Przyspieszacz kąta zapłonu.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przyspieszacz kąta zapłonu.

Postprzez pawelus6 » 15 mar 2015, o 14:44

Pytanie odnoscnie tego cuda.
Mam elektryczny w AAZ.

Czy po włączeniu zapłonu *prąd na kablu jest dochodzący do przyspieszacza* powinienem zobaczyc ruch linki? Sam ruch tej rączki odpowiedzialnej za wyprzedzanie kąta jest mały moze z 1cm ale nie widze praktycznie ruchui linki i nie wiem czy w ogole powinno byc to widoczne.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Przyspieszacz kąta zapłonu.

 

Postprzez Adriano-19 » 15 mar 2015, o 14:58

nie nie powinieneś zobaczyć ruchu ponieważ działa to na zasadzie bimatalu czyli :
- jak silnik jest zimny np po nocy to juz z ''automatu'' masz przyspieszony wtrysk , po odpaleniu silnika jest dostarczany prąd na ten siłowniczek , bimetal się grzeje i popuszcza linkę więc ruch zobaczysz dopiero na pracującym silniku i po jakimś czasie :)
czyli w miare stygnięcia silnika ten siłowniczek przyspiesza wtrysk
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów

Postprzez pawelus6 » 15 mar 2015, o 16:39

Adriano-19 napisał(a):nie nie powinieneś zobaczyć ruchu ponieważ działa to na zasadzie bimatalu czyli :
- jak silnik jest zimny np po nocy to juz z ''automatu'' masz przyspieszony wtrysk , po odpaleniu silnika jest dostarczany prąd na ten siłowniczek , bimetal się grzeje i popuszcza linkę więc ruch zobaczysz dopiero na pracującym silniku i po jakimś czasie :)
czyli w miare stygnięcia silnika ten siłowniczek przyspiesza wtrysk


Witam kolege z miasta :D

Tylko skoro on działa na takiej zasadzie to dziwi mnie po co do niego ejst kabel zasilajacy 12V?
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Adriano-19 » 15 mar 2015, o 16:53

również witam kolegę :D
a no zasilanie 12v jest po to aby zimą sprawnie sie zaworek nagrzewał w innym wypadku silnik zbyt długo pracowałby na przyspieszonym wtrysku :) 12v na kablu jest z przekaźnika świec żarowych i po 3 minutach napięcie zanika wtedy przyspieszacz jest wyłączony a temperatura wewnątrz komory silnika utrzymuje bimetal w pozycji :)
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów

Postprzez pawelus6 » 15 mar 2015, o 18:41

Czyli lepiej zagrać silnik i potem naciągane linkę jak będzie w miarę luźna i potem zimno przyjdzie to naciagnie linkę. :)

Mam 3 lata aaz i dalej nowych rzeczy się dowiaduje. Dzięki :)
Po sprawdzam to co napisałeś :)

PS. Skąd taka wiedza na ten temat :)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Adriano-19 » 15 mar 2015, o 19:33

a no jak chcesz sprawdzić jak to działa i czy u Ciebie w ogóle to działa to najlepiej :
- po nocy jak silnik bedzie zimny zobacz (zrób zdjęcie) w jakim położeniu jest dźwignia przyspieszacza, rozgrzej auto i znów sprawdź (zrób zdjęcie) wtedy masz pewność

a wiedza hmm.. rok temu skończyłem Gliwicką samochodówke technikum także mój zawód to mechanik :) , interesuje się ogólnie motoryzacją a o pompie trochę wiem ponieważ sam teraz męcze się z moim aaz'em :) po uszczelnieniu pompy było okej jakieś 2 tyg, na ulicy szpitalnej koło tesco wbił mi się poza skale okazało się ze zmieliło regulator obrotów w pompie :P auto odholowałem pod blok i juz mam gotowe ale rozrząd machnąłem się o ząbek jutro z rana będe ustawiał na nowo ;) myśle ,ze aaz będzie chodził jak przedtem :D a wcześniej chodził fajnie bo miałem pompe z tłokorozdzielaczem 10mm :D
Adriano-19
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 cze 2013, o 20:22
Lokalizacja: Knurów

Postprzez pawelus6 » 15 mar 2015, o 20:01

Ja nie po samochodowej szkole. Samouk jestem :)

Składał em teraz aaz bo robiłem kapitalke i wcześniej problemów nie było ale kombinuje z tym i będę jechał dodatkowo pompę ustawić tylko ze zauważyłem ze mam linkę luźna :p

Wyślij mi na pw jakieś foto swojej fury żebym wiedział czy kolegi z forum nie mijam :)

[ Dodano: 2015-03-15, 22:32 ]
Wg Twojej teorii nie powinno tam byc prądu.
Po 30min jazdy swiece nie maja prądu, a ten wyprzedzacz kąta dalej jest pod prądem, czyli nie sa pod jednym przekaźnikiem.

Sprawdziłem luz tej "wajchy" na zimnym i na ciepłym i są różne wiec na pewno to pracuje.
Naciągnąłem troche mocniej telepotanie troche zmalało ale i tak pompa do ustawienia idzie.
Dzięki.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron