Przeładowanie Turbiny

    • wypoczynek skórzany 3+2+1
    • Nasze meble to elegancja i luksus w jednym. Sprawdź, jak możesz odmienić swoje wnętrze.
      sklepzakpol.pl
Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przeładowanie Turbiny

Postprzez Luki20jahre » 16 lip 2013, o 20:39

Witam od pewnego czasu borykam się z problemem braku mocy w moim 1,9 Tdi AFN. Auto było już na czyszczeniu zmiennej geometrii, wymieniony został zawór N75 na nowy, nowa przepływka.
Objawy standardowe jedzie ale to też ledwo, ledwo do 110 km/h i przestaje ciągnąć. Wymieniłem dzisiaj wszystkie podejrzanie wyglądające podciśnienia na nowe. Według tego schematu http://imageshack.us/photo/my-images/40/z06r.jpg/ z tym że u mnie od dolnego krućca N75 odchodzi jeszcze rozgałęzienie z dziwnym ?Filterkiem? i ten wąż idzie w podszybie i wychodzi gdzieś za zbiorniczkiem spryskiwaczy w dół. http://imageshack.us/photo/my-images/23/x5sp.jpg/ Słychać turbo ładnie wstaje gdy dodajemy gazu na postoju ale podczas jazdy znowu zamula. I teraz najlepsze gdy odłączę podciśnienie od pompy vacum ? (nie wiem czy dobrze piszę tu jest zdjęcie) http://imageshack.us/photo/my-images/823/ccbx.jpg/ Otóż gdy odłączymy te podciśnienie auto rozpędza się do ponad 170 km/h i jest dużo żwawsze niż z podpiętym podciśnieniem ;/ I tu moje pytanie pokićkane coś mam w tych podciśnieniach czy o co kaman ;/ Nie mam dostępu do vaga a moim super mechanikom u których zostawiłem już fortunę po prostu nie ufam ;/ Czekam na porady pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Luki20jahre
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Stargard

Przeładowanie Turbiny

 

Postprzez KAMNILEK » 16 lip 2013, o 21:57

CIEKAWE... a masz vacumetr? ile pompa vacu zaciąga? może ona ....

zdejmowałeś podszybie i sprawdzałeś wężyk który jest wpięty do kompa?
KAMNILEK
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Lokalizacja: NIDZICA

Postprzez Luki20jahre » 16 lip 2013, o 22:11

Nie tam jeszcze nie zaglądałem :) Tak jak napisałem przestałem ufać mechanikom trochę poczytałem i sam się staram grzebać przy tym parchu :) Jutro ściągnę podszybie i sprawdzę. Nie mam tego urządzenia o którym piszesz :)

[ Dodano: 2013-07-17, 16:47 ]
A więc wymieniłem podciśnienie które idzie do kompa. Auto teraz reaguje duże lepiej na gaz ale przy 110km/h łapie błąd i nie jedzie. Po odłączeniu podciśnienia od vacum auto wolniej się rozpędza ale spokojnie przekracza 110-170 km/h (dalej nie ciśnięte) Ktoś ma jakiś pomysł ?
Avatar użytkownika
Luki20jahre
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Stargard

Postprzez palio » 17 lip 2013, o 19:03

Luki20jahre, a jak wygląda gruszka?

Szkoda, że nie masz dostępu do vaga logi dużo by pomogły.

[ Dodano: 2013-07-17, 18:04 ]
Czyli coś musi być nie tak z pompą vacum.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Luki20jahre » 17 lip 2013, o 19:45

A jest możliwość sprawdzenia samemu gruszki? Po odpaleniu pompa vacum pompuje bo czuć że wytwarza jakieś ciśnienie. Może mam coś nie tak z wężykami podciśnień ? Na postoju na rozgrzanym oleju gdy wciśniemy gaz na ponad 3 tyś obrotów słychać że turbo wstaje ładnie i opada ale podczas jazdy jakieś to wszystko zamulone strasznie jest ;/ Szperałem na wujku google i mało informacji na temat zachowania auta podczas uszkodzonej pompy ;/ Jedyny plus że używka jest dość tania więc chyba zaryzykuje i zamówię.
Avatar użytkownika
Luki20jahre
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Stargard

Postprzez palio » 17 lip 2013, o 19:51

Luki20jahre, ja bym zaryzykował i zmienił pompę vacum.
Możliwość sprawdzenia jest. Nie powinna być pordzewiała. Na niej jest cięgno od sterowania VNT. Powinno chodzić płynnie w zakresie około 2cm. Na zgaszonym silniku powinieneś dać redę je wcisnąć.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Luki20jahre » 17 lip 2013, o 23:00

W takim razie jutro po raz kolejny rozbiorę to wszystko i obadam tym razem gruszkę. Dla pewności zrobię zdjęcia :) Gdy się upewnię że gruszka jest ok zamówię tą pompę. Relacje będę zdawał na bieżąco. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Luki20jahre
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Stargard

Postprzez Bart886 » 18 wrz 2013, o 16:03

Luki20jahre, i co tam w temacie?
Mam podobne problemy :kwasny:
Avatar użytkownika
Bart886
Badacz tematu
 
Posty: 307
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 11:05
Lokalizacja: Wlkp


- - - sprezyna talerzowa



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości