Przejść na syntetyk???

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Przejść na syntetyk???

Postprzez Jake88 » 8 lut 2012, o 18:36

Witam.

Sprawa wygląda tak, że mam AFN-a z przebiegiem 319tys. Od zakupu jeżdżę nim na półsyntetyku
(nie wiem jaki lał poprzedni właściciel za granicą). Zrobiłem nim ok 60tys i bierze mi niecały litr na 15tys, ale tak się zastanawiam na syntetykiem.... Słyszałem i czytałem o rozczelnieniach, ale nikt nigdy nie napisał, że po takiej zmianie rozczelnił sobie silnik, tylko wszyscy tak piszą, bo tak się już utarło. Znowu słyszałem też inne wersje, że nic się nie stanie, a nawet jeśli, to puszczą tylko uszczelniacze, które trzeba będzie wymienić, co sądzicie na ten temat???
Poza tym walą mi rano szklanki przy tych mrozach przez dłuższy czas, a wiem , że na syntetyku byłoby je słychać na pewno krócej. Może macie jakieś doświadczenia z taką zamianą gorszego na lepszy.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Przejść na syntetyk???

 

Postprzez Bradley » 8 lut 2012, o 19:11

Od ostatniej zmiany oleju przeszedlem na syntetyk motula. Jak ostatnio zagladalem pod samochod to faktycznie, cieknie mi.... z uszczelniacza poloski :lol:
Silnik suchy. Aktualnie nakulane 280tys. Co ciekawe syntetyku wzial mniej niz polsyntetyku. Moze z 0,5l dolalem na 12tys.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez mroova » 8 lut 2012, o 19:32

Nad tym samym się zastanawiam od dłuższego czasu. Oficjalnie mam nalatane niecałe 210 tys. Poziom oleju też się lekko kurczy, ale nie liczyłem ile wcina, raczej w normie. Może jeszcze ktoś dokonał podobnego zabiegu i się wypowie?
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez markim321 » 8 lut 2012, o 23:16

Ja jeżdżę na syntetyku Motula. Silnik AHU przebieg 222tkm. Wszystko ok tylko przy rozruchu po kilku dniach postoju w temp. ok -20 st słychać dłuższy czas szklanki, myślałem że będą cichły po góra 2 sek ale jednak nie :-| Co z tym możemy zrobić?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez Piaggio » 8 lut 2012, o 23:42

Bradley napisał(a):Od ostatniej zmiany oleju przeszedlem na syntetyk motula. Jak ostatnio zagladalem pod samochod to faktycznie, cieknie mi.... z uszczelniacza poloski
- ale to ze skrzynki więc sie nie liczy hehe ;-)
Bradley, a powiedz wczesniej długo jezdziłes na połsyntetyku?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Bradley » 9 lut 2012, o 00:27

3 lata na polsyntetyku i poprzedni wlasciciel tez.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 9 lut 2012, o 00:30

Bradley napisał(a):3 lata na polsyntetyku i poprzedni wlasciciel tez.
- podziękował za info :ok:
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Jake88 » 9 lut 2012, o 09:36

Bradley, czyli jak widać można i nic się nie dzieje. Dzięki za info. A jeśli chodzi o tego motula, to pewnie zalałeś 8100 X-cess?

markim321 napisał(a):Ja jeżdżę na syntetyku Motula. Silnik AHU przebieg 222tkm. Wszystko ok tylko przy rozruchu po kilku dniach postoju w temp. ok -20 st słychać dłuższy czas szklanki, myślałem że będą cichły po góra 2 sek ale jednak nie Co z tym możemy zrobić?


Nie wiem, czy można jej jakoś wyciszyć. Chyba tylko poprzez wymianę, ale nie wiem w sumie, czy będzie duża różnica. W końcu olej będzie i tak potrzebował tyle samu czasu na dotarcie w te miejsca. Myślę, że ma prawo tłuc, bo w końcu zima i mrozy. U mnie też tłucze, ale mam tak od zakupu i nie wiem, czy wymiana by pomogła. Lepiej nic nie będę kombinował, tylko spróbuje z tym syntetykiem
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Bradley » 9 lut 2012, o 09:49

Jake88 napisał(a):8100 X-cess

Tak, ten.

Jak olej byl swiezy to na pewno bylo czuc roznice w lekkosci krecenia rozrusznika i ciszej klepalo. Ale potem czlowiek i tak sie przyzwyczaja i silnik klepie jak klekot.
Ja dobralem olej wg. zblizonej liczby TBN do poprzedniego polsyntetyka, wiec nie ma szans na "mycie" silnika.
Nastepny krok to olej 0W-40 :-P (za drogie sa).
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez AdiK__ » 9 lut 2012, o 09:55

Ja to chyba bym się bał zalać syntetyk. Teraz półsyntetyka ani grama od wymiany do wymiany nie ubywa. Żeby mi się nie rozszczelnił. mam 256 nalatane moim klekotem. Co wy na to ?
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez markim321 » 10 lut 2012, o 22:03

Możesz śmiało lać. Nie rozszczelni się, chyba że silnik jest wytyrany i pracuje jak wyrurana betoniarka, ale z tego co piszesz to masz zdrowego klekota, więc w czym problem?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez wt » 11 lut 2012, o 14:16

a ja mam pytanko czy kos to zrobił z minerała przeszedł na puł syntetuk ,czy to można robic .
wt
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 17:39
Lokalizacja: przeworsk

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości

cron