Wciągnięcie turbiny z 1.9 TDI 90 KM 1Z Pomocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wciągnięcie turbiny z 1.9 TDI 90 KM 1Z Pomocy

Postprzez ogon1992 » 23 lut 2012, o 22:10

Witam zabrałem się za czyszczenie całego układy dolotowego i ciśnieniowego w moim Golfiku tak więc po drodze stanęła mi też turbina i odnośnie jej mam pytanie. Czy jest na forum jakaś forto porada jak się za nią zabrać albo prosiłbym o dosyć szczegółowe wytłumaczenie jak mam się do tego dokładnie zabrać bo bardzo mi zależy na wyczyszczeniu jej ;)
ogon1992
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lut 2011, o 20:10
Lokalizacja: Gdynia

Wciągnięcie turbiny z 1.9 TDI 90 KM 1Z Pomocy

 

Postprzez boleK1315 » 23 lut 2012, o 23:06

Nie masz zmiennej geometrii więc tutaj nie ma co czyścić. Możesz sprawdzić tylko czy nie masz luzów na wirników i tyle.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez SotoM » 23 lut 2012, o 23:15

chcesz ja wyczyscic z oleju który za chwile pojawi sie ponownie... bez sensu... po za tym nie ma nic w niej z czego by jaczyscic - sadza po str wydechowej...
boleK1315 napisał(a): Możesz sprawdzić tylko czy nie masz luzów na wirników i tyle.
ma jak kazda...i u kazdego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez boleK1315 » 23 lut 2012, o 23:35

SotoM napisał(a):chcesz ja wyczyscic z oleju który za chwile pojawi sie ponownie... bez sensu... po za tym nie ma nic w niej z czego by jaczyscic - sadza po str wydechowej...
boleK1315 napisał(a): Możesz sprawdzić tylko czy nie masz luzów na wirników i tyle.
ma jak kazda...i u kazdego...


Mowa o sprawdzeniu czy nie zbyt dużych luzów
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez SotoM » 23 lut 2012, o 23:43

doskonale rozumiem o co ci chodzi ale podejrzewam ze akurat nie bedzie widział czy ma duzy luz czy standardowy...palcami nie wyczujesz w tej szparze czy wirnik lirze obudowę czy nie , jesli bedzie lizał to napewno go uslysze w trakcie jazdy... chlopina nie wie co ma robic, to postanowił wylizac bez sensu dolot filtr -> turbo -> IC -> kol.dolotowy... jedynie co to moze popatrzeń czy widać drugi rzad łopatek wirnika ,a bedzie widac napewno - to co wyjmie turbo i wysle do regeneracji i zostawi klocka...bez sensu...jak dla mnie strata czasu a życia jemu i gofrowi to nie przedłoży...
taka mała poradka do tego -jak sie juz bawisz w czyściocha to zainwestuj w OCT to przynajmniej w duzej ilosci zapobiegnie dostawania sie oilu w dolot bo tak twój czas poswiecony lizaniu legnie w gruzach...
Ostatnio edytowano 23 lut 2012, o 23:54 przez SotoM, łącznie edytowano 1 raz
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez boleK1315 » 23 lut 2012, o 23:50

Miałem przypadki że turbo działało, a jak wsadziłeś palucha co by zobaczyć jaki jest luz to latał na wszystkie strony. Jeżeli gościu kumaty to zobaczy, że coś jest nie tak. Jeżeli nie no to nie po prostu.

Jak mówią. Niech sprawdzi turbo organoleptycznie i wystawi ocene na miarę swoich możliwości bo przez kabel to ja i ty i całe forum może sobie gdybać.

Jak już pisałem ja i kolega powyżej. Nie masz co czyścić.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez slawek5t » 24 lut 2012, o 00:23

Jesli ktos ma doswiadczenie to ma jakieś odniesienie co do luzu (czy jest mały , czy duży) , a tak ......

Mój golfik ciągnie dobrze, logi są okej. Nic więcej nie szukam.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 24 lut 2012, o 01:14

boleK1315 napisał(a):jaki jest luz to latał na wszystkie strony.
i taki luz bedzie u kazdego - góra/dół / prawo/lewo - ważne aby w wzdłuż osi nie było
dlatego pisze ze szkoda tam zagladac... pomaca ok i poskłada i bedzie uzytkował powóz dalej...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez ogon1992 » 24 lut 2012, o 11:19

...chlopina nie wie co ma robic, to postanowił wylizac bez sensu dolot filtr -> turbo -> IC -> kol.dolotowy...


Kolego taki z ciebie znawca jak z koziej dupy trąba.

po zrobieniu tego wszystkiego i po dokładnym wyczyszczeniu z sadzy nagaru oleju i podobnych nie jeden powie że różnica jest ogromna.

Tak więc jeżeli lubisz jeździć zmulonym autem to życzę ci powodzenia.
ogon1992
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lut 2011, o 20:10
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Bradley » 24 lut 2012, o 12:16

ogon1992 napisał(a):po zrobieniu tego wszystkiego i po dokładnym wyczyszczeniu z sadzy nagaru oleju i podobnych nie jeden powie że różnica jest ogromna.

Dupohamownia zawsze mowi, ze jest lepiej... :mrgreen:
Jedyny sens czyszczenia dolotu, a raczej tego co odstoi w IC jest taki, ze nie zassie nam kiedys przypadkowo za duzej ilosci oleju do dolotu i silnik szarpnie niekontrolowanie po obrotach gdzie pozostaje tylko modlic sie, zeby silnik jednak zgasl, a przynajmniej zszedl z obrotow.

Ta turbina predzej skoroduje albo uszczelniacze poleca niz sie w niej cokolwiek zapiecze.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez damianco » 24 lut 2012, o 13:22

Bradley napisał(a):Ta turbina predzej skoroduje albo uszczelniacze poleca niz sie w niej cokolwiek zapiecze
Kolega dobrze prawi. Ja na swoim motorze mam 480 tyś i nigdy nie ruszałem ani nie czyściłem turbiny. To jest tak prosta ze nie ma się w niej co zapiekać. PS. nigdy nie odczułem aby turbinasłabła albo coś jej dolegało. Jedynym problemem była pompa i wtryski ale to przy tym przebiegu chyba nic nadzwyczajnego.
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez markim321 » 24 lut 2012, o 13:46

Ja na swoim motorze mam 480 tyś


Kolego ładnie nakulałeś. Jeśli chodzi o dmuchawkę w tym silniku to fakt jest ona pancerna (odwrotność współczesnych turbin), jeśli chodzi o sam silnik to podobnie, dopiero po 2000r inżynierowie VW zostali zmuszeni do projektowania opłacalnych (dla nich oczywiście) jeśli chodzi o koszta serwisu napędów.
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości