remont kapitalny AAZ 1.9 TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

remont kapitalny AAZ 1.9 TD

Postprzez mkkay » 11 lis 2013, o 17:15

jako że zmieniłem silnik w aucie i ten "padnięty"leżał w garażu postanowiłem go rozebrać i ocenić szkody,
oprócz tego że cieknął z każdej możliwej strony to po rozebraniu okazało się że jeden korbowód jest mocno pogięty :shock:
a sam tłok i gładź cylindra porysowana,
a pół roku wcześniej robiłem głowice pełną regenerację.

ale nie o tym, mianowicie postanowiłem ten silnik jeszcze reanimować i tu mam pytania, np jakie części najlepiej kupić a jakich unikać, jakie tłoki, pierścienie, itp.

nie ukrywam ze chciał bym od razu podnieść mu trochę moc, więc co najlepiej zastosować,
wiem że z gówna bata nie ukręcę ale mam czas i chcę się pobawić,
więc jeśli ktoś ma jakieś sugestie, doświadczenie, informacje to chętnie przyjmę taką wiedzę.
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

remont kapitalny AAZ 1.9 TD

 

Postprzez Pozor » 11 lis 2013, o 23:45

Remont kompletny AAZ to ok 1500 -2000 zł bez remotu głowicy . Ale po pierwsze tobie chyba się rozchodzi się o inny silnik bo z tego co twierdzisz
wiem że z gówna bata nie ukręcę
to nie wiesz co masz za smoka zdolnego wykrzesać 210 KM ale trochę trzeba wydać ;D Co do remontu to ja aktualnie też mam silnik w rozsypce a mianowicie kranik olejowy 2 cylindra pękł i narobił mi to samo co jest teraz w tajlandii I dosyć sporo wiem na temat modzenia aaz i potrzebne ci będzie do modów najlepiej :
-Wał korbowy z korbowodami i od razu nie masz się co martwić o klina i że korba się wygnie
-oczywiście stopy wału też tdi
-Można dać wałek pośredni tdi ale to półśrodek
-jak masz dojście to dobrze by było zrobić porting głowicy (polerowanie gniazd zwłaszcza komory wirowej by nie pękała )
-nowe tłoki z pierścieniami
-inny blok bo twojego nie opłaca się ratować chyba że masz kogoś kto wymienia cylindry w golfach :-)
-uszczelki nowe WSZYSTKIE
-śruby do głowicy nowe
-nowe panewki na wał i kroby albo te z tego wału jeżeli są ok
-jak chcesz możesz dać wtryski 165 z golfa II GTD silnik SB ale to może poczekać
- rozrząd tdi z automatycznym napinaczem dla spokoju
I to by starczyło to co wymieniłem to pakiet gotowy do 200 KM wiadomo razem z odpowiednim osprzętem :hyhy:
w razie pytań pytaj
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez mkkay » 12 lis 2013, o 15:42

no to na pewno będę pytał :-D ,
na początek czemu blok do wymiany? siedziały tam nominalne tłoki więc da się coś jeszcze z nim zrobić, a i po umyciu nie jest tak bardzo porysowany jak się wydawało.

powiadasz wału szukać od TDI razem z korbami, czym różni się od zwykłego ?

i jakie tłoki z jakiej firmy najlepiej?
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pozor » 12 lis 2013, o 16:33

blok do wymiany bo jak pisałem rysa na cylindrze i myślałem że głęboka jeżeli korbę zgięło ot co ,bo można wymienić cylinder ale nie mam pojęcia kto robi to w tych silnikach. Części tdi dlatego że są bardziej utwardzone i nie będzie takiego cuda jak ty miałeś że ci korbę wygięło dodatkowo wał tdi jest już zrobiony fachowo i nie ma tam tego cholernego klina tylko jest płetwa którą ciężko zerwać :hyhy: Co do tłoków to ja sam nie wiem wezmę takie jak kolega w sklepie poradzi ;p
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez mkkay » 12 lis 2013, o 20:55

jak rozpoznać wał i korby że są z tdi?
jest tego na aledrogo trochę,tylko jak to odróżnić ? są jakieś oznaczenia, symbole na wale i korbowodach?
z jakiego silnika najlepiej szukać wału?
dasz radę podesłać zdjęcie jak ta "płetwa" wygląda ?
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pozor » 12 lis 2013, o 23:39

Silniki tdi mają części te same i nawet bodajże AFN nie różni się od 1Z czy AHU a nawet ASV
Tu zdjęcia korb i wału TD
Obrazek
Obrazek
A tu z TDI
Obrazek
Obrazek

Wiesz już jaka jest różnica ??
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez mkkay » 13 lis 2013, o 15:11

no teraz to wiem czego szukać, różnica jest znaczna, dzięki za fotki :-D
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - - http://www.spikon.pl/dla-firmy/



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 9 gości