Przeróbka dołu silnika AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przeróbka dołu silnika AAZ

Postprzez pawelus6 » 12 sty 2015, o 00:03

Witam

Dużo osób montuje w AAZ doły z TDi (tj. wał korbowy plus podpory wału)
Coś warto jescze przerabiać?

Mam cały silnik rozebrany na częsci i planuje wstawic wał plus podpory ale warto jeszcze coś wstawiać co jest mocniejsze w TDi do AAZ? Stwierdzam że skoro robie kapitalkę to warto przygotować silnik juz konkretnie.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Przeróbka dołu silnika AAZ

 

Postprzez Pozor » 12 sty 2015, o 11:19

a więc najlepiej jak zrobisz tak że weźmiesz sam dół TDi i zmienisz w nim tylko tłoki na te od AAZ , i tak będzie najlepiej , 1 że Blok tdi podobno jest twardszy,2 wałek pośredni jest większy więc też warto dać,3.korbowody oczywiście z tdi.4 wał z podporami 5.Pompa oleju może być wydajniejsza i to by było na tyle :]
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez mkkay » 12 sty 2015, o 16:49

Pozor, zapomniałeś dodać jedno ważne zdanie,
mianowicie- NIE brac dołu od 1Z bo tam sa mniejsze tłoki i mijak nie wsadzisz tych z AAZta :mrgreen:


:mrgreen: to jest mój 666 post :vampir: :devil: :vampir:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pozor » 12 sty 2015, o 19:33

Jak się nadwymiary to nie ma się co dziwić :lol: u mnie np tak było problem rozwiązałem tak że w jednej firmie od obróbek bloków dobrali mi tłoki 0.50 względem oryginału . blok przeszedł szlif i honowanie i pasowało jak ulał więc i z tym od tdi będzie podobnie
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 12 sty 2015, o 23:35

Czyli trzeba będzie sie na kombinowanie bloku jeszcze szykować ;P

Planuje jszcze dorwać chłodnice oleju od AFN.

Nad samym blokiem zobaczymy jak bedzie z funduszami.
Ale jak na razie to:
Wał,
podpory wału,
korbowody,

Tłoki zostaja AAZ.
Jak sie uda to blok TDi
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 13 sty 2015, o 16:22

NO super :ok: szkoda że to golf bo tak mógłbyś jeszcze chłodniczkę oleju zastosować jak to mam w audi
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 13 sty 2015, o 21:53

A nie orientujesz sie czy B5 AFN miały takie same jak w MK III? Bo mozliwe ze miałbym dostęp do tego.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 14 sty 2015, o 16:14

identyczne słupki ;-) różnią się tylko tym że inne łapy są przykręcone w innych miejscach , a tak to bez problemu podejdzie , Sam za jakiś czas będę z golfa do audi pchał AAZ :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pawelus6 » 17 sty 2015, o 19:17

mkkay napisał(a):Pozor, zapomniałeś dodać jedno ważne zdanie,
mianowicie- NIE brac dołu od 1Z bo tam sa mniejsze tłoki i mijak nie wsadzisz tych z AAZta :mrgreen:




A szperając po książce bo dzisiaj wytargałem silnik i mam cały TDi i będe jednak podejmował próbę, ale to chyba AHU jest. z tego co wiem komputerami sie różnią.

Tutaj coś na potwierdzenia wartosci srednicy tłoków w AAZ i 1Z, także mozliwe ze było coś rtobione skoro nie pasowały.
Obrazek
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 17 sty 2015, o 21:17

No tak jak mówiłem :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości