ustawianie rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

ustawianie rozrządu

Postprzez Adriano-19 » 18 lut 2015, o 17:28

witam mam problem mianowicie podczas zakładania paska rozrządu a robie to w ten sposób,że nakładam pasek na wszystkie koła dopiero pozniej przykręcam napinacz to musze ''wybrać'' luz z paska wtedy wał korbowy się obraca no i nie moge tak tego zmontowac bo wał nie jest na znaku , doradzcie jak poprawnie to zmontować?
PS koła wałka rozrządu nie zbijałem na razie ale zastanawiam się czy zbicie koła coś da , wstępne przestawienie wału tez nic nie daje
walek rozrządu i pompa wtryskowa zablokowane silnik 1.9 TD AAZ
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów

ustawianie rozrządu

 

Postprzez paxstor » 18 lut 2015, o 18:47

Adriano-19, Nie rozumiem dokładnie o co chodzi ale podpowiem, Załóż pasek - potem napinasz stronę na której nie ma napinacza, potem napinasz stronę z napinaczem i skręcasz zachowując odpowiedni naciąg paska, robisz około 3 pełnych obrotów wałem i patrzysz czy znaki się zgadzają
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Adriano-19 » 18 lut 2015, o 20:19

generalnie chodzi o to ,że gdy mam juz napięty pasek to wał jest przestawiony ( podczas napinania pasek kręci wałem ) jutro spróbuje nałozyć tak pasek aby wstepnie luz był jak najmniejszy :)
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów

Postprzez krzyś » 18 lut 2015, o 20:38

Jeśli wszystkie znaki blokady sę na swoich miejscach to zakładasz pasek na małe koło na wale, następnie na pompę wtryskową i wałek... koło wałka poluzowane (zbite ze stożka) na końcu na napinacz, aby sobie ułatwić można nakładać pasek razem z napinaczem.. napinasz pasek, kontrolujesz znak na wale jeśli się lekko ruszył to poprawiasz i skręcasz koło na wałku. Tylko taka mała uwaga, wcięcie na wałku służy tylko do ustalania jego pozycji. Nie wolno blokować w tym miejscu w celu poluzowania śruby na kole..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 20 lut 2015, o 19:42

Odkręcić (poluzować) kolo wałka rozrządu, od tyłu puknąć jakimś punktakiem i kółko jest już luźne.
Zakładasz pasek i już ci nie powinno nic uciekać :) Dokręcasz koło, napinacz, i masz gotowe.
Oczywiście sprawdź na koniec 3 razy czy idealnie znaki się pokrywają.

Do sprawdzenia kąta wtrysku musisz mieć specjalny miernik, który wkręca się do pompy.
Ale jeśli wcześniej było okej, palił w mrozach, a ty teraz pompy nie ruszałeś tylko zakładałeś pasek, więc też powinno być dobrze. Ale jak masz łatwy dostęp to fajnie jest sprawdzić i wiedzieć.
Pozdro
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości