Syczenie podczas przyśpieszania

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Syczenie podczas przyśpieszania

Postprzez worldwar » 13 kwi 2014, o 22:50

Witam

Mam problem (?) z moim golfem. Często podczas jazdy słyszę po prawej stronie, na dole jakiś metaliczny pogłos połączony jak by z syczeniem powietrza (patrząc od przodu auta to z lewej strony). Objawy te występują tylko podczas przyśpieszania. Podejrzewam jakieś węże, gdzieś jest nieszczelność. Sam nic tam nie widzę - kilka dni temu miałem auto na podnośniku i też nic nie udało się nam znaleźć. Może dlatego, że cały silnik jest zarzygany olejem - wymieniłem uszczelki pompy i pokrywy zaworów bo lało się z nich przez kilka miesięcy, czego nie zauważyłem bo nie podnosiłem auta, a obudowa skutecznie zamaskowała wycieki. Planuję na dniach wymyć silnik i obserwować - może wywala olej z jakiegoś łączenia, węża etc ? Macie jakieś pomysły ? Wcześniej walnął mi jeden z górnych węży, to syczenie było głośniejsze, bardziej konkretne, teraz jest takie nijakie, połączone z metalicznymi odgłosami.
worldwar
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 16:02
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Syczenie podczas przyśpieszania

 

Postprzez trojeczkaGT » 14 kwi 2014, o 11:22

ja bym Ci radzil zobaczyc rury od intercoolera, moze opaska nie trzyma i ucieka tamtedy, ja tak mialem
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez worldwar » 18 kwi 2014, o 22:56

Wygląda na to, że są całe. Postaram się nagrać ten dźwięk.

ps. czy to normalne, że vmax tego auta to 160km/h ? więcej nie pojedzie choćbym z górki jechał, w sumie jest tak od zawsze.
worldwar
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 16:02
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 18 kwi 2014, o 23:28

niby 178 km/h powinien isc :D chociaz ja u siebie czuje ze chyba wiecej pojdzie ale nie chce testowac na naszych drogach (sarny dziury itp) mi srednio 120 130 wystarcza do przemieszczania sie.

weze posprawdzaj jak bedzie ktorys mokry to trzeba uszczelnic lub wymienic.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 19 kwi 2014, o 07:42

Dokładnie zrób tak jak kolega wyżej pisze. Dołożę do tego sprawdzenie między turbiną a kolektorem oraz stan wszystkich wężyków czy są całe i nie popękane.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez worldwar » 19 kwi 2014, o 10:49

Na pewno coś jest nie tak, bo o ile na nieobciążonym silniku dźwięk jest ok to podczas butowania brzmi on już inaczej niż znane mi tdi. Gdzieś coś się ulatnia. Podjadę dziś na mycie silnika, bo akurat mam okazję zrobienia tasy 200 km, a jak wspominałem wyżej silnik i węże brudne, bo lało się z pokrywy i pompy (co już zrobiłem).
worldwar
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 16:02
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości