Prosba o Analize logow i pomoc 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Prosba o Analize logow i pomoc 1Z

Postprzez mariusz9270 » 8 cze 2014, o 23:10

Witam Serdecznie proszę wszystkich o analize logow ktore dzis wykonalem, niestety zrobilem wszystkie logi na biegu jalowym, nie udalo mi sie zrobic logow dynamicznych poniewaz bateria w lapku padla, ale zrobie je najdalej pojutrze tylko napiszcie ktore i w jaki sposob jakie obroty/predkosc/czas/bieg

Ogolne objawy autka niezaciekawe a mianowicie:

- Moc powiedzmy ze nieciekawa tzn raz zbiera sie calkiem calkie a raz muł jak maluch zalezy jak mu odbije czasami wkreca sie na obroty od 1,5 - 2,5 bardzo ladnie ciagnie a czasami poprostu masakra.
- Rano odpalanie katastrofa krecenie oklo 10-15 sekund a za mna siwy dym prawie nic nie widac, po odaleniu chodzi rownie nic nie szarpie,
- Ubywa wody z wyrownawczgo srednio zbiornik na 300km, a najlepsze to ze wszedzie sucho, w zbiorniku cisnienie sie robi moze i dosc spore niewiem ale weza gornego po dluszej jezdzie nie idzie w rekach zcisnac, no tutaj podejrzewam uszczelke pod glowica ale czekam do konca jescze zanim sie zdecyduje na jej wymiane

Podczas chodzenia na luzie po wcisnieciu sprzegla chodzi cichutko gdy sprzeglo puscze cos tam terkocze, halas jakby dwumasa padala ale przeciez w 1z nie ma dwumasy;/??

Ogolnie spalanie w normnie, dymka sobie puscza na czarno przy max gazu a potem juz delikatny bialy praktycznie caly czas ale malo zauwazalny, olej bierze ale bez widocznych wycieków ok 2L/5000km

v-max na autostradzie 145 i jakby blokada

Nowy czujnik temp cieczy i termostat zalozony

Oto logi ktore porownywalem z moja ibiza (AFN) i uwazam ze kilka rzeczy jest naprawde nieciekawych:

Log (17 - 000)
Log (24 - 001)
Log (18 - 002)
Log (28 - 003)
Log (19 - 004)
Log (30 - 005)
Log (22 - 006)
Log (25 - 007)
Log (20 - 008)
Log (29 - 009)
Log (21 - 010)
Log (26 - 011)
Log (23 - 012)
Log (27 - 013)


Prosze o ocene, auto chce oddac do warszatu ale chcialbym wiedziec mniej wiecej na czym stoje i co powiedziec aby robili bo wole raz zaplacic wiecej ale miec konkretnie zrobione

Dodam jescze ze ok miesiac temu jak logowalem grupe 000 to kat wtrysku byl 126-129 a teraz ponad 180 wiec jak to mozliwe ze sie tak przestawil?

Pozdrawiam
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Prosba o Analize logow i pomoc 1Z

 

Postprzez krzyś » 9 cze 2014, o 17:14

kąt wtrysku mocno przyspieszony, więc rozrząd do sprawdzenia wraz z kołem na wale.. Co do płynu chłodniczego może może być tak jak mówisz, że uszczelka pod głowicą puszcza o czym świadczy biały dym, ale równie dobrze może turbinka rzygać olejem w wydech i efekt będzie taki sam a piszesz że ubywa oliwy 2l/5000 wiec dużo za dużo... Co do terkotania na wolnych obrotach mogą być to luźne tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej ,ale tym bym sie nie przejmował.. Najpierw uporałbym się z tymi rzeczami potem logował dynamicznie bo jak kąt statyczny leży to i dynamiczny co się odbija na wszystkim więc w logach wyjdą cuda wianki..
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 9 cze 2014, o 18:49

Z samych logów statycznych nie da się zgadnąć dlaczego auto nie jedzie. Zrób logi dynamiczne to powiemy coś więcej.

Kąt wtrysku sprawdzany w BS. Zrób z nim porządek to najważniejsze. Ustaw najlepiej w okolicy niebieskiej linii (TDI Timming) lub 49 - 54 stopni.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 9 cze 2014, o 23:18

ok na weekend postaram sie wykonac logi dynamiczne tylko napiszcze ktore, i czy jakies razem czy kazdy z osobna, na jakim biegu itd
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez leopard » 9 cze 2014, o 23:31

tu nie ma co z katem walczyc ... trzeba rozrzad spiac dobrze - dopiero wtedy dynamicznie wyregulowac kat wtrysku

zobaczcie co sie dzieje w 004 - dziwne ze ten silnik pali
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mariusz9270 » 10 cze 2014, o 01:33

spiac tzn?
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez leopard » 10 cze 2014, o 13:32

to znaczy ze synchronizacja walka rozrzadu z walem jest zle zrobiona ...
poluzuj kolo walka rozrzadu - zablokuj pompe i szukaj znaku na wale

pompa nie ucieknie bo jest zablokowana - walek rozrzadu (jesli robiony wg. sztuki) tez nie bo kolo walka rozrzadu jest luzne - w wiekszosci przypadkow ucieka wal
i tak wlasnie jest w twoim przypadku
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mariusz9270 » 10 cze 2014, o 15:58

czyli innymi slowami rozrząd jest przestawiony tak?

[ Dodano: 2014-06-10, 15:06 ]
a dobra poczytalem juz na googlach nie przestawil sie rozrząd tylko nie ma synchronizacji takiej jaka powinna byc:), a moglby ktos mnie uswiadomosci jak to zsynchronizować, jakis link krok po kroku albo tu mnie wiecej tak na chlopski rozum.

[ Dodano: 2014-06-10, 16:58 ]
a i jescze jedno takie pytanko co do synchronizacji, z tego co wyczytalem na googlach to synchronizacje ustawia sie w silnikach z PD a ten jest na wtryskach przeciez, pisza tam ze tu ustawienie tylko na pompie kata w tym silniku, to wkoncu o co biega co mam robic..... bo juz nic z tego nie rozumie powoli
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 10 cze 2014, o 19:21

mariusz9270, przeczytaj dokładnie to co napisał leopard .

W PD są dwa wałki rozrządu i tam robimy ich synchronizację.

W silnikach VP trzeba zrobić tak jak wyżej opisane. Musisz rozpiąć rozrząd jeszcze raz i ustawić na znakach a nie znaczyć markerem na kołach.

Poszukaj na forum temat jak ustawić rozrząd już był.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mariusz9270 » 10 cze 2014, o 22:15

Ok rozumie a gdzie znajudja sie te znaki i jak mniej wiecej wygladaja, bo nigdy w te sprawy sie nie bawilem, a powiedzcie mi jescze taka rzecz bo jesli by faktycznie ten rozrzad sie przestawil czy dalbym rade zrobic juz tak prawie 5000km??? wg mnie to niemozliwe a moze i sie myle
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez leopard » 11 cze 2014, o 01:44

mozliwe ... przestawiony rozrzad o 4ry zeby skutkuje bliskim spotkaniem tloka z zaworem ... dopoki jest mniej niz 4ry - auto byle jak ale bedzie jezdzic

co do rozrzadu i synchronizacji
powinienes zablokowac walek rozrzadu - poluzowac srube kola zebatego na nim - zablokowac pompe i ustawic 0 na wale - spiac rozrzad - napiac pasek napinaczem i dopiero jak bedziesz mial pewnosc ze 0 na wale jest dobrze ustawione - dokrecic kolo zebate walka rozrzadu - wyciagasz blokady - robisz 4ry obroty walem (kluczem recznie) jesli wszystko bedzie OK - odpalasz auto - grzejesz je do 90'C i regulujesz kat wtrysku (jesli zajdzie taka potrzeba)

jesli wszystko dobrze zrobisz w 004 synchronizacja miescic sie bedzie od 0.1 do 1.3 BTDC w oknie 2gim (wymagane) i 3cim (osiagane)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mariusz9270 » 11 cze 2014, o 12:26

czyli paska nie musze zrzucac calkowicie tylko poluzowac na napinaczu i poprostu kolo od walka rozrzadu ustawic poprawnie tak dobrze rozumie?, a powiedz mi gdzie dokladnie szukac tego znaku moze jakies foto masz?
mariusz9270
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 17:08
Lokalizacja: Opolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości