejechniu miom golfem kilkudziesiecu kilometrow zauwazylem ze temperatura dziwnie skacze.miedzy 70 a 80 stopni celcjusza.stanolem i odkrecilem korek wlewu cieczy chlodzacej a tu wylecial jak z fonntanny..teraz za kazdym razem jak dolewam plynu do chlodnicy to mi go momentalnie wypluwa przez zbiorniczek,wentylatory sie nie wlaczaja a temperatura wacha sie miedzy 90 a 100 stopni.moze ktos pomoze co to moze byc.uszczelke pod glowica wymienilem rok temu i zrobilem na niej jakies 15 000km stan oleju sie nie podnosi wiec to chyba nie to.co to moze byc?z gory dzieki


Trzeba ustalić,czy silnik nie przegrzewa się,np. z powodu zacinającego się termostatu.
Jeśli nie-prawdopodobnie to właśnie uszczelka bądź nieszczelność samej głowicy.
Wtedy gazy wydechowe dostają się do chłodziwa :/
Sprawdź też,czy czasem zaworek w korku jest sprawny.
Zrób test:
Przy właściwym stanie płynu chłodniczego nagrzej silnik na postoju -przygazuj go trochę ale bez korka na zbiorniczku.
Jeśli będzie "fontanna"- to niestety musisz zdejmować głowicę :-/
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tomki777 » 15 kwi 2012, o 16:17

rozumiem kolego.dzieki za pomoc.przypuszczam ze to moze byc uszczelka ale szukam jescze dalej przyczyny.zastanawia mnie jedna rzecz bo w ukladzie chlodzenia tak jakby nie bylo obiegu i te wentylatory...powinny sie wlaczyc a tu uparte nie chca.jesli padl termostat i nie otwiera to czy objawy beda identyczne?czy jest jakis czujnik i gdzie ktory odpowiada za prace wentylatorkow?bezpieczniki mam ok wszystkie.co moge jeszcze sprawdzic bo nie ukrywam ze wymiana uszczelki mi nie na reke bardzo.
tomki777
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:28
Lokalizacja: opole

Postprzez Kutasinski » 15 kwi 2012, o 16:24

Ale żeś się uparł na te wentylatory.
Z Twojego postu wynika,że mimo iż temperatura silnika nie przekracza zbytnio właściwego zakresu, płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek.
W czasie jazdy możesz nie słyszeć pracy wentylatora,nawet,gdy stoisz na światłach.
Dlatego zrób,tak,jak napisałem.
Wtedy dowiesz się,czy płyn jest wyrzucany z powodu przegrzania (a wskaźnik działa źle),czy wyrzuca z powodu narastania ciśnienia w układzie.
Wtedy przegrzewać się może a nie musi a płyn wywalać będzie.
I jeszcze jedno: nie baw się zbytnio w odkręcanie korka na gorącym silniku..

Ps.Jak już wykonasz test na postoju-opisz efekty.
Wentylatory w dieslu włącza się nieprędko-nagrzewa się on wolniej niż benzyniak.
Za to będziesz mógł stwierdzić na 100% czy wentylatory włączają się.
Ostatnio edytowano 15 kwi 2012, o 16:33 przez Kutasinski, łącznie edytowano 1 raz
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tomki777 » 15 kwi 2012, o 16:26

moze moglby ktos pomoc w sprawie wymiany uszczelki glowicy,krork po kroku co i jak.moze jakis dobry link .moj golfik 1,9 gtd 1994 r.przewdewszystkim jakie narzedzia do tego zabiegu bym potrzebowal
.
tomki777
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:28
Lokalizacja: opole

Postprzez Kutasinski » 15 kwi 2012, o 16:39

Możesz zaopatrzyć się w literaturę Wydawnictw Komunikacji i Łączności z serii "Naprawiam Sam.
Vw Golf /Vento-poszukaj w necie!
Najpierw sprawdź wg. moich wskazówek a jak zdejmiesz głowicę-zawieź ją do zakładu,by sprawdzili szczelność płaszcza wodnego!
Z tego co pamiętam głowice w dieslu zbytnio nie lubią planowania i należy pamiętać o uszczelce właściwej grubości (wystawanie tłoków).

A tak na marginesie,zwróć uwagę,czy chłodnica spełnia jeszcze swoją rolę ;-)
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez zybi » 15 kwi 2012, o 16:46

Najważniejsze to głowice zawieźć do szlifu przed ponownym montażem,a co do książki w pdf to chyba mam jakąś na chomiku,wystarczy kliknąć w podpis i poszukać
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Wertyn » 6 maja 2012, o 22:23

Kolego może to być też pompa wody wirnik się obluzował i się nie kręci tak się czasem zdarza w 1 na 1000 przypadków.
VW Golf mk III 1.9 GTD 75KM 1992r
Audi 80 B4 1.9 TDI 90KM 1994r
Avatar użytkownika
Wertyn
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 20:38
Lokalizacja: Gdańsk


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości

cron