Wałek rozrządu 1.9 TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wałek rozrządu 1.9 TD

Postprzez Revo » 9 cze 2013, o 06:53

Witam.

Zastanawiam się nad ciągle niskim dosyć momentem przy tuningu AAZ'ta .

http://www.golf3.pl/topics10/podnoszeni ... t23530.htm

Przeczytałem te kompendium wiedzy , ale nie było wzmianki o wałku rozrządu.

A to dosyć bardzo istotny element..

Puki co mam wymieniony pin i lece powoli dalej , myślę już nad turbem i pompą.

Ale można zacząć tuning od tej tańszej strony. Na pewno od czegoś podejdzie wałek który będzie otwierał inaczej zawory.

Mogę mieć w miare przyzwoitej cenie wałek od 1.6TD.
Czy ktoś z was wie czy lepiej golfinka na nim by śmigała ?
Do głowy mi przyszedł jeszcze wałek od :
-1.9D
-1.9TDI
-1.9SDI

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

Wałek rozrządu 1.9 TD

 

Postprzez Pozor » 9 cze 2013, o 16:04

No to widzę że kolega jeszcze mało przeczytał bo ta strona tylko wprowadza w tuning AAZ. A o wyższych modach takich jak np. wałek rozrządu na forum vw.golf.pl jest 15 stron o samym wałku. Z tego co sam wyszukałem na temat tuningu AAZ kolega na tym poście o tunigu nie wpisywał zmiany wałka bo się czegoś takiego nie robi silnik 19. a 1.6 ma inne kąty otwarcia zaworów czyli jak wsadzisz sobie wałek od 1.6 to możesz śmiało wywalić silnik na złom równie dobrze wstaw sobie wał od 1.6 myśląc że będzie pasował :lol: . A teraz na temat, Wałki w 1.9 TD i D mają te same kąty otwarcia i najdłuzszy kąt otwarcia zaworu ssącego :ok: a jeżeli byś wstawił sobie wałek od sdi to byś się tylko wkurzył że wywaliłeś kasę w błoto bo wałki SDI i TDI są takie same i mają mniejsze kąty otwarcia zaworów czyli raczej na odwrót można lepieij zrobić ale jeszcze nikt nie próbował wałka od TD do TDI wrzucać :mrgreen: Jeżeli brakuje ci mocy z dołu kup w miarę szybko wstająco turbinę i daj komuś żeby ci zrobił co najmniej pompę 10 mm ja jak uzbieram fundusz będę robił pompę 12 mm od ducato 2.8 ale to już w komplecie z całkiem nowym usprawnionym silnikiem i turbo garret t3 :cwaniak:. Jeżeli nie chcesz wydawać 4000 na sam tuning silnika to tobie wystarczy przykręcenie turba do 1.0 bara .boost pin, FIMC nawet taki mały z BMW byle by był FIMC a nie intercooler z golfa tdi i pompa 10 mm . taki pakiecik gdzieś za ok 1500 zł choć wątpliwe dałby zadowolające osiągi tak na poziomie 130 KM na oko :hyhy: dodatkowo zapomniałem wspomnieć możesz wpakować wtryski od 1.6 TD Gtd bo mają inne ciś otwarcia powodzenia życzę w modach :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Revo » 9 cze 2013, o 23:04

Odnośnie turbo to właśnie G T2 który mam obecnie wstaje z dołu, nie wiem czy jest sens zmieniać na T3 skoro tamte trzeba bardziej kręcić, ale co z tego jak później robi furorę i wciska w fotel .

Na razie po zmianie pina wielkie wow. Na prawdę przyjemnie to chodzi i spalanie malutkie.
Niedługo dostrajam turbo . Następnie poleci fmic z megane.
Pompę poddam przeróbce na 10-11mm .

A wtryski muszą być od 1.6 TD GTD czy od 1.6 TD są takie same ? Bo od 1.6 TD mogę mieć za friko . Wydaje mi się że to to samo czy się nie mylę ?


Nie zamierzam wywalać 4000 na tuning :) bo takie rzeczy jak pompa / wtryski można zrobić śmiesznym kosztem ..

Myślę że moc w okolicy 120-130km będzie dla mnie wystarczająca.

Szczerze tylko niezadowala mnie niski moment obrotowy po tuningu tych silników
Wielu ludzi myśli o Koniach , a moment jest bardzo istotny w dieslu.
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

Postprzez Pozor » 10 cze 2013, o 19:43

tak więc wtryski Zwykly 1.6 diesel 135 bar a td 155 bar,sb miały większe czyli 165 bar. Tak więc jęzli za frre to wpakuj nie pożałujesz ale te od GTD czyli (SB) jak widać są większe. Turbo nie zmieniaj bo nie ma sensu Garret T3 pakować do malutkiej pompy więc jak piszesz T2 wystarczy ci w zupełności tylko jak pisałem ciśnienie na 1.0 bar i bedzie gites :super: a jeżeli nadal będzie ci mało momentu obrotowego to pozostaje tylko tdi ale wtedy to już szatan jest i niby z tego co przeczytałem TD ma lepiej zbalansowane Nm razem z KM a nieżeli tdi gdzie przy 180 KM masz ok 290 Nm czyli w cholere dużo :cwaniak: a są nawet filmiki gdzie TD 90 KM vs tdi 90 KM to TD wygrywa :-D i niektórzy piszą że jest bardziej przyblizony charakterystyką jazdy do benzyny
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Revo » 10 cze 2013, o 19:48

Niestety to nie są SB'ka wtryski... Więc jakie muszę szukać oprócz sb?

Heh swapu nie planuję .. to tylko zabawka i tanim kosztem tuning nawet przyjemny :) .

Myślisz że te 110km osiągne przy :
-wywalonym kacie (zrobione)
-pin (zrobione)
-turbo T2 na 1.0-1.1 (w trakcie kupowania manometru)
-FMIC megane (brak)
opcjonalnie może jeszcze dojdzie :
- pompa po przeróbce
-wtryski.
Ostatnio edytowano 10 cze 2013, o 20:16 przez Revo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

Postprzez Pozor » 10 cze 2013, o 20:15

no ba :mrgreen: na dodatek jak pisałem 130 Km z tego zestawu ci da a jeżeli lubisz przydusić silnik do zrób gov moda i będzię się wkręcał na 6000 obr. :hyhy: a wtryski jezeli już zmieniac to tylko na Sb inne nie mają sensu bo ty masz takie same jak te z 1.6 TD a ty potrzebujesz tych z GTD
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Revo » 10 cze 2013, o 20:25

Pozor, a jest sens pakować to wszystko do turbiny seryjnej ? Garret T2

Tz chce zrobić kazdą przeróbkę pomijając tylko wymiane suszarki..
Nie mam ochoty grzebać i zmieniać turbiny, poza tym mała suszarka wstaje bardzo wcześnie i na prawdę wg mnie przyjemnie ciągnie :-D
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

Postprzez Pozor » 10 cze 2013, o 20:38

nie potrzeba naprawdę jej zmieniać jezlei jest w dobrym stanie to niech zostanie a tak w ogóle garret T2 jest najlepszą montowaną w golfie III TD więc lepszej nie wpakujesz jak dla siebie ;p a ta turbina akurat tak do 140 KM starcza potem już dla niej to za dużo
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Revo » 10 cze 2013, o 21:32

Dzięki :D

Dalej myślę nad tymi wtryskami, wiesz jak z dostępnością wtrysków od SB?
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

Postprzez Pozor » 10 cze 2013, o 22:03

Z dostępnością wtrysków do Sb jest tak samo jak z oryginalnym boost pinem oryginalnym czyli w niektórych rejonach takich jak u mnie kompletnie brak a np. na południu Plski pewnie w cholerę jest tego :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Revo » 11 cze 2013, o 12:50

Oki , z tego co wyczytałem to 1.6 TD (brak int) a 1.6 TD SB to intercooler + wydajniejsze wtryski ? :)
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

Postprzez Pozor » 11 cze 2013, o 20:32

tak wydajniejsze a zapmniałbym wspomnieć że gdy podkręcisz ciśnienie na turbinie to musisz też trochę zmiększyć dawkę paliwa bo wtedy będzie za sucha mieszanka i strasznie będzie kopcił na biało
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Następna strona

- - - https://www.rooader.pl/klocki-i-szczeki-hamulcowe/



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości