tdi buczy...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

tdi buczy...

Postprzez hali » 2 sty 2010, o 21:44

witam !!!
tdi 1z ;-)
mam problem a mianowicie : przy obrotach 2800-2900 słychać buczenie/rezonans. :-| powyżej jest ok
tłumik końcowy i środkowy wymieniony na nowy dwa razy ponieważ przed wymianą buczenia nie było tak więc wymieniono w ramach reklamacji w zakładzie zajmującym się wydechami. i nic to nie dało. :-? stwierdziłem że może być to przez katalizator, tak więc wyciągłem go rozciołem i wyciągłem monolit który nie był posypany,lekko zaczadzony.pospawałem i założyłem i nic dalej to samo. :zly:
kumpel doradził mi rurę wygłuszającą zamiast kata.a może to coś przez poduszki? :-|

proszę o porady i sugestie. postaram się wrzucić jakiś filmik.
:hyhy: :wstyd:

[ Dodano: 2010-01-02, 20:49 ]

coś takiego
http://www.youtube.com/watch?v=0Z6KpI5YuCE
Avatar użytkownika
hali
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 15:32
Lokalizacja: Chełmek k.Auschwitz

tdi buczy...

 

Postprzez WASKIVR6 » 2 sty 2010, o 22:10

No raczej problem jest z wydechem skoro przed jego wymiana tego nie bylo.Moze producent tlumikow slaby albo ich montaz ????
Avatar użytkownika
WASKIVR6
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 gru 2009, o 19:59
Lokalizacja: KRAKÓW

Postprzez SotoM » 2 sty 2010, o 23:28

hmmm chyba ze przy szarpaniu wydechem ,przy zdejmowaniu starych rozerwali ci złacze elastyczne na wydechu. moze by uszkodzone w srodku a ze na zawnatrz jest siatka to uszkodzenia nie zobaczysz. a na wolnych obrotach jest spokuj...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez radomiak » 3 sty 2010, o 01:33

ja mam tak samo :-( zalozylem stary podziurawiony (srodkowy) i bylo ok tez wywalilem kata i dalej buczy bo spowrotem jest nowy ludzie mowia ze to wina tlumika grubosc blachy itd i ja im wierze bo przed wymiana tak nie bylo jesli bym wymienial u tlumikarza i on by kupowal tlumik to bym jezdzil na wymiany az bym trafil dobry a to :zalamany:
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez Legionista » 3 sty 2010, o 09:35

Braciak w A3 miał to samo jak wynienił tłumik, buczenie rezonans straszny, okazało sie ze koleś co spawał tłumik poprostu krzywo go złączył i siadała mu stalowa siadka .... Koleś m upoprawił i wszystko jest ok ....
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez SotoM » 3 sty 2010, o 11:40

radomiak, ty dalej z tymi wydechami sie meczysz.... przecież doszlismy co jest w5 i miałes to zrobic....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez hali » 3 sty 2010, o 13:36

tłumik środkowy był z dwóch różnych firm gumy są nowe nie dotyka ramy ani blachy.nie ma przedmuchów. Na biegu jałowym i przy jeździe do 2700obr. nic się nie dzieje a od 2800 jest to buczenie do 3000obr. a wyższe obrot względne.

[ Dodano: 2010-01-03, 13:33 ]
ot ten ból: http://www.youtube.com/watch?v=oqtoY5-sEG8
chodzi o buczenie przy 2800-2900obr. :hyhy: :wstyd:
Avatar użytkownika
hali
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 15:32
Lokalizacja: Chełmek k.Auschwitz

Postprzez SotoM » 3 sty 2010, o 15:46

a sprawdzałes te blachy termiczne....?? moze przy wymianie wydechów gdzies coś urwali... obejrzyj uważnie, podotykaj postrukaj...bo to taki dxwiek jakby osłony termiczne dzwoniły.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 3 sty 2010, o 16:43

No mi też to przypomina te blachy termiczne. Tak jakby któraś gdzieś o wydech się opierała i tłukła się i przenisła rezonans. Ale powyżej 2000 obr to jak VR6 :P
W Corsie dieslu miałem podobnie jak mi złącze elstyczne przepaliło, a nic nie było widać
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez hali » 3 sty 2010, o 17:21

patrzyłem nic nigdzie nie dotyka :suchy:
jutro odłącze tłumik środkowy za katalizatorem i zobaczę czy będzie to samo. :cisza:
Avatar użytkownika
hali
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 15:32
Lokalizacja: Chełmek k.Auschwitz

Postprzez SotoM » 3 sty 2010, o 22:27

ale tu nie chodzi czy dotyka tylko czy coś nie jest luzne. pomacaj,popukaj....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 4 sty 2010, o 17:37

poruszaj energicznie rurami. Może gdzieś coś deliktnie obija podczas wibracji wydawanych spalin przez rury
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości