Problem z odpaleniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem

Postprzez Anim » 4 gru 2012, o 17:27

Witam, mam problem z moim MK3. Pewnego dnia pojechałem do galerii, postał chwilę na parkingu i już nie odpalił. Kiedy próbowałem zapalić słychać było tykanie, opuściła mi się szyba, płyta "wyszła" z radia. Hol pod blok, naładowałem akumulator prostownikiem i zapalił. Przejechałem może z 10 km, postał 15 minut i znowu to samo.. tykanie. Nie wiem czy to akumulator czy może rozrusznik. Akumulator wziąłem do domu, podpiąłem i ładował się całe 5 minut i był naładowany. Poniżej przedstawiam filmik próby odpalenia auta.

http://www.youtube.com/watch?v=h4eG3qZPpOI

MK3, 1.9 TDI
Anim
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 cze 2011, o 15:35
Lokalizacja: Płock

Problem z odpaleniem

 

Postprzez marcinkoz2910 » 4 gru 2012, o 17:32

Anim napisał(a):ładował się całe 5 minut i był naładowany.
nie możliwe

podłącz aku do ładowania na 30 min i kontroluj czy się nie nagrzewa oraz jak masz korki to je odkręć i patrz czy gdzieś się nie gotuje

bo wygląda to na uszkodzony aku a dokładnie na zwartą celę która rozładowuje aku

jak będzie jakiś z tych objawów co opisałem to wymień akumulator
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Anim » 4 gru 2012, o 17:52

Dzięki za szybką odpowiedź. Wczoraj go ładowałem i gdy się człowiek bardziej wsłuchał słychać było, jakby zbyt duże napięcie w środku? Tak troszkę jak cicha i mniej intensywna oranżada w proszku. Jutro z rana go wyjmę, sprawdzę go w sposób w jaki przedstawiłeś i dam znać.

EDIT: Dodam jeszcze, że sprawdzałem go miernikiem po tych 10 kilometrach i ładowanie było w porządku, akumulator również był naładowany, więc trochę dziwne, aby rozładował się w 15 minut.
Anim
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 cze 2011, o 15:35
Lokalizacja: Płock

Postprzez marcinkoz2910 » 4 gru 2012, o 22:53

Anim napisał(a):aby rozładował się w 15 minut
jak masz uszkodzoną celę lub kilka cel to tak się będzie działo
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez CouNter » 5 gru 2012, o 04:11

Witam. Mam podobny problem. Obecnie mam aku 75AH. Jest to już drugi, ponieważ poprzedni doczekał kresu dość niedawno, bo zaledwie miesiąc temu chociaż jakiś czas wcześniej chodził dość dobrze. Obecnie samochód odpala, lecz tylko określoną ilość razy. Około 10. Po tej miej więcej ilości nie jest w stanie odpalić a akumulator trzeba ponownie ładować przez 3-5 godzin aby dało się ruszyć. Zastanawia mnie czy może być to wina rozrusznika? moze alternatora? może z innych przyczyn się w ogóle nie ładuje?
CouNter
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 03:50
Lokalizacja: GdaŃsk/Kwidzyn

Golfik 1,9 D pali ciezko

Postprzez max2030 » 5 gru 2012, o 11:07

Witam,nie chcę robić nowego tematu bo już jest wiec się podpinam,mam Golfa 1,9 D ,auto rano nie chce palić,muszę pokręcić jakieś 10 minut i powoli załapie i po trudach w końcu pali,dodam co już wymieniłem:
-Filtr paliwa
-zaworek na filtrze paliwa
-założyłem zaworek zwrotny na przewód zasilający
-akmulator

Zdarza się tak że zapali na tyk ale to jak stoi przodem niżej,wiec myślałem że paliwo schodzi ale nic to nie dało a dopiero jest -2 co będzie przy -20 ,w zeszła zimę palił super.
Dzisiaj jeszcze chcę wymienić zaworek zwrotny co jest w pompie zobaczymy.
max2030
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 21:38
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Anim » 5 gru 2012, o 15:03

No więc mamy pierwsze wyniki badań.

Akumulator ładowałem przez ok 1.5 godziny. Po tym czasie nie odłączając go od prostownika zajrzałem pod koreczki.

Strona plusowa:
Pierwszy korek (zaraz przy klemie) - pusty, lub tak mało płynu, że go nie dostrzegłem
Drugi i trzeci pełny i spokojny.

Strona minusowa:
Pierwszy przy klemie - pusty, lub tak mało płynu, że go nie dostrzegłem
Drugi i trzeci pełny, aczkolwiek jakby sobie bekał mniej więcej co 3-5 sekund, takie "bul".

Akumulator nigdzie nie cieknie no i raczej się nie grzeje - jest zimny. Fakt, wyjąłem go z auta 2 godziny temu, ale gdyby się grzał, byłby raczej dużo cieplejszy.
Anim
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 cze 2011, o 15:35
Lokalizacja: Płock

Postprzez CouNter » 5 gru 2012, o 16:57

moze masz jakies straty elektrolitu, bo skoro puste? ni moglby ktos pomoc odpowiadajac na to co pisalem wczesniej n;P
CouNter
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 03:50
Lokalizacja: GdaŃsk/Kwidzyn

Postprzez marcinkoz2910 » 5 gru 2012, o 21:01

Anim, toja bym jeszcze nalał wody destylowanej ewentualnie uzupełnił elektrolit i sprawdził raz jeszcze

ale skoro widzisz bąbelki w celach to możliwe że AKU masz do wymiany


max2030, a sprawdzałeś czy świece grzeją ?? może któreś są spalone i trzeba wymienić
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Anim » 5 gru 2012, o 22:46

marcinkoz2910 napisał(a):Anim, toja bym jeszcze nalał wody destylowanej ewentualnie uzupełnił elektrolit i sprawdził raz jeszcze

ale skoro widzisz bąbelki w celach to możliwe że AKU masz do wymiany


max2030, a sprawdzałeś czy świece grzeją ?? może któreś są spalone i trzeba wymienić


Nalałem mu wody, ładowałem przez 4 godziny i niestety wciąż to samo, prawdopodobnie muszę kupić nowy aku. Pytanie jaki, bo mam zerwany papier. Polecisz coś? 1,9 tdi 90 koni.
Anim
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 cze 2011, o 15:35
Lokalizacja: Płock

Postprzez CouNter » 5 gru 2012, o 23:40

jak sprawdzic czy wszystkie swiece sa sprawne ?
CouNter
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 03:50
Lokalizacja: GdaŃsk/Kwidzyn

Postprzez max2030 » 6 gru 2012, o 17:16

Ja już problem rozwiązałem przekaźnik nie stykał.
max2030
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 21:38
Lokalizacja: Rybnik


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości