Witam.
Zastanawiam się nad ciągle niskim dosyć momentem przy tuningu AAZ'ta . 
http://www.golf3.pl/topics10/podnoszeni ... t23530.htm
Przeczytałem te kompendium wiedzy , ale nie było wzmianki o wałku rozrządu. 
A to dosyć bardzo istotny element..
Puki co mam wymieniony pin i lece powoli dalej , myślę już nad turbem i pompą.
Ale można zacząć tuning od tej tańszej strony. Na pewno od czegoś podejdzie wałek który będzie otwierał inaczej zawory.
Mogę mieć w miare przyzwoitej cenie wałek od 1.6TD. 
Czy ktoś z was wie czy lepiej golfinka na nim by śmigała ? 
Do głowy mi przyszedł jeszcze wałek od :
-1.9D
-1.9TDI
-1.9SDI 
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
			
		


 . A teraz na temat, Wałki w 1.9 TD i D mają te same kąty otwarcia i najdłuzszy kąt otwarcia zaworu ssącego
 . A teraz na temat, Wałki w 1.9 TD i D mają te same kąty otwarcia i najdłuzszy kąt otwarcia zaworu ssącego    a jeżeli byś wstawił sobie wałek od sdi to byś się tylko wkurzył że wywaliłeś kasę w błoto bo wałki SDI i TDI są takie same i mają mniejsze kąty otwarcia zaworów czyli raczej na odwrót można lepieij zrobić ale jeszcze nikt nie próbował wałka od TD do TDI wrzucać
 a jeżeli byś wstawił sobie wałek od sdi to byś się tylko wkurzył że wywaliłeś kasę w błoto bo wałki SDI i TDI są takie same i mają mniejsze kąty otwarcia zaworów czyli raczej na odwrót można lepieij zrobić ale jeszcze nikt nie próbował wałka od TD do TDI wrzucać   Jeżeli brakuje ci mocy z dołu kup w miarę szybko wstająco turbinę i daj komuś żeby ci zrobił co najmniej pompę 10 mm ja jak uzbieram fundusz będę robił pompę 12 mm od ducato 2.8 ale to już w komplecie z całkiem nowym usprawnionym silnikiem i turbo garret t3
 Jeżeli brakuje ci mocy z dołu kup w miarę szybko wstająco turbinę i daj komuś żeby ci zrobił co najmniej pompę 10 mm ja jak uzbieram fundusz będę robił pompę 12 mm od ducato 2.8 ale to już w komplecie z całkiem nowym usprawnionym silnikiem i turbo garret t3   . Jeżeli nie chcesz wydawać 4000 na sam tuning silnika to tobie wystarczy przykręcenie turba do 1.0 bara .boost pin, FIMC nawet taki mały z BMW byle by był FIMC a nie intercooler z golfa tdi i pompa 10 mm . taki pakiecik gdzieś za ok 1500 zł choć wątpliwe dałby zadowolające osiągi tak na poziomie 130 KM na oko
. Jeżeli nie chcesz wydawać 4000 na sam tuning silnika to tobie wystarczy przykręcenie turba do 1.0 bara .boost pin, FIMC nawet taki mały z BMW byle by był FIMC a nie intercooler z golfa tdi i pompa 10 mm . taki pakiecik gdzieś za ok 1500 zł choć wątpliwe dałby zadowolające osiągi tak na poziomie 130 KM na oko   dodatkowo zapomniałem wspomnieć możesz wpakować wtryski od 1.6 TD Gtd bo mają inne ciś otwarcia powodzenia życzę w modach
 dodatkowo zapomniałem wspomnieć możesz wpakować wtryski od 1.6 TD Gtd bo mają inne ciś otwarcia powodzenia życzę w modach  

 a jeżeli nadal będzie ci mało momentu obrotowego to pozostaje tylko tdi ale wtedy to już szatan jest i niby z tego co przeczytałem TD ma lepiej zbalansowane Nm razem z KM a nieżeli tdi gdzie przy 180 KM masz ok 290 Nm czyli w cholere dużo
 a jeżeli nadal będzie ci mało momentu obrotowego to pozostaje tylko tdi ale wtedy to już szatan jest i niby z tego co przeczytałem TD ma lepiej zbalansowane Nm razem z KM a nieżeli tdi gdzie przy 180 KM masz ok 290 Nm czyli w cholere dużo   i niektórzy piszą że jest bardziej przyblizony charakterystyką jazdy do benzyny
 i niektórzy piszą że jest bardziej przyblizony charakterystyką jazdy do benzyny a ta turbina akurat tak do 140 KM starcza potem już dla niej to za dużo
 a ta turbina akurat tak do 140 KM starcza potem już dla niej to za dużo