Pytanie związane z napinaczem [1.9 TDi 1Z 90KM]

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Pytanie związane z napinaczem [1.9 TDi 1Z 90KM]

Postprzez Xarsis » 14 wrz 2015, o 23:43

Witajcie.
Od jakiegoś czasu strasznie rzęcholi mi napinacz, i postanowiłem coś w końcu z tym zrobić.

Jako, że problem nie leży na pewno w samym napinaczu, a także w łapie i tulejkach to muszę kupić napinacz kompletny, z łapą i tak dalej, więc szukam używki w dobrym stanie.

Problem stanowi to, że w mój napinacz wygląda tak:

<
napinacz mój.jpg
napinacz


A te co znajduję w internecie wyglądają tak:

<
napinacz.jpg


I *** nie wiem, czy to jakaś różnica :-x

Dodam, że mam Golfa III Varianta, 1995r, 1.9 TDi 1Z
z klimatyzacją.

Ktoś mi powie, czy to jakaś różnica, i co mam zrobić?

thorsten- lekkie co prawda ale niestosowne
Avatar użytkownika
Xarsis
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 13:36
Lokalizacja: Gołdap

Pytanie związane z napinaczem [1.9 TDi 1Z 90KM]

 

Re: Pytanie związane z napinaczem [1.9 TDi 1Z 90KM]

Postprzez burza999 » 16 paź 2015, o 07:58

Ja osobiście montowałem w swoim 1Z z klimą napinacz Ruville Dodatkowo by wyeliminować w 100% hałas i buczenia oraz wibracje które powoduje ten napinacz, wymieniłem tulejki na "pręcie" napinacza, wymieniłem rolkę, pasek oraz założyłem sprzęgiełko alternatora. Kupiłem sprzęgiełko za ok 190 zł i w moim przypadku aby je dopasować do alternatora z 1Z musiałem wytoczyć tulejkę - dystans dł ok. 3,5 cm na oś alternatora tak aby po przykręceniu rolki ze sprzegiełkiem nie obcierała o obudowę alternatora. Od tamtej pory (2 lata) problem z jakimkolwiek hałasem i popiskiwaniem paska ustał. dodam że wcześniej nakombinowałem sie z paskami i rolkami (ciągle popiskiwał i podskakiwał pasek). Teraz wszystko jest ok a napinacz nawet nie drgnie.
burza999
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:35
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Pytanie związane z napinaczem [1.9 TDi 1Z 90KM]

Postprzez krzyś » 16 paź 2015, o 08:34

Napinacz aluminiowy z pierwszego zdjęcia to zamiennik zaś ten metalowy szedł w oryginale oba można stosować pasują p&p ten aluminiowy jest minimalnie większy ale nie przeszkadza w niczym.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Pytanie związane z napinaczem [1.9 TDi 1Z 90KM]

Postprzez amator » 8 sty 2016, o 03:03

Sugeruje zamontować sprzęgiełko kierunkowe na alternatorze
amator
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 00:02
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości