stuki, wali olejem, afn

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

stuki, wali olejem, afn

Postprzez racornracorn » 16 mar 2013, o 17:05

witam mam taki problem, i bardzo proszę o pomoc.
golf 3, 1,9 tdi afn

W aucie słychać stuki metaliczne, po przejechaniu 20 metrów zapala się kontrola oleju i pipczy bez przerwy aż nie zgaszę silnika, na postoju kontrolka się nie zapala, stan oleju był w normie, dolałem gdyż myślałem ze mogą to być popychacze i jest on teraz na maksymalnym poziomy lecz dalej stuka. Przy sprawdzaniu oleju bagnet był strasznie brudny ok 10-15 cm był cały w oleju, wycierałem go około 10 razy zanim mogłem normalnie sprawdzić olej, potem dolałem oleju i jak już mówiłem jest na maksymalnym poziomie, przejechałem się kawałek, kontrolka znowu się zapaliła a bagnet znowu był cały od oleju na długości 15 centymetrów. Piszę o tym bagnecie gdyż wcześniej tak nie miałem nigdy. Oczywiście sprawdzałem przy wyłączonym silniku. Z wlewu wali olejem ( po paru sekundach mam paręnaście kropek na dłoni i jak na moje oko wali powietrzem lecz trochę za mocno bo podmuch jest wyczuwalny nawet gdy oddale rękę o 30 cm od wlewu... i jeszcze takie pytanie można dolewać olej przy włączonym silniku? ... bo z tego co wiem to nie powinno być z tym problemu a gdy chciałem dolać i nawet praktycznie nie zacząłem wlewać tzn wlałem tam może z 20 ml i zarzygało mi silnik. Olej jest za 2 tys. do wymiany. Auto pali normalnie, obroty ok, nie jeździłem dalej niż 20 metrów od domu gdyż boje się, że coś więcej może się stać. Auto ma normalna moc lecz nie jechałem szybciej niż 50km/h.
czyt. dalej

chciałbym dodać również, że autko jest świeżo po wymianie węży okładu chłodzeniowego które idą bezpośrednio pod pompą wtryskową, po wymianie zaobserwowałem ze z tylu po pompie wtryskowej ścieka ropa która potem ścieka na blok lecz według mnie podczas jazdy mogło ona ściekać równie dobrze na węże które wymieniłem gdyż są one o centymetr dalej. Ropa cieknie dość poważnie bo około co 2-3 sekundy zbiera się kropla. Niestety nie widać dokładnie gdzie pompa jest nieszczelna, widoczna jest tylko kropla na dole z tylu pompy.

co to może być?
jedno z drogim raczej nie powinno mieć nic wspólnego?!
moja ostatnia jazda samochodem była dosyć "ostra" 180 na autostradzie. normalnie jednak nigdy tak nie jeżdżę.

[ Dodano: 2013-03-16, 16:09 ]
jeszcze jedno, gdy włączyłem wcześniej samochód zapalała się kontrolka świec żarowych i mrugała lecz teraz porostu zgasłą i już się nie świeci.
racornracorn
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2011, o 10:36
Lokalizacja: Węgliniec / Rivenich DE

stuki, wali olejem, afn

 

Postprzez palio » 16 mar 2013, o 17:27

Co do świec żarowych sprawdź przekaźnik 103. Jest on odpowiedzialny za sterowanie (grzanie) świecami.

Jeżeli jest dobry to do sprawdzenia czujnik płynu chłodzącego. Znajduje się w głowicy. Należy go odłączyć i sprawdzić czy zapali się kontrolka grzania świec.

Nie ubywa płynu chłodniczego?

Jak masz możliwość to podłącz vaga i sprawdź ewentualne błędy.

Czy po rozgrzaniu auta piszczenie ustaje? Wydaje mi się, że za piszczenie winny może być czujnik ciśnienia oleju.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 16 mar 2013, o 17:42

koledze sie pewnie silnik przytarł stad stuki i spadek ciśnienia oleju. spuszczaj olej i zobacz czy opiłków metalu nie ma
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez racornracorn » 16 mar 2013, o 17:48

palio45 napisał(a):Co do świec żarowych sprawdź przekaźnik 103. Jest on odpowiedzialny za sterowanie świecami.

Nie ubywa płynu chłodniczego?

Jak masz możliwość to podłącz vaga i sprawdź ewentualne błędy.

Czy po rozgrzaniu auta piszczenie ustaje? Wydaje mi się, że za piszczenie winny może być czujnik ciśnienia oleju.


Co do plynu to zalalem nowy i od tamtego czasu nie jezdzilem nim, zostawilem właczony tak na 5 minut i troche dolewalem ale teraz nic nie ubylo.

Nie mam vaga bo jestem aktualnie za granica i boje sie podjechac nawet do jakiegos warsztatu.

Nie grzalem auta bo wlasnie boje sie gdziekolwiek nim dalej pojechac wiec nie mam pojecia.

Co do swiec to jak jak juz mowilem, zgasly i narazie jest okey, ale bede sprawdzal.

[ Dodano: 2013-03-16, 17:39 ]
sprawdziłem czujnik od płynu chłodzącego w głowicy i nic sie nie dzieje po odłączeniu.

co do kontrolki oleju to przy wymianie węzy odłączyłem czujniku oleju który jest podłączony pod filtr oleju i już kontrolka oleju się nie pali ufffff, odetchnąłem z ulgą lecz nadal są wyraźnie stuki które już nie tak ale dalej mnie niepokoją.
racornracorn
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2011, o 10:36
Lokalizacja: Węgliniec / Rivenich DE

Postprzez Szheyk » 18 mar 2013, o 16:01

Smog czysty? w misce olejowej.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2013, o 16:18

To że rzuca olejem to mogła głowica strzelić i wali kompresję w olej lub z odpowietrzeniem (odmą) coś się dzieje .
Metaliczny dźwięk jak jest z góry to może hydro popychacze , zawór lub rozrząd przeskoczył.
Jeśli idzie to od dołu to mogło obrócić panewkę ( przeważnie na 1 garze) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości