Wymiana pompy wtryskowej i być może turbo?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wymiana pompy wtryskowej i być może turbo?

Postprzez Chikinki » 28 mar 2015, o 16:30

Witam, planuję wymienić w moim 1.9GTD (75KM) AAZ pompę wtryskową na identyczny model, ta już umarła. . Uprzedzam, nie wymieniałem wcześniej boostpina, katalizator nadal na swoim miejscu :). Jak na razie, w pełni seria pod maską, mam okazję również nabyć turbinę z silnika o mocy 110KM i dołożyć do swojego zestawu, czy wymiana samej turbiny wpłynie na moc samochodu? I jeżeli tak, to w jakim stopniu :). Z góry dzięki za odpowiedzi.
Chikinki
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Kasztan

Wymiana pompy wtryskowej i być może turbo?

 

Postprzez trojeczkaGT » 28 mar 2015, o 17:51

bedziesz musial sie nakabinowac z wysterowaniem takiej turbiny jezeli jest ona ze zmienna geometria, ogolnie lepiej jak zalozysz nowa pompe i dodasz boost pina
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1742
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adriano-19 » 28 mar 2015, o 19:01

no właśnie jeśli turbosprężarka jest ze zmienna geometrią to nie wysterujesz tego w aaz'ecie nawet jeśli to będziesz kombinował z tym. To juz lepiej nową pompę z boost pinem z 1,6 , do tego kupić MBC albo manometr i lekko podnieść ciśnienie oryginalnej turbiny , do pompy mozesz założyc tłokorozdzielacz większy 10 albo 11mm ale to wiąże się z rozebraniem części pompy :) wtedy można troche wycisnąć z tego silniczka :D
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów

Postprzez Chikinki » 28 mar 2015, o 23:23

Dzieki za odpowiedzi :) pompe jednak wolalbym zachowac ta konkretna, gdyz ta, na ktora chce wymienic niedawno przeszla regeneracje :) do niej moge zamontowac boostpin z mk2 i powinno byc lepiej. Nad opcjami do turbo jeszcze sie zastanowie. Mam jeszcze dwa pytanka, mianowicie czy po zmianie pompy w tym silniku konieczna jest wizyta u pompiarza w celu regulacji i ogolnie jej ustawienia? Czy mozna z tym pokombinowac tak, zeby jej nie zajechac? A drugie pytanie dotyczy MBC, w jakim przedziale cenowym bylbym w stanie wprowadzic system do autka?
Dzieki raz jeszcze i pozdro :)!
Chikinki
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Kasztan

Postprzez Adriano-19 » 29 mar 2015, o 08:56

więc tak co do wymiany i ustawienia u pompiarza to wypadało by po 1 przed zdjęciem starej pompy zaznaczyć markerem czy punktakiem kilka punktów odniesienia (na obudowie pompy i na wsporniku przez który przechodzi) po to aby nową pompe juz na początku w miare dobrze ustawić chodzi o kąt wtrysku . Na nowej pompie musisz te znaki nanieść ze starej w tym samym miejscu :) , nawet mając porobione znaki wypadało by ustawić kąt wtrysku bo idealnie tego nie zrobisz :) i to tyle co do ustawiania, więc konkretnie to obejdzie się bez pompiarza poza tym wg mnie jeśli pompa była regenerowana dajmy na to w zakładzie specjalizującym się w tego typie usług to powinni taką pompe pozniej sprawdzić sami na stole :) , ale kąt wtrysku to pewnie w jakimś warsztacie by ustawili Tobie zegarem . Sam MBC kupisz w granicy 80zł z wysyłką , do tego manometr ewentualnie znaleźć zestaw MBC z manometrem , ale myśle ze całość to koszt do 110 zł max :)
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 10 gości